Ο ορισμός του digital marketing. Αυτό θα αναλύσουμε σήμερα μέσα από το άρθρο μας.

Το digital marketing περιλαμβάνει μια σειρά υπηρεσίες που μπορούν να αναπτύξουν τη δραστηριότητα σας Online, να δημιουργήσουν το ιδανικό περιβάλλον για το brand σας και πολλά ακόμα, ενώ ως προς τα αποτελέσματα του έχει μια βασική διαφορά σε σχέση με όλα τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης και προώθησης: Όλα τα αποτελέσματα του είναι πλήρως μετρήσιμα, επιτυγχάνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα και μπορούν να στοχοποιηθούν με δεκάδες κριτήρια.

Το digital marketing επίσης κρίνεται ιδανικό για:

1. Να κερδίσετε την προσοχή του κοινού που θα στοχεύσετε

2. Να οδηγήσετε τους ανθρώπους στην ιστοσελίδα σας

3. Να πείσετε τους ανθρώπους να εγγραφούν στη λίστα email σας, να αγοράσουν το προϊόν σας, ή να κάνουν λήψη της εφαρμογής σας

Όπως είπαμε και παραπάνω, σε αντίθεση με το παραδοσιακό μάρκετινγκ, το digital marketing είναι μετρήσιμο. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να προσδιορίσετε τι λειτουργεί, τι πρέπει να βελτιώσετε, και να σταματήσετε τη σπατάλη χρόνου και χρήματος σε αποτυχημένες εκστρατείες.

Στις αίθουσες συνεδριάσεων σε όλες τις χώρες, τα στελέχη εξακολουθούν να εξετάζουν τους προϋπολογισμούς marketing τους και να αναρωτιούνται:

  • Πόσοι άνθρωποι παρακολούθησαν στην πραγματικότητα τις τηλεοπτικές διαφημίσεις μας;
  • Μήπως κάποιος αγόρασε λόγω της διαφήμισης;
  • Τελικά χτίσαμε branding ή όχι;
  • Τι ενδιαφέρον είχαμε στην αγγελία που δημοσιεύσαμε στην εφημερίδα;

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως όλες οι παραπάνω μορφές διαφήμισης είναι εξωφρενικά ακριβές σε σχέση με το digital marketing και φυσικά από τη στιγμή που θα τρέξουν δεν μπορείτε να κάνετε σε αυτές καμία αλλαγή!  Στην αντιπέρα όχθη, το digital marketing είναι μετρήσιμο, φτηνό και εύκολο σε κάθε δοκιμή και σε κάθε αλλαγή.

Παρακάτω θα δεις τα συχνότερα λάθη που κάνουν οι άνθρωποι στο digital marketing δεδομένου ότι αρχικά είναι απαραίτητη η δημιουργία και η αύξηση επισκεψιμότητας προς την ιστοσελίδα για να υπάρξει αποτέλεσμα.

digital marketing

1. Έλλειψη πλάνου – Έλλειψη στρατηγικής – Βαδίζουμε χωρίς σχέδιο

Πιστεύουμε ότι το υλικό μας θα πρέπει να πωλείται από μόνο του; Είναι σημαντικό οι άνθρωποι να το βρίσκουν φυσικά… σωστά!; Γράφουμε άρθρα που θα έχουν μεγάλη δημοσιότητα, που θα εμπνεύσουν τους ανθρώπους να τα κοινοποιήσουν, που θα πρέπει να οδηγήσουν τεράστια επισκεψιμότητα στο site μας, που θα πληρώνουν για τις υπηρεσίες μας. Αλλά η αλήθεια είναι, ότι απλά δεν λειτουργεί έτσι. Πρέπει να είμαστε ενεργοί για την προώθηση του υλικού μας, με το να το προωθήσουμε στο ιδανικό μας κοινό.

2. Προσπαθούμε κάθε στρατηγική κίνηση: Είναι εύκολο να παρασυρθείτε στην digital “δίνη” του marketing – SEO, PPC, Twitter, Snapchat,  συνεργάτες κλπ.  Υπάρχει κάποιος “γκουρού” εκεί έξω που λέει ότι είναι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος για να βγάλετε λεφτά. “Ακολουθήστε αλλιώς θα μείνετε πίσω!” Το αποτέλεσμα είναι ότι ξοδεύουμε το χρόνο μας (και μερικές φορές τα λεφτά μας) ασυντόνιστα κυνηγώντας το “επόμενο μεγάλο πράγμα” στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Κανένα σχέδιο δε λειτουργεί ποτέ. Αλλά η εστίαση σε μερικές βασικές στρατηγικές μπορεί να πάρει ένα μικρό blog που κανείς δεν διαβάζει και να το μετατρέψει σε μια επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων

Σας μπέρδεψα λίγο με τα παραπάνω; Μην αγχώνεστε. Δοκιμάστε 6 από τις πιο σημαντικές υπηρεσίες digital marketing και τα άλλα αφήστε τα σε εμάς:

SEO, μια θέση στην 1η σελιδα αποτελεσμάτων Google σας ανήκει

Email marketing, η ψυχή της επιχείρησής σας

Content marketing, μια ισχυρή στρατηγική με εκπληκτικά αποτελέσματα

Social Media marketing, για πιο άμεση επικοινωνία με το κοινό σας από οτιδήποτε άλλο & Οργανική αύξηση κοινού στα Social media, για να δημιουργήσετε γρήγορα το δικό σας μεγάλο κανάλι

Google Ads Pay per click, για να χτίσετε γρήγορα το πελατολόγιο σας

Τι άλλες υπηρεσίες έχει το digital marketing; Που μπορώ να μάθω για όλες τις υπηρεσίες digital marketing ;

Στο Digital marketing υπάρχουν περισσότερες από 20 διαφορετικές υπηρεσίες,  οι οποίες βασίζονται σε 16 διαφορετικά επαγγέλματα. Ενδεικτικά οι υπηρεσίες του digital marketing χωρίζονται σε επτά (7) βασικές κατηγορίες:

 

#1 Υπηρεσίες Design

Στις υπηρεσίες digital marketing που αφορούν το design περιλαμβάνονται όλες οι υπηρεσίες που χρειάζονται σχεδιαστικά, από την σχεδίαση ένος website, μέχρι το εικαστικό μιας δημοσίευσης στα Social Media. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι υπηρεσίες:

  • Web Design
  • Web Development
  • Επαγγελματική φωτογράφιση
  • Mobile Marketing
  • Online διαγωνισμοί 
  • Διεξαγωγή ερευνών

Χρήσιμα άρθρα για web design, μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:

#2 Υπηρεσίες Promo

Στις υπηρεσίες promo περιλαμβάνονται όλες οι υπηρεσίες προώθησης ηλεκτρονικού καταστήματος, ενός brand, μιας ιστοσελίδας. Από μια διαφήμιση Google ADS, μέχρι την προώθηση προϊόντων από influencers. Στις υπηρεσίες Promo περιλαμβάνονται:

  • Διαφήμιση ιστοσελίδων
  • Social Media Marketing
  • PR Office
  • Email Marketing
  • Influencer Marketing
  • Messenger Chatbot

Δείτε τα παρακάτω άρθρα. Θα σας βοηθήσουν να λύσετε σχετικές απορίες.

 

#3 SEO Services

Το SEO όπως έχουμε ξαναπεί είναι η ναυαρχίδα του digital marketing και ο διακαής πόθος κάθε ιδιοκτήτη ιστοσελίδας. Ωστόσο, ελάχιστοι μπορούν να το κάνουν και ελάχιστοι το απολαμβάνουν. Όπως συνηθίζει να λέει ο CEO της VNG Digital, Michael Petichakis, “Το SEO είναι χρήσιμο γι αυτούς τους λίγους που ξέρουν να το κάνουν και για αυτούς τους λίγους που μπορούν να το πληρώσουν. Για όλους τους υπόλοιπους είναι χαμένος χρόνος…”. Στις υπηρεσίες SEO περιλαμβάνονται οι υπηρεσίες:

  • SEO [Onsite]
  • SEO [Offsite]
  • Local SEO
  • Content Marketing
  • Συγγραφή περιεχομένου SEO

Κάποια πολύ σημαντικά πράγματα για την υπηρεσία SEO θα βρείτε στα κάτωθι κορυφαία μας άρθρα, που επεξηγούν πλήρως τις πιθανότερες ερωτήσεις και απορίες:

#4 Υπηρεσίες Social Media

Οι υπηρεσίες Social media περιλαμβάνουν οτιδήποτε αφορά την παρουσία ενός brand στα κοινωνικά δίκτυα. Είναι απαραίτητες για να έχει μια πορεία τέτοια που θα βοηθήσει την ανάπτυξη της επαγγελματικής του δραστηριότητας. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει:

  • Social Media Marketing
  • Διαγωνισμούς Social Media
  • Αύξηση κοινού / επισκεψιμότητας
  • Messenger Chatbot

Μην παραλείψετε να διαβάσετε τα παρακάτω άρθρα. Είναι πλήρως κατατοπιστικά, δίνουν απαντήσεις και λύσεις, ενώ αποσαφηνίζουν πλήρως κάθε πτυχή των social media που μπορεί να σας προβληματίσει.

