Όπως ακριβώς συμβαίνει και στην μόδα, ο σχεδιασμός ιστοσελίδων αλλάζει συνεχώς. Για να φαίνεται η ιστοσελίδα σας επαγγελματική πρέπει πάντα να είναι ενημερωμένη και να βασίζεται στις καινούργιες τάσεις.
Η ιστοσελίδα σας, με άλλα, λόγια είναι ο καθρέφτης, η βιτρίνα & η επέκταση του εαυτού σας και σίγουρα όταν πάτε να δώσετε συνέντευξη για μια δουλειά θέλετε να φαίνεστε τέλειοι.
Εδώ θα βρείτε 5 συμβουλές για τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας:
Δεν χρειάζεται να φορτώσετε υπερβολικά την ιστοσελίδα σας
Ο κόσμος γύρω μας είναι παραφορτωμένος και το διαδίκτυο δεν αποτελεί εξαίρεση. Online διαφημίσεις, banner, εικονίδια, σύμβολα, pop-ups, κουμπιά κ.ο.κ. – κάποιες φορές όλα αυτά είναι υπερβολικά. Οπότε γιατί δεν προσφέρετε στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας ένα διάλειμμα από όλη αυτή την φασαρία; Το να ενστερνιστείτε τακτικές όπως το επίπεδο σχέδιο ή τον άσπρο χώρο μπορεί να κάνει θαύματα για την εμπειρία των επισκεπτών σας. Προσπαθήστε να κρατήσετε τα πάντα απλά και minimal, τονίζοντας μόνο το πιο σημαντικό περιεχόμενο. Κάποιες φορές όντως το λιγότερο είναι περισσότερο.
Σχεδιασμός ιστοσελίδων: Κάντε μια έρευνα σε άλλες ιστοσελίδες
Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων θέλει την έρευνα του. Θέλει μεγάλη έρευνα. Αρχίστε να κοιτάτε άλλες ιστοσελίδες, έχοντας έναν συγκεκριμένο στόχο. Nα δείτε τι σας αρέσει σε αυτές και τι δεν σας αρέσει. Γράψτε κάτω αυτά που θα θέλατε να συμπεριλάβετε στην δική σας. Ίσως θαυμάσετε την προσέγγιση που ακολουθεί κάποιος άλλος στην σελίδα με τις πληροφορίες του. Μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό, όπως το να μιμηθείτε ένα βελάκι που δείχνει ένα σημαντικό μήνυμα. Οτιδήποτε βρείτε ελκυστικό σκεφτείτε πώς μπορείτε να το εφαρμόσετε στην δική σας ιστοσελίδα.
Χρησιμοποιήστε οπτική ιεραρχία
Τι είναι η οπτική ιεραρχία; Ο όρος σημαίνει βασικά ότι τα μάτια μας προσέχουν έναν διαδικτυακό χώρο βάσει ενός μοτίβου. Για παράδειγμα, ας δούμε το κουμπί ‘εγγραφείτε τώρα’, το οποίο θέλετε να το πατήσουν όσοι περισσότεροι άνθρωποι γίνεται. Η οπτική ιεραρχία μας λέει ότι τα μάτια των ανθρώπων κινούνται από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά σε δεξιά. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα εστιάσουν περισσότερο στο κουμπί εάν το τοποθετήσετε στην πάνω αριστερή γωνία της ιστοσελίδας σας, κάτι το οποίο μπορεί να σημαίνει και πιο πολλά click. Σε αυτούς τους χώρους, όπως προείπαμε, πρέπει να βάζετε μόνο το πολύ σημαντικό περιεχόμενο, γιατί εάν βάλετε πολλές πληροφορίες εκεί, ο επισκέπτης μπορεί να νιώσει ότι κατακλύζεται και να έχετε το αντίθετο αποτέλεσμα.
Κάντε το κείμενό σας εύκολο στην ανάγνωση
Το κείμενο είναι πολύ σημαντικό ώστε να παρέχει απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν έχουν καν ειπωθεί. Για αυτό τον λόγο πρέπει να είναι απλό και εύκολο στην ανάγνωση. Υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες που θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε το κείμενό σας καθαρό. Για παράδειγμα:
Σιγουρευτείτε ότι τα χρώματα ταιριάζουν. Εάν χρησιμοποιήσετε ένα ανοιχτού χρώματος κείμενο σε άσπρο φόντο, είτε θα κάνετε τους επισκέπτες να αποκτήσουν πονοκέφαλο, είτε θα τους κάνετε να τα παρατήσουν και να βγουν από την σελίδα. Κανένα από αυτά τα αποτελέσματα δεν είναι το επιθυμητό – οπότε σιγουρευτείτε ότι ελέγξατε πολλές φορές πόσο εύκολο είναι να διαβαστεί το κείμενό σας.
Μην χρησιμοποιείτε υπερβολικά μικρή γραμματοσειρά. Μπορεί να δείχνει χαριτωμένη, αλλά δεν είναι πρακτική. Σιγουρευτείτε ότι οι επισκέπτες σας δεν θα χρειαστούν μεγενθυντικό φακό για να καταλάβουν τι θέλετε να πείτε.
Σχεδιασμός ιστοσελίδων: Εκμεταλλευτείτε τα κινητά μέσα
Ακόμα και να δημιουργήσετε μία επαγγελματική ιστοσελίδα, τι να την κάνετε εάν δεν φαίνεται επαγγελματική στις κινητές συσκευές; Δημιουργείστε την σελίδα σας βασιζόμενοι σε όλες τις συμβουλές που αναφέραμε. Ελέγξτε την τόσο από την πλευρά του δημιουργού όσο και από την πλευρά του χρήστη. Σίγουρα, δεν θα θέλατε να χάσετε επισκέπτες/ χρήστες/ πελάτες απλά και μόνο επειδή έτυχε να βρουν την σελίδα σας ενώ είναι στο μετρό. Έτσι δεν είναι; Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους που ο σχεδιασμός ιστοσελίδων δεν είναι κάτι απλό και θέλει μεγάλη προσοχή.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή. Έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.