Target Market: Πως θα καθορίσεις το δικό σου; Με αυτό το θέμα θα ασχοληθούμε σήμερα.

Σίγουρα θα ήθελες να μάθεις τι είναι το target market και πόσο καλό για το brand σου θα ήταν να το καθορίσεις. Όσο καλύτερα το κατανοήσεις, τόσο περισσότερο μπορείς να εστιάσεις τις διαφημίσεις σου. Θα καταφέρεις να προσεγγίσεις το κοινό που είναι πιο πιθανό να μετατραπεί σε πελάτες.

Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης για σένα άραγε; Το target market σου δεν είναι ‘’όλοι’’, εκτός βέβαια αν είσαι η Google. To task σου για τον καθορισμό του target market είναι να εντοπίσεις και να εστιάσει σε μια μικρότερη σχετικά ομάδα ώστε να κυριαρχήσεις σε αυτή. Το θέμα είναι να περιορίσεις την εστίασή σου και ταυτόχρονα να επεκτείνεις το reach.

Ανεξάρτητα από τα οφέλη που μπορούν να έχουν για τους καταναλωτές τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σου, κάθε λύση έχει έναν ιδανικό πελάτη. Αυτό είναι το target market.

Target market: Τι είναι, πως ορίζεται η έννοια;

Το target market αναφέρεται στη συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων που θέλεις να προσεγγίσεις. Είναι τα άτομα που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Συνήθως έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά, όπως τα δημογραφικά στοιχεία και συμπεριφορές.

Όσο πιο ξεκάθαρα ορίσεις το target market, τόσο καλύτερα μπορείς να καταλάβεις πώς και πού να προσεγγίσεις τους ιδανικούς δυνητικούς πελάτες. Μπορεις να ξεκινήσεις με ευρείες κατηγορίες.  Όπως για παράδειγμα οι millennials αλλά πρέπει να γίνεις πολύ πιο λεπτομερείς από αυτό. Μη φοβάσαι να γίνεις ιδιαίτερα συγκεκριμένος!

Πιο συγκεκριμένα το target market σου θα πρέπει να βασίζεται σε έρευνα, όχι σε ένα ένστικτο. Πρέπει να ‘’κυνηγήσεις’’ τους ανθρώπους που πραγματικά θέλουν να αγοράσουν από εσένα. Αυτό αφορά βέβαια και άτομα που δεν ανήκουν στους πελάτες που αρχικά είχες θέσει ως στόχο να προσεγγίσεις.

Πως θα ορίσεις το target market σου;

Βήμα 1. Συγκέντρωσε στοιχεία για τους τρέχοντες πελάτες σου

Ποιο είναι το πρώτο βήμα για να καταλάβεις ποιος θέλει να αγοράσει από το brand σου; Σίγουρα να εντοπίσεις ποιοι χρησιμοποιούν ήδη τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Μόλις κατανοήσεις τα καθοριστικά χαρακτηριστικά της υπάρχουσας πελατειακής σου βάσης, μπορείς να ψάξεις και για νέους πελάτες.

Target Market: Πως θα καθορίσεις το δικό σου;

Φρόντισε να χρησιμοποιήσεις τις πληροφορίες που αποκτάς για να κατανοήσεις τις τάσεις και τους μέσους όρους. Το CRM σου είναι ένα χρυσωρυχείο εδώ. Οι παράμετροι UTM σε συνδυασμό με το Google Analytics μπορούν επίσης να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες σου.

Κάποια δεδομένα που θα πρέπει να εξετάσεις είναι:

● Ηλικία: Δεν χρειάζεται να γίνεις πολύ συγκεκριμένος σε αυτό το κομμάτι. Πιθανότατα δεν θα έχει σημασία αν ο μέσος πελάτης σας είναι 24 ή 27 ετών. Αλλά το να γνωρίζεις σε ποια δεκαετία της ζωής τους βρίσκονται σίγουρα θα κάνει τη διαφορά.