#5 Υπηρεσίες Consultancy

Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες digital marketing μπορούν να αφορούν είτε τη συνολική στρατηγική ενός brand. Ακόμα, μπορούν να είναι πιο εξειδικευμένες ανάλογα το κάθε industry και τις ιδιαιτερότητες του. Για παράδειγμα, στις συμβουλευτικές υπηρεσίες περιλαμβάνονται:

  • Digital consultancy
  • Reputation Management
  • HO.RE.CA consultancy
  • Franchise consultancy

Διαβάστε ενδεικτικά άρθρα μας που σημειώνουν μεγάλη επιτυχία:

 

#6 Υπηρεσίες Business

Οι υπηρεσίες business κατά πλειοψηφία εξυπηρετούν τον έλεγχο των αποδόσεων. Επίσης, βοηθούν στην υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου της επιχείρησης βάση μετρήσεων. Υπηρεσίες business ενδεικτικά:

  • Conversion Rate Optimization
  • Online Presence Analysis
  • Marketing Automation
  • Affiliate Marketing Management
Γιατί πρέπει να σας ενδιαφέρει τόσο πολύ το CRO;
4 Μύθοι για το Affiliate Marketing που χρειάζεται να ξέρεις
Digital marketing: Συχνές ερωτήσεις & απαντήσεις (FAQs)

 

#7 Υπηρεσίες AI – Aritificial Intelligence

Όταν το ΑΙ και ο όρος τεχνητή νοημοσύνη άρχισε να συζητιέται έντονα στην καθημερινότητα μας, εμείς το τρέχαμε ήδη. Ως εταιρεία digital marketing που δημιουργεί τις τάσεις και δεν ακολουθεί παθητικά, διανύαμε ήδη τον 4ο χρόνο που η τεχνητή νοημοσύνη ήταν μέσα στην εταιρεία μας, στη στρατηγική μας, στις υπηρεσίες μας. Έτσι, μέσα στις υπηρεσίες digital marketing που βασίζονται σε AI, έχουμε:

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ AI – ARTIFICIAL INTELLIGENCE

ADS MANAGEMENT AI – ARTIFICIAL INTELLIGENCE

SEO AI – ARTIFICIAL INTELLIGENCE

UI / UX DESIGN AI – ARTIFICIAL INTELLIGENCE

MARKETING AUTOMATION AI – ARTIFICIAL INTELLIGENCE

 

Κάπου εδώ ολοκληρώνουμε την παρουσίαση των υπηρεσιών digital marketing. Για ότι δεν βρείτε και για ότι χρειάζεστε απαντήσεις που δεν δίνονται σε αυτό το άρθρο, επισκεφτείτε το blog μας. Εκεί είναι σίγουρο ότι θα βρείτε τα πάντα για το digital marketing!

 

Πόσο κοστίζει το digital marketing; Ποιες είναι οι τιμές των υπηρεσιών digital marketing;

Το digital marketing δεν είναι προϊόν. Είναι μόνο υπηρεσίες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο κάθε επαγγελματίας ή “επαγγελματίας” digital marketing, μπορεί προσαρμόσει την υπηρεσία του και τις τιμές του σύμφωνα με αυτά που μπορεί να κάνει, ή …να μην κάνει. Έτσι, μπορεί να έχουμε μια κλίμακα τιμών με απίστευτο εύρος που για τους περισσότερους να φαντάζει εξωπραγματικό.

Άλλωστε, η αγορά του digital marketing δεν έχει μάρκες όπως για παράδειγμα έχει η αγορά του αυτοκινήτου. Χωρίς “μάρκες” όμως μπερδεύεται το πράγμα.Έτσι, στο digital οικοσύστημα ένα Zastava μπορεί να συνυπάρχει ειρηνικά με μια Porsche. Και αυτός που δεν γνωρίζει αυτές τις λεπτομέρειες, να ζητάει προσφορά και από τις δύο “μάρκες”.  Ας δούμε ένα παράδειγμα…

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο θα βρείτε μια προσφορά “Διαχείριση Social Media με 50€” και ζητώντας προσφορά από άλλη εταιρεία “Διαχείριση Social Media με 1500€”.

Ας δούμε τώρα τις διαφορές…

Διαχείριση Social Media με 50€ –> Το πιο πιθανό είναι να μην πρόκειται καν για εταιρεία. Ίσως είναι φοιτητής που θέλει να γεμίσει το χρόνο του. Μπορεί να κοστίζει 50€ το μήνα, αλλά τις περισσότερες φορές δεν απασχολείται ούτε μια (1) ώρα το μήνα. Η υπηρεσία που προσφέρει αφορά το πάρε-βάλε των δημοσιεύσεων. Ανεβάζω το ποστ, πατάω το κουμπί, δημοσιεύτηκε. Ούτε λόγος για στρατηγική, για έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού, για μετατροπή των εμπορικών στόχων σε στόχους social media, για εύρεση ιδανικής περσόνας, για αξιολόγηση KPI’s, για όλα αυτά που κάνει μια εταιρεία με επαγγελματίες.

Διαχείριση Social Media με 1500€ –> Η διαχείριση γίνεται από τουλάχιστον 4μελή ομάδα που περιλαμβάνει Account & Strategy Manager, Γραφίστα – Designer, Copywriter, Content Creator. Μια επαγγελματική φωτογράφηση & βιντεοσκόπηση κάθε μήνα. Διαφορετική στρατηγική για το κάθε social account. Όλα όσα αναφέρονται παραπάνω, εκτός από το πάρε-βάλε… Έγινε κατανοητό το παράδειγμα;

Οπότε συνοψίζοντας, το κόστος του digital marketing και των υπηρεσιών του έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Όπως οι παροχές, η γνώση της αγοράς, η τεχνογνωσία και η εμπειρία, η στρατηγική σκέψη, η διαφορετική “ματιά”. Σίγουρα υπάρχουν υπηρεσίες με κόστος για κάθε βαλάντιο. Ούτε σημαίνει πως οι ακριβότερες υπηρεσίες θα έχουν πάντοτε και καλύτερο αποτέλεσμα. Όμως, αν κοιτάξουμε γύρω μας θα δούμε για έναν περίεργο λόγο, τα project που πάνε καλά να έχουν πληρώσει πολλά περισσότερα από την πλειοψηφία των project που τελικά δεν “πήγαν” καθόλου…

 

Πριν συνεχίσετε την ανάγνωση,  προτείνω να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο μας, για να είμαστε βέβαιοι ότι όλοι οι όροι που χρησιμοποιούμε σε αυτό εδώ το άρθρο είναι κατανοητοί.

Τι είναι το μάρκετινγκ; [Συχνές Ερωτήσεις]

 

Συνεχίζουμε δίνοντας έμφαση στο SEO, την πιο σημαντική υπηρεσία στο digital marketing

 

Τι είναι το SEO και γιατί είναι τόσο δύσκολο να γίνει ;

To SEO (Search Engine Optimization) ή στα ελληνικά, “Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης”, είναι όλες οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε μια, ή για μια ιστοσελίδα, για να αποκτήσει καλή εμφάνιση (σε υψηλή θέση) στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και των υπόλοιπων μηχανών, όταν ο χρήστης αναζητά τα συγκεκριμένα keyword που την αφορούν.

Όπως πάει το πράγμα, σύντομα ο τίτλος αυτής της υπηρεσίας του digital marketing θα είναι εντελώς παραπλανητικός, αφού μονάχα η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας δεν θα αρκεί για να εμφανίζεται αυτή στις πρώτες θέσεις αποτελέσμάτων αναζήτησης. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά…

Ιστορική Αναδρομή…

Το μακρινό 2002, όταν οι περισσότεροι έλληνες δεν είχαν ιδέα τι είναι το ίντερνετ, είχαμε ξεκινήσει την πρώτη μας δραστηριότητα σχετικά με το SEO ιστοσελίδων. Τότε, τα πράγματα ήταν απλά. Ποιες ήταν οι σελίδες που έβγαιναν στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων στις ερωτήσεις των χρηστών; Αυτές που είχαν το καλύτερο περιεχόμενο, το ποιοτικότερο, ή το συναφέστερο περιεχόμενο, σύμφωνα με το ερώτημα του χρήστη. Απολύτως λογικό. Έτσι, η συγκεκριμένη διαδικασία ονομάστηκε SEO και οι σελίδες που είχαν επιτυχία ήταν αυτές που είχαν απλά προσεγμένο περιεχόμενο. Άλλη μια φορά: προσεγμένο περιεχόμενο.

Αυτό το δεδομένο όμως του προσεγμένου περιεχομένου, ακούστηκε τόσο πολύ, που από κάποια στιγμή και έπειτα, όλοι, μα όλοι οι κατασκευαστές ιστοσελίδων, έφτιαχναν site με προσεγμένο περιεχόμενο… Μόνο με προσεγμένο περιεχόμενο… Και όλα τα website της αγοράς, έγιναν SEO friendly….

Υπέροχα θα πεις, όλα τα website έχουν προδιαγραφές για να βγουν 1η σελίδα αποτελεσμάτων!

Μα είναι δυνατόν; Πλέον, σε κάθε industry, ο αριθμός των ανταγωνιστών κινείται μεταξύ τριψήφιου και τετραψήφιου αριθμού, οπότε πόσα αποτελέσματα έπρεπε να δείχνει η πρώτη σελίδα της Google για να χωρούν όλα τα site που είχαν βελτιστοποιημένο περιεχόμενο; (δηλαδή όλα τα site)

Οπότε, τα κριτήρια πλέον άλλαξαν. Το καλό περιεχόμενο, το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο και το SEO friendly website δεν αρκούν για να βγει ένα site στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων!

Για να βγει ένα site πλέον στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων αναζήτησης, χρειάζονται και άλλα πράγματα, όπως, τεχνογνωσία, προηγμένα εργαλεία, και φυσικά βαθιά γνώση του digital marketing. Όλα αυτά πλέον καθιστούν αναγκαίο το διαχωρισμό των ενεργειών για το SEO σε δύο (2) κατηγορίες: ONSITE SEO (ενέργειες εντός ιστοσελίδας) OFFSITE SEO (ενέργειες εκτός ιστοσελίδας).

Τι ακριβώς συμβαίνει με το SEO, ποια η σημαντικότητα του και ποιες παράμετροι το επηρεάζουν; 

Το να εμφανιστούν κάποιες ιστοσελίδες στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων αναζήτησης, (όταν κάνουμε κάποιο ερώτημα στη μηχανή αναζήτησης της Google ή σε κάποια άλλη μηχανή) είναι συνάρτηση της “δύναμης” που έχει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, της ποιότητας, της αξιοπιστίας της, και των “ψήφων εμπιστοσύνης” από άλλους αξιόλογους ιστότοπους. Βάση κάποιων όρων αξιολόγησης των ιστοσελίδων όπως DA (Domain Authority), PA (Page Authority), DR (Domain Rating) κλπ., τα website αξιολογούνται σε μια κλίμακα από το 1 ως το 100 και βαθμολογούνται ανάλογα με το τι διαθέτουν από τα αναγκαία χαρακτηριστικά. Φυσικά όλα όσα αναφέρουμε, είναι άπειρο υλικό, και δεν μπορεί να αναλυθεί πλήρως σε ένα μόνο άρθρο.

Digital marketing, όπως fashion marketing ;  Καμία σχέση!

Αν μιλούσαμε για μόδα, θα μιλούσαμε χωρίς τύψεις για τις τάσεις της δεκαετίας του ’90 που αρχίζουν να επιστρέφουν.  Στο digital marketing η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ δύσκολο να συμβεί κάτι ανάλογο.

Μην φαντάζεστε πως στον κόσμο του digital marketing γίνονται συνεχώς πολλά πράγματα. Φανταστείτε πως από τότε που ξεκίνησε ως οντότητα το digital marketing, συμβαίνουν μόνο τρία (3) πράγματα: μεγαλώνει, μεγαλώνει και μεγαλώνει…

Το Διαδίκτυο κοσμείται με νέα εργαλεία και τεχνολογίες κάθε μέρα, και ο τρόπος αναζήτησης αλλάζει επίσης σε (σοβαρά) τακτική βάση. Νέες τάσεις αναδύονται καθημερινά, χάρη σε αυτές τις γρήγορες συμπεριφορές και, ως έμποροι, πρέπει να το κρατάμε πάνω από όλα.

Ας δούμε μερικές από τις τάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ σε όλη του την πορεία μέχρι και φέτος που θέλετε να εξετάσετε για τη στρατηγική σας. Συγκεκριμένα, θα μιλήσουμε για τις τάσεις που επικρατούν και θα πρέπει να ασχοληθείτε. Θα μιλήσουμε για:

Οι 6 τάσεις digital marketing που πρέπει να υιοθετήσετε για να μπορείτε να έχετε προσδοκίες για ένα επιτυχές αποτέλεσμα

#1 Digital marketing με περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες έχει μόνο μία κατεύθυνση και αυτή η κατεύθυνση είναι ΑΝΟΔΙΚΗ. ⬆️ Και δικαίως. Καθώς περίπου το 62% του πληθυσμού χρησιμοποιεί μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχει σίγουρα «σπιτικό» περιεχόμενο που μπορεί να προωθήσει την επιχείρησή σας. Και με τους καταναλωτές να έχουν 88% περισσότερες πιθανότητες να εμπιστευτούν τους συνομηλίκους σε σχέση με τις επωνυμίες (συγγνώμη παιδιά, θα κατηγορήσουμε ότι το ιστορικό πωλήσεων που προκαλεί προβλήματα εμπιστοσύνης), το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες είναι ο καλύτερος τρόπος για την αγορά – και γρηγορότερο κέρδος – από στόμα σε στόμα.

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες μπορεί να μοιάζει με πολλά πράγματα, όπως:

  • Φωτοσυνθέσεις & Φωτογραφίες
  • Βίντεο
  • Κριτικές
  • Μαρτυρίες
  • Podcasts
Στο digital marketing ο λόγος που οι άνθρωποι τρελαίνονται για περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, είναι απλά επειδή τους αρέσει η αυθεντικότητα. 

Πραγματικοί άνθρωποι, στην πραγματική ζωή, δίνουν την πραγματική τους γνώμη για το προϊόν σας. Το Relatability είναι μια τεράστια τακτική πειθούς και το UGC παρέχει περιεχόμενο που ισοδυναμεί με το κοινό-στόχο σας και το δελεάζει ως αποτέλεσμα.

Οι πελάτες σας θα εμπιστευτούν την έλλειψη Photoshop στην εικόνα ή το βίντεο, ακούγοντας τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τα μειονεκτήματα, ακούγοντας τον τόνο συνομιλίας που θυμίζει πολύ τις ομαδικές σας συνομιλίες τις εβδομάδες και το γεγονός ότι δεν υπάρχει πραγματικό κίνητρο για αυτά οι άνθρωποι να σου λένε οτιδήποτε άλλο εκτός από την αλήθεια.

Digital marketing: ZARA UCG

Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες φτάνει στην αρχική σελίδα του Zara, αλλά είναι επίσης διάσπαρτο σε διάφορες εικόνες προϊόντων.

Λοιπόν, πώς σας φαίνεται αυτό το περιεχόμενο;

Μπορεί να είστε αρκετά τυχεροί να νιώθετε ήδη την αγάπη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πράγμα που σημαίνει ότι σας επισημαίνουν συχνά ή αναφέρεστε σε φωτογραφίες, βίντεο και σχόλια – από εκεί, χρειάζεστε απλώς την άδεια για να αναδημοσιεύσετε ή να χρησιμοποιήσετε το περιεχόμενο από τον δημιουργό.

Εάν δεν έχετε ακόμη αυτό το είδος έλξης, δώστε κίνητρο στο κοινό σας να το κάνει. Το κίνητρο μπορεί να είναι οτιδήποτε, από ένα απλό “Θα αναδημοσιεύσουμε” (περισσότερες προβολές, περισσότερη αφοσίωση για τον δημιουργό), μέχρι έναν διαγωνισμό για να κερδίσετε δωροεπιταγές για να ξοδέψετε στον ιστότοπό σας, για παράδειγμα.

Η άνοδος του περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες έχει επίσης εμπνεύσει περισσότερο περιεχόμενο «παρασκηνιακά» ή «δημιουργημένο από εργαζόμενους» και για τις επιχειρήσεις, δείχνοντας τα άτομα και τις διαδικασίες πίσω από το προϊόν σας.

#2 Digital Marketing με Υπερ-προσωποποίηση

Η εξατομίκευση δεν είναι ακριβώς μια νέα τάση ψηφιακού μάρκετινγκ. Στην πραγματικότητα, οι τυπικοί τύποι εξατομίκευσης στο μάρκετινγκ έχουν γίνει λίγο βαρετοί και λίγο προβλέψιμοι.

Οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν τις στοχευμένες διαφημίσεις και πώς λειτουργούν. Το βλέπουν και βλέπουν πόσο λίγη προσπάθεια χρειάζεται για να προσθέσετε %%FIRST_NAME%% στους ρυθμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας. Και αυτό μπορεί να αφαιρέσει γρήγορα την αυθεντικότητα της επωνυμίας σας.

Κάποιες γρήγορες συμβουλές Digital marketing για *καλή* εξατομίκευση & προσωποποίησης στο marketing σας:
    • Μην υπερβάλλετε στην εξατομίκευση σε ένα μόνο κανάλι
    • Γίνετε δημιουργικοί με την εξατομίκευσή σας
    • Αυτές τις εποχές, το λιγότερο που μπορεί να σας βοηθήσει, είναι να αποκαλείτε τους πελάτες σας με το μικρό τους όνομα. Αυτό που πουλάει παροχή έγκαιρου και σχετικού περιεχομένου που λαμβάνει υπόψη το πού βρίσκονται στη διαδρομή των χρηστών, καθώς και την προσωπικότητα του πελάτη.
Τι χρειάζεται να διαθέτεις στο digital marketing για να έχεις προσδοκίες

Για να αποκτήσετε τις πληροφορίες που μπορούν να σας βοηθήσουν και να κάνετε σωστά το εξατομικευμένο μάρκετινγκ, χρειάζεστε μόνο τρία πράγματα:

  • Αγοραστές που να ενδιαφέρονται για το προϊόν σας ή την υπηρεσία σας
  • Μια καλά μελετημένη στρατηγική περιεχομένου
  • ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Μερικά γνωστά παραδείγματα εξατομικευμένου μάρκετινγκ περιλαμβάνουν το Amazon και τη λίστα με τις προτάσεις προϊόντων του με βάση το ιστορικό αγορών σας, το Spotify που σας δημιουργεί ένα «προφίλ γεύσης» για να σας προσφέρει το Discover Weekly, το Spotify Wrapped και άλλες εξατομικευμένες λίστες αναπαραγωγής και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες προτάσεις προβολής του Netflix με βάση στις πρόσφατες προβολές σας.