● Τοποθεσία (time zone): Πού στον κόσμο ζουν οι υπάρχοντες πελάτες σου; Αυτό σε βοηθά να καταλάβεις ποιες ώρες είναι πιο σημαντικές για τις πωλήσεις σου. Εκτός όμως από αυτό σου καθορίζει ποιές ώρες θα προγραμματίζεις διαφημίσεις ή τα social media post σου. Έτσι θα εξασφαλίσεις την καλύτερη δυνατή ορατότητα.

● Γλώσσα: Είναι λάθος να υποθέσεις ότι οι πελάτες μιλούν την ίδια γλώσσα με σένα. Είναι σημαντικό να κάνεις την απαραίτητη έρευνα.

● Ενδιαφέροντα: Τι αρέσει στους πελάτες να κάνουν, εκτός από τη χρήση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου; Με ποιες άλλες επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν; Τι κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους;

● Μοτίβα δαπανών: Πόσα χρήματα έχουν να ξοδέψουν οι πελάτες σου; Πώς προσεγγίζουν τις αγορές στην κατηγορία τιμών σου;

Βήμα 2. Ενσωμάτωση κοινωνικών δεδομένων

Τα αναλυτικά στοιχεία των social media μπορούν να αποτελέσουν έναν εξαιρετικό τρόπο συμπλήρωσης της εικόνας του target market που σε αφορά. Σε βοηθούν να καταλάβεις ποιοι αλληλεπιδρούν με τα social account σου, ακόμη και αν αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι ακόμη πελάτες.

Αυτοί οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για το brand σου. Τα social analytics μπορούν να παρέχουν πολλές πληροφορίες που μπορεί να σε βοηθήσουν να καταλάβεις το γιατί. Θα μάθεις επίσης για πιθανά τμήματα της αγοράς που μπορεί να μην είχες σκεφτεί να στοχεύσεις πριν.

Βήμα 3. Έλεγξε τον ανταγωνισμό

Βρίσκεσαι σε μια αγορά όπου υπάρχουν δεκάδες άλλες εταιρείες που ανταγωνίζονται για τους ίδιους πελάτες με εσένα. Η γνώση των δραστηριοτήτων των ανταγωνιστών μπορεί να σε βοηθήσει να απαντήσεις σε ορισμένα βασικά ερωτήματα:

Κυνηγούν οι ανταγωνιστές σου τα ίδια τμήματα του target market με εσένα; Απευθύνονται σε τμήματα κοινού που δεν είχες σκεφτεί να εξετάσεις;  Πως τοποθετούνται και πλασάρουν το brand τους;

Χρειάζεται να πάρεις μια γενική αίσθηση της προσέγγισης που ακολουθούν και κατά πόσο τους επιτρέπει να δημιουργήσουν δέσμευση στο διαδίκτυο. Αυτή η ανάλυση θα σε βοηθήσει να καταλάβεις σε ποιες αγορές στοχεύουν οι ανταγωνιστές και κατά πόσο οι προσπάθειές τους φαίνεται να είναι αποτελεσματικές.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι περισσότεροι παλεύουν τόσο πολύ με την επιλογή του target market, είναι ότι προσεγγίζουν τη στόχευση λάθος. Η στρατηγική «set-it-and-forget-it» πρέπει να περιοριστεί. Πιο συγκεκριμένα πρέπει να μαθαίνεις συνεχώς για τους πελάτες σου. Και να ανακαλύπτεις νέα πράγματα σχετικά με τις εμπειρίες τους με το brand σου.

Οι καταναλωτές αλλάζουν συνεχώς συνήθειες. Οι νέες τάσεις και οι εμπειρίες αγορών θα μπορούσαν να κάνουν μια τεράστια διαφορά στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζεις το κοινό σου όλα αυτά τα χρόνια. Έχοντας αυτό κατά νου, πρέπει να βεβαιωθείς ότι τα στοιχεία για το target market σου ακολουθούν τις τάσεις και τις εξελίξεις της εποχής.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση. Αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο. Τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.