Αυτά τα τρία παραδείγματα μπορούν να θεωρούνται συνεχώς υπανάπτυκτα και να βελτιώνονται ασταμάτητα, όπως και οι στρατηγικές εξατομίκευσής σας. Όσο περισσότερα δεδομένα και πληροφορίες λαμβάνετε, τόσο περισσότερο μπορείτε να βελτιώσετε το εξατομικευμένο μάρκετινγκ. Η διασκέδαση δεν σταματά ποτέ. 🤪

#3 Digital marketing με AI – (δεν μπορούμε *να μην* το αναφέρουμε, συγγνώμη)

Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ έχουν καταλάβει ότι το ChatGPT και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι τα παντογνώστρια, παντοδύναμα πράγματα που πιστεύαμε ότι ήταν κάποτε. Έχουν τα ελαττώματά τους και τους περιορισμούς τους – αλλά όπου υστερούν, ερχόμαστε στη διάσωση. Ναι, οι διορθώσεις θα γίνουν από ανθρώπους!

Τα γνωστά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT είχαν τεράστια μείωση στην επισκεψιμότητα τους τελευταίους μήνες και αυτό δεν οφείλεται στην ενοχή μας που παραπονιόμαστε ότι η τεχνητή νοημοσύνη έκλεβε τις δουλειές μας. Αντίθετα, οι ρόλοι μάρκετινγκ έχουν μάθει πώς να υιοθετούν την τεχνητή νοημοσύνη για να τους βοηθήσουν να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά – και αυτό δεν το αφήνει να κάνει όλη τη δουλειά για εσάς. Αυτό, καθώς και πολλές εταιρείες δημιουργούν τις δικές τους εκδόσεις AI και chatbots, ώστε να πετυχαίνουν περισσότερα σε λιγότερο χρόνο. Απλώς πρέπει να κατανοήσετε σωστά την τεχνητή νοημοσύνη και τους περιορισμούς της, να της παρέχετε όλες τις πληροφορίες, τις πληροφορίες και τα δεδομένα που μπορείτε και – σας παρακαλούμε, να διαβάσετε και να επεξεργαστείτε τα αποτελέσματα.

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κάνει τα πάντα όπως ακριβώς τα κάνει ένας άνθρωπος, αλλά μπορεί να ενημερώσει, να εμπνεύσει και να αυξήσει την ταχύτητα για τις προσπάθειές σας στο digital marketing, όπως:

  • Παραγωγή περιεχομένου
  • Ανάλυση συναισθήματος
  • Στόχευση κοινού
  • Συχνές ερωτήσεις
  • Βέλτιστες πρακτικές μάρκετινγκ
  • Δέσμευση πελατών και βοήθεια μέσω chatbots AI
Εδώ, η λειτουργία Λίστας λέξεων-κλειδιών εμφανίζει την επισκεψιμότητα με την πάροδο του χρόνου από όρους αναζήτησης που σχετίζονται με το “μάρκετινγκ τεχνητής νοημοσύνης”.

#4 “Ανθρώπινο περιεχόμενο” και αφήγηση

Μιλώντας για ρομπότ…

Τώρα, περισσότερο από ποτέ, το κοινό-στόχο σας –και όχι μόνο– εκτιμά την πραγματική, σωστή και αυθεντική ανθρώπινη συνομιλία.

Πάντα είχαμε έναν διαχωρισμό μεταξύ B2B και B2C, αλλά στην πραγματικότητα όλα είναι business-to-human (B2H), οπότε φτιάξτε το περιεχόμενό σας έτσι με την αφήγηση ιστοριών.

Από παιδιά, μας αρέσουν οι ιστορίες – και ενώ είμαστε λιγότερο ενθουσιασμένοι με τις μάγισσες, τους μάγους και τον Μπομπ τον μάστορα, τώρα είμαστε ενήλικες, μας αρέσει να λέμε, να ακούμε, να διαβάζουμε και να επαναλαμβάνουμε ιστορίες. Επομένως, εφαρμόστε αυτό στο μάρκετινγκ!

Δημιουργήστε περιεχόμενο που προσελκύει το κοινό σας και του μιλά σε ανθρώπινο επίπεδο.

Αυτό δεν σημαίνει ότι θα παρατήσετε όλη την προσπάθεια που κάνετε στο SEO και τις λέξεις-κλειδιά στόχευσης.

Αντίθετα, θέλετε να σκεφτείτε τον τόνο της φωνής, τη συνομιλία και την καθομιλουμένη, να απλοποιήσετε σύνθετα θέματα και θέματα σαν να μιλούσατε με τον φίλο σας στο μπαρ και να τον παρασύρετε με μια ιστορία όπου οι άνθρωποι πρέπει να ακούσουν το τέλος.

Παραδείγματα καμπάνιας Ikea Steps

Το πρακτορείο Mother London εργάστηκε στην καμπάνια της Ikea όπου ζήτησε από τους αγοραστές να ταξιδέψουν στο πιο βιώσιμο κατάστημά της με τον πιο βιώσιμο τρόπο: με τα πόδια. Οι διαφημίσεις τοποθετήθηκαν σε εξωτερικούς χώρους σε όλο το Νοτιοανατολικό Λονδίνο, εμφανίζοντας τον ακριβή αριθμό των βημάτων προς το νέο Ikea Greenwich.

#5 Καθηλωτικό και διαδραστικό digital marketing

Έχουμε μιλήσει στο παρελθόν για τη δημοτικότητα και την επιτυχία του μάρκετινγκ παιχνιδιών για αφοσίωση. Επομένως, δεν είναι περίεργο γιατί οι καθηλωτικές και διαδραστικές εμπειρίες ανθούν επίσης.

Ρίξτε μια ματιά στην αύξηση της επισκεψιμότητας το 2024 για «καθηλωτικές εμπειρίες».

Αλλά τι σχέση μπορεί να έχει αυτό με τη στρατηγική μάρκετινγκ σας;

Πώς μπορείτε να ενσωματώσετε τον κόσμο των καθηλωτικών και διαδραστικών εμπειριών στις προσπάθειές σας στο ψηφιακό μάρκετινγκ;

…είναι δίκαιο να πούμε, πολλοί από εσάς έχετε θέσει στον εαυτό σας αυτές τις ερωτήσεις ήδη φέτος. Ο όρος αναζήτησης “διαδραστικό μάρκετινγκ” είδε μια εισροή όγκου αναζητήσεων για κάποια αναβάθμιση της στρατηγικής στα μέσα του έτους:

Όταν πρόκειται για μεγάλες αυξήσεις στην επισκεψιμότητα, είναι ενδιαφέρον να συγκρίνετε το μερίδιο επισκεψιμότητας πριν και μετά την “έκρηξη”. Εδώ, μεταβαίνουμε από τα στατιστικά και την τεχνολογία νωρίτερα μέσα στο έτος, σε πιο εκπαιδευτική και ενημερωτική πρόθεση που οδηγεί σε ιστότοπους όπως το Marketing Tutor, το Amazon (Οδηγοί) και το HubSpot.

Λοιπόν, έχοντας αυτό κατά νου, εδώ είναι μερικοί από τους τρόπους μας για να κάνουμε το μάρκετινγκ σας πιο διαδραστικό, πιο καθηλωτικό και επομένως πιο ελκυστικό για τους πελάτες και τις προοπτικές σας:

α) Διαδραστικά βίντεο

Το να δίνετε στους χρήστες έλεγχο (αν και περιορισμένο έλεγχο) αυτού που βλέπουν είναι ένας σίγουρος τρόπος για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης και της αφοσίωσης – και μπορούν να παρακολουθηθούν. Για παράδειγμα, οι ιστότοποι στον κλάδο των ακινήτων, της φιλοξενίας και των ταξιδιών βλέπουν τεράστιο όφελος από την παροχή τρισδιάστατων περιηγήσεων όπου ο χρήστης μπορεί να περιπλανηθεί σε έναν εικονικό χώρο, προς όποια κατεύθυνση θέλει.

β) Αριθμομηχανές και άλλα εργαλεία

Μερικές από τις πιο δημοφιλείς σελίδες στον ιστό περιλαμβάνουν διαδραστικά εργαλεία όπως αριθμομηχανές (π.χ. για στεγαστικά δάνεια ή φόρους) και αυτό συμβαίνει επειδή παρέχει αξία στους χρήστες – και τους προστατεύει από το να κάνουν οι ίδιοι περίπλοκα μαθηματικά – έτσι τα παραπέμπουν σε φίλους και έρχονται πίσω ξανά και ξανά.

γ) Κουίζ και δημοσκοπήσεις

Οι άνθρωποι αγαπούν να γίνονται κατανοητοί και οι άνθρωποι αγαπούν να ακούγονται, γι’ αυτό τα κουίζ και οι δημοσκοπήσεις λειτουργούν τόσο καλά. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να λαμβάνετε στοιχεία επικοινωνίας για εγγραφές μέσω email και πολλά άλλα.

δ) Εξατομίκευση email και διαφημίσεων

Το να απευθύνεστε στους πελάτες σας ονομαστικά στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή στη στόχευση διαφημίσεων προσθέτει μια πραγματική προσωπική πινελιά που είναι δύσκολο να αγνοήσετε.

ε) Επαναπροσδιορισμός περιεχομένου

Οι άνθρωποι απολαμβάνουν να λαμβάνουν περιεχόμενο με διαφορετικούς τρόπους – με το να επανατοποθετούν περιεχόμενο και να δημιουργούν ιστολόγια, βίντεο, σύντομα tweets ή (/και) γραφήματα, απευθύνεστε σε ένα ευρύτερο κοινό και ενισχύετε την αφοσίωση σας κάνοντας το πιο εύπεπτο για αυτούς.

#6 Και στο Digital marketing, θα πετύχετε μόνο αν κρατήσετε τους φίλους σας κοντά και τους ανταγωνιστές σας πιο κοντά

Η κατασκοπεία για το τι κάνουν οι ανταγωνιστές μας ήταν πάντα στις λίστες υποχρεώσεων του μάρκετινγκ. Γιατί; Επειδή η ανταγωνιστική ευφυΐα σας φέρνει θέσεις. «μέρη» σημαίνει στις οθόνες των επιτραπέζιων ή κινητών συσκευών του κοινού-στόχου σας.

Με τον ψηφιακό κόσμο να είναι πιο ανταγωνιστικός από ποτέ (σοβαρά, πάνω από 250.000 νέοι ιστότοποι δημιουργούνται κάθε μέρα), το επίπεδο ανταγωνιστικής έρευνας σας πρέπει να αναβαθμιστεί. Και μια σοβαρή εταιρεία digital marketing, έχει όλα τα εργαλεία και τις δυνατότητες. H VNG Digital μπορεί να σας βοηθήσει.

Δραστικά βήματα στους πυλώνες του ψηφιακού μάρκετινγκ από την πρόσφατη έκθεσή μας

Το ψηφιακό μάρκετινγκ σήμερα είναι πολύπλοκο και είναι αναπόφευκτο να γίνει πιο περίπλοκο στο μέλλον καθώς αναδύονται νέες τεχνολογίες και πλατφόρμες. Πάρτε για παράδειγμα την τεράστια υιοθέτηση και το ενδιαφέρον για το Open AI ChatGPT. Όλα τα brand που ασχολούνται,  πρέπει να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα των πολλών καναλιών που πρέπει να παρακολουθούν στα αναλυτικά τους στοιχεία, όπως η οργανική και πληρωμένη αναζήτηση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η προβολή και το email μάρκετινγκ.

Εδώ θα βρείτε όλες τελευταίες εξελίξεις στο digital marketing (updated)

Αλλαγές στην παρακολούθηση με χρήση cookies που επηρεάζουν την παρακολούθηση

Καθώς διανύουμε το 2024, μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ θα είναι οι αλλαγές στον τρόπο παρακολούθησης της διαφήμισης μέσω cookie τρίτων, καθώς οι πλατφόρμες επιδιώκουν να βελτιώσουν το απόρρητο των καταναλωτών. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα cookie πρώτου κατασκευαστή δεν θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση των αλληλεπιδράσεων με τον ιστότοπό σας, επομένως δεν υπάρχει άμεσος πανικός και δεν χρειάζονται σπασμωδικές αντιδράσεις – όπως αυτή η περίπτωση ενός CEO που λέει στην ομάδα του απενεργοποιήστε όλες τις διαφημίσεις… .

Για να μείνετε ενημερωμένοι με τις πιο πρόσφατες αλλαγές από την Google, σας συνιστούμε να προσθέσετε σελιδοδείκτη με την ονομασία Privacy Sandbox News. Αυτό εξηγεί ότι με τις πιο πρόσφατες αλλαγές, η Google θα αρχίσει να δοκιμάζει την Προστασία παρακολούθησης, μια νέα δυνατότητα που περιορίζει την παρακολούθηση μεταξύ ιστότοπων περιορίζοντας την πρόσβαση στον ιστότοπο σε cookie τρίτων από προεπιλογή. Θα το διαθέσουν στο 1% των χρηστών του Chrome παγκοσμίως, ένα βασικό ορόσημο στην πρωτοβουλία Privacy Sandbox για τη σταδιακή κατάργηση των cookie τρίτων για όλους μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2026 και αφού έχουν παρακολουθήσει με λεπτομέρεια κάθε συμπεριφορά χρήστη, όλο το 2024, 2025 και 2026.

Τα νέα δεδομένα της έρευνάς μας για τις τάσεις του digital marketing

Κάθε χρόνο, στο Smart Insights εξετάζουμε τις τελευταίες τάσεις για να προτείνουμε ενέργειες που μπορούν να κάνουν οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ για να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι τελευταίες τάσεις. Σε αυτό το άρθρο, θα προτείνω τις πιο πρόσφατες καινοτομίες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις από όλο τον κύκλο ζωής των πελατών παρακάτω χρησιμοποιώντας το πλαίσιο ψηφιακού μάρκετινγκ RACE. Προσκαλέσαμε επίσης άλλους ειδικούς να δώσουν τις συμβουλές τους σχετικά με τις τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ  για διαφορετικά κανάλια από την τεχνητή νοημοσύνη και το μάρκετινγκ περιεχομένου μέχρι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το σχεδιασμό ιστοσελίδων.

Αυτή η οπτικοποίηση του κύκλου ζωής του πελάτη δείχνει τις μεγάλες ευκαιρίες. Τόσο για την αξιοποίηση διαφορετικών καναλιών ψηφιακού μάρκετινγκ, όσο για την ενίσχυση της δημιουργίας, της καλλιέργειας και της αγοράς δυνητικών πελατών. Υπογραμμίζει επίσης την πρόκληση της διαχείρισης των συνεχώς ενεργών δραστηριοτήτων μάρκετινγκ που χρειάζονται συνεχή εστίαση για τη μεγιστοποίηση της μετατροπής ενόψει του σκληρού ανταγωνισμού.

Digital marketing: Κύκλος ζωής ψηφιακού μάρκετινγκ B2B

Το άρθρο βασίζεται σε πρόσφατη έρευνα των τάσεων. Λάβαμε υπόψη μια αναφορά Future of Marketing που δημιουργήσαμε με τις εκδηλώσεις Technology for Marketing (TFM) και E-commerce Expo. Στόχος μας να ερευνήσουμε τις τελευταίες τάσεις στη διαχείριση του ψηφιακού μάρκετινγκ και την πιο πρόσφατη τεχνολογία. Είχαμε 403 ερωτηθέντες στην έρευνά μας με την πλειοψηφία των συμμετεχόντων από την Ελλάδα, το Ην. Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες και πάνω από τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων σε επίπεδο διευθυντών.

Σε αυτήν την ανάρτηση, θα συνοψίσω τα ευρήματα από αυτήν την πρόσφατη έρευνα. Ερευνά τους εμπόρους μάρκετινγκ σχετικά με τους εμπόρους τους και θα δώσω πρακτικές συστάσεις. Για όλα. Όπως για ενέργειες που μπορούν να κάνουν οι έμποροι για να βελτιώσουν το ψηφιακό μάρκετινγκ. Τα δωρεάν μέλη του Smart Insights μπορούν να κατεβάσουν την πλήρη αναφορά τάσεων του ψηφιακού μάρκετινγκ για το μέλλον.

  • Έκθεση τάσεων για το μέλλον του ψηφιακού μάρκετινγκ
  • Δωρεάν αναφορά για το μέλλον του μάρκετινγκ
  • Συγκρίνετε τις δυνατότητές σας στο ψηφιακό μάρκετινγκ έναντι άλλων επιχειρήσεων για να εντοπίσετε το κενό και τις ευκαιρίες το 2024.
  • Αποκτήστε πρόσβαση στην αναφορά τάσεων The Future of Digital Marketing

Η αναφορά και αυτή η ανάρτηση δομούνται γύρω από τους πυλώνες μας για μελλοντική επιτυχία στο digital marketing που έχει καθορίσει το Smart Insights για να απλοποιήσει τις στρατηγικές προτεραιότητες. Σε αυτήν την ανάρτηση, θα μπορείτε να συγκρίνετε τη χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ με:

Οι δυνατότητες ψηφιακού μάρκετινγκ που πρέπει να βελτιώσουν περισσότερο οι έμποροι
  • Τα ψηφιακά μέσα κορυφαίας απόδοσης
  • Εφαρμογές χρήσης τεχνολογίας μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένων διαφορετικών τύπων AI
  • Η χρήση εξατομίκευσης και στόχευσης για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του ιστότοπου
  • Η χρήση διαφορετικών τύπων μηνυμάτων
  • Οι τάσεις στη δημοτικότητα των διαφορετικών μορφών περιεχομένου για B2B έναντι B2C
  • Τάσεις στους πυλώνες του ψηφιακού μάρκετινγκ

Δεδομένης της πολυπλοκότητας με την οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε, για να ορίσουμε μελλοντικές στρατηγικές και σχέδια, βοηθά στην απλούστευση με την επανεξέταση των κύριων τομέων της επένδυσης μάρκετινγκ και των παραγόντων επιτυχίας για την απόκτηση απόδοσης αυτής της επένδυσης. Στην έρευνα, εξετάσαμε τον τρόπο διαχείρισης αυτών των δραστηριοτήτων ζητώντας από τους εμπόρους του μάρκετινγκ τις απόψεις τους για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη άποψη για το μέλλον του ψηφιακού μάρκετινγκ που σχετίζεται με επιχειρήσεις όλων των τύπων.

Μάρκετινγκ και τάσεις στρατηγικής επωνυμίας

Δεδομένης της τρέχουσας και μελλοντικής σημασίας του ψηφιακού μάρκετινγκ για όλους τους τύπους οργανισμών, είναι ξεκάθαρη βέλτιστη πρακτική η χρήση στρατηγικής προσέγγισης, έτσι ώστε οι δραστηριότητες και οι επενδύσεις ψηφιακού μάρκετινγκ να ιεραρχούνται, να κοστολογούνται και να ενσωματώνονται με τη στρατηγική μάρκετινγκ και επωνυμίας.

Το digital marketing δεν υπάρχει κάποιο καλούπι να το περιορίσει. Επομένως είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι ο προϋπολογισμός που διατίθεται για το ψηφιακό μάρκετινγκ ευθυγραμμίζεται και επηρεάζει τη στρατηγική των επιχειρήσεων και του μάρκετινγκ. Έρευνα σχετικά με τις τάσεις του προϋπολογισμού μάρκετινγκ από την Gartner υποδηλώνει ότι ο ανεπαρκής προϋπολογισμός μπορεί να είναι ένας παράγοντας που περιορίζει το ψηφιακό μάρκετινγκ. Η έρευνά τους αποκάλυψε ότι στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις υπάρχει μια πρόσφατη τάση αύξησης των προϋπολογισμών, αλλά όχι πλήρης ανάκαμψη:

Οι μέσοι προϋπολογισμοί μάρκετινγκ είναι το 9,1% των συνολικών εσόδων της εταιρείας επί του παρόντος, ενώ το ποσοστό αυτό ήταν 11% πριν από την πανδημία, πέφτοντας στο 6,4% μετά την πανδημία.

Στην έρευνά μας, μια απλή δοκιμή για το εάν χρησιμοποιείται στρατηγική προσέγγιση ήταν να ρωτήσουμε εάν υπάρχει ένα καθορισμένο σχέδιο για το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Το συγκλονιστικό είναι ότι σχεδόν οι μισές (47%) των επιχειρήσεων δεν έχουν στρατηγική digital marketing, αλλά “κάνουν digital marketing” !

Κατά τη διάρκεια των δεκαπέντε ετών που ερευνούμε την υιοθέτηση του σχεδιασμού για το ψηφιακό μάρκετινγκ, διαπιστώσαμε ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων χωρίς προγραμματισμένη προσέγγιση παρέμεινε παρόμοιο, υποδηλώνοντας ότι υπάρχουν σημαντικά εμπόδια στην ενσωμάτωση του σχεδιασμού στους οργανισμούς.

Είναι καλό να βλέπουμε ότι περίπου οι μισές επιχειρήσεις έχουν στρατηγική προσέγγιση. Ο απώτερος στόχος θα πρέπει να είναι η χρήση μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης. Αλλά μπορεί να είναι χρήσιμο αρχικά να υπάρχει μια αποκλειστική ψηφιακή στρατηγική σε μεγαλύτερους οργανισμούς. Μπορεί επίσης να προγραμματιστεί και να υποστηριχθεί για περισσότερες επενδύσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ προτού ενσωματωθεί.

Προτεινόμενη δράση: Χρησιμοποιήστε μια στρατηγική προσέγγιση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, αναθεωρώντας όλες τις επιλογές και δίνοντας προτεραιότητα στις νέες δραστηριότητες που θα κάνουν το μεγαλύτερο «μπαμ» για το budget που θα έχετε δαπανήσει.

Αναπτύξαμε το RACE Growth System για να παρέχουμε στις επιχειρήσεις ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο και διαδικασία για τη δημιουργία μιας στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Κατεβάστε το δωρεάν σύστημα προγραμματισμού RACE 90 ημερών που διατίθεται με Δωρεάν συνδρομή, το οποίο περιλαμβάνει επίσης ένα πρακτικό πρότυπο στρατηγικής μάρκετινγκ 15 βημάτων.

Τάσεις στρατηγικής digital marketing

Έτσι, είδαμε ότι δεδομένου ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι πολύπλοκο και ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική επιτυχία, απαιτεί το δικό του σχέδιο. Ένα σχέδιο που καλύπτει στόχους, στρατηγική και πώς να τα παραδώσει χρησιμοποιώντας επενδύσεις σε επικοινωνίες, ανθρώπους και τεχνολογία μάρκετινγκ. Όλη αυτή η δραστηριότητα και η επένδυση στοχεύουν στη βελτίωση των δυνατοτήτων ψηφιακού μάρκετινγκ. Επομένως στην έρευνα ρωτήσαμε πού χρησιμοποιούν τώρα οι άνθρωποι το ψηφιακό μάρκετινγκ και πού θα βρίσκονταν στο μέλλον.

Οι δυνατότητες για τους επτά πυλώνες της επιτυχίας του μάρκετινγκ μπορούν να αναθεωρηθούν για διαφορετικές επιχειρήσεις από μία (χαμηλή ωριμότητα) έως πέντε (μέγιστη ωριμότητα) χρησιμοποιώντας την αξιολόγηση του δείκτη αναφοράς ψηφιακής ωριμότητας που παρουσιάζεται στην Περίληψη αυτής της έκθεσης.

Τα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις στην έρευνά μας δείχνουν ότι, σε όλους τους πυλώνες, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις βαθμολογούνται σε χαμηλότερα επίπεδα από 1 έως 2, γεγονός που δείχνει σαφή περιθώρια βελτίωσης. Όσον αφορά το πλαίσιο, για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με περιορισμένους πόρους, συνιστούμε ότι το επίπεδο 3 είναι μια κατάλληλη φιλοδοξία ανταγωνιστικότητας. Για τις επιχειρήσεις που έχουν υψηλή ψηφιακή συνεισφορά, όπου οι διαδικτυακοί υποψήφιοι πελάτες και οι πωλήσεις είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία τους, συνιστούμε τα επίπεδα 4 και 5 να είναι απαραίτητα εάν υπάρχει η ανάγκη για επένδυση.

Στη συνέχεια, για να μετρήσουμε πώς οι επιχειρήσεις θέλουν να βελτιώσουν τις δυνατότητές τους στο μέλλον, ζητήσαμε από τους ερωτηθέντες να επαναλάβουν την ανάλυση.

Η έντονη αντίθεση μεταξύ των δύο διαγραμμάτων υποδηλώνει ότι πολλές από τις επιχειρήσεις στα επίπεδα 1 και 2 έχουν συνείδηση ότι πρέπει να βελτιώσουν τις δυνατότητές τους και σχεδιάζουν να επενδύσουν για να επιτύχουν ένα υψηλότερο επίπεδο. Στην πλήρη έκθεση, εξετάζουμε επίσης τα εμπόδια που ενδέχεται να εμποδίσουν την επίτευξη αυτών των νέων δυνατοτήτων.

Συνιστώμενη δράση ψηφιακής στρατηγικής: Συνιστούμε σε όλες τις επιχειρήσεις να αναθεωρήσουν τις δυνατότητες ψηφιακού μάρκετινγκ και να θέσουν στόχους και πρωτοβουλίες προτεραιότητας για τη βελτίωσή τους.

 

Digital marketing με δεδομένα και διορατικότητα,  αλλά και πρόβλεψη και αξιολόγηση

Η καλύτερη πρακτική για τη διαχείριση του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι ο καθορισμός των στόχων για την ψηφιακή συνεισφορά σε μια επιχείρηση. Ακόμα, ο τρόπος παρακολούθησης της επιτυχίας, για παράδειγμα, μέσω των πινάκων ελέγχου ψηφιακού μάρκετινγκ. Η βελτίωση της ποιότητας της πληροφόρησης των πελατών και του MarTech που απαιτείται για τη συλλογή και ανάλυση αυτού είναι επίσης σημαντική.

Πρέπει επίσης να παρακολουθούμε τις αλλαγές στην παρακολούθηση, όπως οι αλλαγές στα cookie που εισήγαγε η Google που εξηγούνται στην αρχή του άρθρου.

Το Smart Insights πιστεύει σε μια προσέγγιση βασισμένη σε πληροφορίες, βασισμένη σε δεδομένα για τη βελτίωση της ψηφιακής ωριμότητας μέσω της αξιοποίησης των πληροφοριών που είναι διαθέσιμες μέσω της ψηφιακής ανάλυσης και της αποκλειστικής έρευνας στην ψηφιακή εμπειρία. Το σύστημα RACE Growth System περιλαμβάνει τον καθορισμό στόχων για δυνητικούς πελάτες, πωλήσεις και κερδοφορία με βάση λεπτομερείς προβλέψεις που βασίζονται σε μοντέλα μετατροπής καναλιών.

Για να κατανοήσουμε τον βαθμό στον οποίο οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν προσεγγίσεις που βασίζονται σε δεδομένα, ρωτήσαμε για διαφορετικές τεχνικές αξιολόγησης για την αξιολόγηση των ψηφιακών μέσων και των πολυκαναλικών εμπειριών.

Digital marketing & Ψηφιακά Μέσα

Οι τάσεις στα ψηφιακά μέσα είναι μερικές από τις πιο σημαντικές για τις επιχειρήσεις που πρέπει να σκεφτούν. Αυτό συμβαίνει καθώς η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση είναι τόσο σημαντική για την απόκτηση πελατών. Συνολικά, υπάρχει μια τάση αύξησης των ψηφιακών μέσων και της διαφήμισης. Τα πιο πρόσφατα δεδομένα Digital Adspend από τα IAB UK/PwC και AA/WARC δείχνουν ότι:

  • Το μερίδιο της ψηφιακής διαφήμισης στη συνολική αγορά διαφημίσεων του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκε στο 75%. Και αυτό αφορά το πιο πρόσφατο έτος παρακολούθησης.

Στις ΗΠΑ, η έρευνα δαπανών ψηφιακών διαφημίσεων της IAB για το πιο πρόσφατο πλήρες έτος έδειξε ότι τα έσοδα από τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 10,8% σε ετήσια βάση. Ενώ τα έσοδα από τηλεοπτικές διαφημίσεις αυξήθηκαν μόλις κατά 2% και τα έντυπα μέσα μειώθηκαν κατά 6%.

Η ανάλυση των ψηφιακών καναλιών έχει ως εξής:

Όλες οι καμπάνιες με διαφημιστικά βίντεο συγκέντρωσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Η ανάπτυξη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μειώθηκε με τη μικρότερη αύξηση εδώ και 10 χρόνια.

Είναι ενδιαφέρον να δούμε τις διαφημιστικές δαπάνες. Συγκεκριμέν, των δύο μεγαλύτερων δαπανών ψηφιακών μέσων που ξοδεύουν σημαντικά ποσά. Κυρίως σε παραδοσιακά μέσα ως μέρος ενός ισορροπημένου μείγματος πολυμέσων.  Λαμβάνοντας βέβαια υπόψη πως η Google έχει μεγάλη επένδυση στο ψηφιακό βίντεο.

Στην έρευνά μας, ζητήσαμε από τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να βαθμολογήσουν διαφορετικά «κανάλια μάρκετινγκ». Συγκεκριμένα, σε τρεις κατηγορίες απόδοσης επένδυσης (ROI) για να κατανοήσουμε την αποτελεσματικότητά τους. Σε αυτήν την ανάλυση, ταξινομήσαμε τα δεδομένα κατά το κανάλι με την υψηλότερη βαθμολογία απόδοσης επένδυσης (ROI).

Ποιες ανάγκες προέκυψαν

Σε όλες τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα, η οργανική αναζήτηση, το Google Ads και το πολύ συνδεδεμένο ποσοστό μάρκετινγκ περιεχομένου, έδειξαν το δρόμο. Έδειξαν την ανάγκη να εστιάσουν σε αυτά όπου υπάρχει μεγάλη πρόθεση αναζήτησης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Μετά από αυτό, το email marketing βαθμολογείται τέταρτο.

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι διαφορετικό από τα άλλα κανάλια, δεδομένου ότι επικεντρώνεται κυρίως στην επικοινωνία με υποψήφιους πελάτες. Αλλά και πελάτες όταν οι επισκέπτες του ιστότοπου επιλέγουν να λαμβάνουν επικοινωνίες, επομένως πρόκειται περισσότερο για την προώθηση της πώλησης. Έπειτα σε αποτελεσματικότητα έχουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πληρωμένη και οργανική αξιολόγηση μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρόμοια. Τέλος, έχουμε ψηφιακές διαφημίσεις δημοσίων σχέσεων και προβολής. Αυτές, αν και έχουν χαμηλότερη βαθμολογία, παραμένουν ζωτικής σημασίας για τις επωνυμίες που εξυπηρετούν αγορές όπου δεν υπάρχει υψηλό επίπεδο πρόθεσης αναζήτησης ή όπου η δέσμευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί πρόκληση.

Προτεινόμενη δράση ψηφιακών μέσων: Υπάρχουν πολλές βέλτιστες πρακτικές και δυνατότητες για όλες τις πλατφόρμες ψηφιακού μάρκετινγκ, επομένως μια δομημένη προσέγγιση για την ανασκόπηση και τη δοκιμή αυτών των χαρακτηριστικών αποδίδει οφέλη.

Για τα premium μέλη, το πρόγραμμα παρακολούθησης ενημερώσεων ψηφιακών μέσων συνοψίζει τις πιο πρόσφατες καινοτομίες από 12 paltforms, συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Google, Instagram και LinkedIn.

Σε υψηλότερο επίπεδο, τα δωρεάν μέλη μπορούν να κατεβάσουν τα δωρεάν πρότυπα συγκριτικής αξιολόγησης ωριμότητας ψηφιακού μάρκετινγκ. Αυτά που σας επιτρέπουν να βαθμολογήσετε οπτικά τη χρήση διαφορετικών καναλιών, όπως η οργανική αναζήτηση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Digital marketing και μάρκετινγκ περιεχομένου (Content marketing)

Επιλέξαμε το μάρκετινγκ περιεχομένου ως έναν από τους πυλώνες του αποτελεσματικού ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς το βλέπουμε ως την κόλλα που ενσωματώνει και τροφοδοτεί όλες τις ψηφιακές τακτικές.

Πιστεύουμε ότι το μάρκετινγκ περιεχομένου απαιτεί τα δικά του σχέδια και διαδικασίες ελέγχου για να διασφαλιστεί ότι είναι αποτελεσματικό στην υποστήριξη όλων των σύγχρονων δραστηριοτήτων μάρκετινγκ που τροφοδοτεί.

Αυτό σημαίνει ότι είναι σημαντικό να έχετε μια προληπτική προσέγγιση για τη διαχείριση του περιεχομένου ως πολύτιμου πόρου και περιουσιακού στοιχείου στον οργανισμό σας. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να έχετε επαρκείς πόρους για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του περιεχομένου κατά τη διάρκεια της διαδρομής του πελάτη και την ιεράρχηση προτεραιοτήτων και τη διατύπωση συστάσεων για μελλοντικές βελτιώσεις περιεχομένου. Δεδομένου ότι το 62% των επιχειρήσεων βρίσκεται στο επίπεδο 1 ή 2 στην τρέχουσα αξιολόγηση ωριμότητας, αυτό υποδηλώνει ότι πολλές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να είναι πιο ενεργητικές σε αυτόν τον τομέα δημιουργώντας μια στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου και μια διαδικασία ελέγχου για την αξιολόγηση και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας περιεχομένου.

Δεδομένου ότι πολλές επιχειρήσεις πειραματίζονται με το Generative AI χρησιμοποιώντας μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το GPT για τη συγγραφή αντιγράφων, ρωτήσαμε για τις εφαρμογές αυτού. Τα αποτελέσματα ταξινομούνται παρακάτω με βάση τις εφαρμογές με το υψηλότερο ποσοστό που άρχισαν πρόσφατα να τα χρησιμοποιούν.

Περίπου το ένα έκτο των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για αυτές τις εφαρμογές για περισσότερο από ένα χρόνο, με περίπου το ένα τρίτο να αρχίζει πρόσφατα να χρησιμοποιεί AI για τη δημιουργία περιεχομένου για SEO, κοινωνικά μέσα και μάρκετινγκ μέσω email.

Εναλλακτικές λύσεις ChatGPT για digital marketing

Μία από τις κύριες τάσεις που προβλέπουμε είναι ότι οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ θα εξερευνήσουν εναλλακτικές λύσεις αντί του ChatGPT. Αυτές που παρέχουν καλύτερη εμπειρία συνομιλίας ή πιο πρόσφατα μεγάλα μοντέλα γλώσσας (LLM). Από την ανασκόπηση του καναλιού ChatGPT Reddit, μπορείτε να αποκτήσετε μια ιδέα για τους αντιληπτούς περιορισμούς με το ChatGPT και τις εναλλακτικές λύσεις που εξετάζουν οι χρήστες. Αυτές είναι μερικές από τις εναλλακτικές λύσεις που κερδίζουν την προτίμηση των χρηστών:

Pi από την Inflection (ιδρύθηκε από τον πρώην προγραμματιστή της Google Deepmind Mustafa Suleyman (CEO)

Το Inflection AI ανακοινώνει χρηματοδότηση 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων με επικεφαλής τους τρέχοντες επενδυτές, τη Microsoft και τη NVIDIA. Χρεώνεται ως Personal AI, αυτή τη στιγμή έχει περισσότερους χρήστες. Και ακόμα, φιλικό στυλ συνομιλίας από το ChatGPT, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί με φωνή και ορισμένοι έχουν συγκρίνει με το AI στην ταινία: “Αυτή”. Για μένα, είναι εντυπωσιακό, καθώς παρέχει μια γνήσια συνομιλία όπου το AI οδηγεί σε σας και σας θέτει ένα ζήτημα για λύσεις.

Συγκρίνετε αυτό με το ChatGPT όπου πρέπει να ηγηθείτε με έξυπνες προτροπές για να αξιοποιήσετε στο έπακρο.

Εργαλεία, εργαλεία, εργαλεία

Το Google Bard και το νέο Search Generated Experience (SGE) της Google. Όλοι γνωρίζουμε ότι η Google κήρυξε μια εταιρική «κόκκινη ειδοποίηση». Αυτό συνέβη όταν ξεκίνησε το ChatGPT και ο Bard εμφανίστηκε σε κάποια διαμάχη την άνοιξη. Από τότε, η Google έχει επαναλάβει και τώρα έχει πλεονεκτήματα. Π.χ. ένα ενημερωμένο LLM. (Δοκιμάστε να ρωτήσετε για το “μάρκετινγκ 2024” και δείτε να επιστρέφει πληροφορίες για τον τρέχοντα μήνα). Ακόμα, και καλύτερη επεξεργασία PDF για περιλήψεις.

Για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, αυτό που θα έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο είναι όταν η Google λανσάρει το εργαλείο SGE της στα αποτελέσματα των SERP. Αυτό θα δώσει στους χρήστες της Google μια συνομιλία με AI, όπως το Bing AI. Αυτήν τη στιγμή δοκιμάζεται στις ΗΠΑ, την Ινδία και την Ιαπωνία και παρόλο που η Google δοκιμάζει πολλές αλλαγές για να εξισορροπήσει τη χρηστικότητα και τη δημιουργία εσόδων μέσω διαφημίσεων, φαίνεται πιθανό να κυκλοφορήσει το 2026.

Claude AI – Και πάλι, διαφημίζεται ως συνομιλητικό AI, που επικεντρώνεται στην ηθική και την ιδιωτικότητα. Θα κυκλοφορήσει επίσημα την άνοιξη του 2026, επί του παρόντος διατίθεται για δοκιμές σε ανοιχτή Beta version. Οι βασικοί συνεργάτες περιλαμβάνουν τη μηχανή αναζήτησης DuckDuckGo και τον ιστότοπο Q&A Quora. Ο τελευταίος έχει προσφέρει τον Claude στους χρήστες μέσω του Poe, της εφαρμογής AI Chat.

Poe – Αυτό το AI που δημιουργήθηκε από τον ιστότοπο Q&A Quora είναι διαφορετικό από τα άλλα. Προσφέρει πρόσβαση σε πολλά AI μέσα σε μία διεπαφή. Θα μπορούσατε να το ονομάσετε Meta-AI chatbot παρόμοιο με τον τρόπο που χρησιμοποιούσαμε τις μηχανές αναζήτησης meta. Η λειτουργία εκκίνησης είναι ένα Chatbot που τροφοδοτείται από gpt-3.5-turbo, παλαιότερα γνωστό ως Sage. Έχει επίσης πρόσβαση σε μια περιορισμένη έκδοση των μοντέλων Claude και Llama.

Digital marketing και τεχνικές μάρκετινγκ περιεχομένου

Τι συνέβη λαμβάνοντας υπόψη πιο παραδοσιακούς τύπους περιεχομένου. Αποδείχτηκε πως οι έρευνες του Ινστιτούτου μάρκετινγκ περιεχομένου είναι χρήσιμες για την εξέταση των τάσεων στο μάρκετινγκ. Όλων των τάσεων, και B2C και B2B. Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε τον τύπο των μορφών περιουσιακών στοιχείων που δημιουργούνται για να τα συγκρίνετε με τα δικά σας. Ακολουθούν τα πιο πρόσφατα στοιχεία για το μάρκετινγκ περιεχομένου B2C και B2B.

Δημοτικότητα περιουσιακών στοιχείων μάρκετινγκ B2C / Δημοτικότητα περιουσιακών στοιχείων μάρκετινγκ B2B

Αυτή η έρευνα είναι επίσης χρήσιμη καθώς δείχνει ποια κανάλια μάρκετινγκ περιεχομένου είναι πιο αποτελεσματικά. Για το μάρκετινγκ B2B, αυτό είναι ξεκάθαρα το LinkedIn.

Ας δούμε ποια είναι μια συνιστώμενη ενέργεια μάρκετινγκ περιεχομένου. Τα δωρεάν μέλη μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δωρεάν πρότυπα συγκριτικής αξιολόγησης ωριμότητας ψηφιακού μάρκετινγκ. Αυτά θα σας επιτρέψουν να βαθμολογήσετε οπτικά τη χρήση του μάρκετινγκ περιεχομένου.

Digital marketing και ψηφιακές “εμπειρίες”

Η τρέχουσα ωριμότητα διαχείρισης ιστότοπων ή/και εφαρμογών βαθμολογήθηκε ως επίπεδο 1 ή 2 από περισσότερο από το 50% των ερωτηθέντων. Έτσι, υποδηλώθηκε ότι πολλές επιχειρήσεις πρέπει να βελτιωθούν σε αυτόν τον τομέα. Αυτό ενισχύθηκε από την αξιολόγηση της βελτιστοποίησης πάντα σε λειτουργία. Έτσι, έδειξε ότι περίπου οι μισές επιχειρήσεις δεν πραγματοποίησαν καμία δοκιμή ιστότοπου.

Ίσως προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ποσοστά εξατομίκευσης ιστού ήταν σχετικά χαμηλά στο προηγούμενο γράφημα. Αλλά αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο κόστος της τεχνολογίας μάρκετινγκ που απαιτείται για την παροχή αυτού. Μπορεί να είναι χρήσιμο να αντιμετωπίζεται ο ιστότοπος ως κανάλι για σκοπούς μέτρησης. Για παράδειγμα, στο Smart Insights, χρησιμοποιούμε τα εργαλεία μάρκετινγκ συνομιλίας Intercom και OptInMonster. Έτσι, θα προσελκύσουμε κοινό και να παρουσιάσουμε τα πρότυπά μας για επαγγελματίες του μάρκετινγκ. Η μέτρηση για αυτά είναι ενσωματωμένη στο Google Analytics 4. Με αυτή μπορούμε να κατανοήσουμε πώς οι αλληλεπιδράσεις με αυτά τα κανάλια επηρέασαν τη διαδρομή προς την αγορά.

“Δίψα” για περισσότερες πληροφορίες

Τι κάναμε για να αποκτήσουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εξατομίκευση και άλλες μεθόδους. Για την παράδοση πιο συναφών μηνυμάτων σε ταξίδια πελατών, ζητήσαμε επίσης από τους συμμετέχοντες να πουν ποιες τεχνικές στόχευσης χρησιμοποίησαν.

Συνιστώμενη ενέργεια ψηφιακής εμπειρίας: Τα δωρεάν μέλη μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν τα δωρεάν πρότυπα συγκριτικής αξιολόγησης ωριμότητας ψηφιακού μάρκετινγκ. Αυτά τα οποία σας δίνουν τη δυνατότητα να βαθμολογήσετε οπτικά τη χρήση ιστότοπων σε μια κλίμακα από 1 έως 10.

Μια άλλη πτυχή των τάσεων για την ψηφιακή εμπειρία; Eίναι οι τάσεις σχεδιασμού ιστοτόπων από τις οποίες το HubSpot καταγράφει. Καταγράφει τα πάντα, αλλά και ορισμένες από τις κύριες τάσεις, όπως:

  • 3D σχέδια
  • Διαβαθμίσεις
  • Σπασμένα πλέγματα
  • Οργανικά σχήματα

Η καινοτομία της μικτής πραγματικότητας, συμπεριλαμβανομένων των VR και AR, είναι επίσης μια τάση στις ψηφιακές εμπειρίες. Όταν μιλώ για τάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ, χρησιμοποιώ συχνά τον επίδειξη του Zappar. Έτσι θα δείξω πώς οι επωνυμίες χρησιμοποιούν την Επαυξημένη Πραγματικότητα στο κινητό. Η Zappar έχει συνεργαστεί με επωνυμίες όπως η Estee Lauder, η Lego, η Nestle, η Persil και η Puma. Ο ιστότοπός τους περιλαμβάνει τις πιο πρόσφατες τεχνικές για κινητά, όπως παρακολούθηση προσώπου, παρακολούθηση κόσμου, μίνι παιχνίδια και πύλες.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή. Αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση. Τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Απαγορεύεται ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.