Πως θα αυξήσεις το Conversion Rate σου;

Ένα επιτυχημένο eshop, σίγουρα δεν είναι αυτό που απλώς έχει καλή σχεδίαση, σημαντικό ρόλο έχει και το conversion rate. Δηλαδή, πόσοι από τους επισκέπτες του ηλεκτρονικού καταστήματος αναμένεται να αγοράσουν από αυτό;

Για να μπεις στο κομμάτι του ecommerce πρέπει να σκεφτείς ότι θα κάνεις ένα συνεχή αγώνα βελτιστοποίησης! Κάθε επιλογή που γίνεται, είναι πιθανό να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην πώληση ενός συγκεκριμένου προϊόντος.

Το ποσοστό μετατροπών (conversion rate) είναι μία ενδεικτική μετρική. Αυτό σημαίνει ότι μέσω αυτού, θα καταλάβεις εάν οι αλλαγές στο eshop σου έχουν θετικό ή αρνητικό πρόσημο.

Conversion rate: Τι είναι και γιατί είναι τόσο σημαντικό;

Το conversion rate είναι το ποσοστό των χρηστών που επισκέφτηκαν το eshop και μετατράπηκαν σε πελάτες είτε σε δυνητικούς πελάτες. Αν για παράδειγμα στους 100 επισκέπτες, ο ένας μετατρέπεται σε πελάτη, τότε το conversion rate είναι 1%.

Συνήθως σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, conversion είναι η παραγγελία. Γενικά το τι θεωρείται μετατροπή, είναι διαφορετικό για κάθε περίπτωση ιστοσελίδας. Δεν είναι κάτι γενικό και αόριστο, είναι κάτι που ορίζεις εσύ και έχει σημασία για την επιχείρησή σου.

Πως θα αυξήσεις το Conversion Rate στο eshop σου;

Το ποσοστό αυτό φαίνεται να είναι πολύ σημαντικό για την επιτυχία του eshop. Μπορεί να έχεις προσελκύσει πολλούς επισκέπτες στο eshop σου ανά μήνα χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα. Το ποσοστό δηλαδή επισκεψιμότητας δεν μετατρέπεται σε πελάτες πιθανώς, λόγω κακής διαχείρισης.

Συνεπώς, θα έχεις μικρό conversion rate, για το λόγο αυτό θα πρέπει να σχεδιαστούν διάφορες κινήσεις και αλλαγές. Για παράδειγμα στο κομμάτι του eshop ή στις διαφημίσεις προκειμένου να βελτιώσεις το conversion rate και να πετύχεις στις πωλήσεις.

Τι μπορείς να κάνεις για να αυξήσεις το Conversion rate;

Όσο περισσότερο αυξήσεις τις επισκέψεις του eshop, τόσο θα αυξάνονται και οι πωλήσεις βάση του ποσοστού μετατροπών. Θα σου παρουσιάσουμε 5 tips να υιοθετήσεις για να καταφέρεις το στόχο σου:

#1 Πρόσθεσε κουμπιά CTA και online support

Το πρόβλημα προκύπτει όταν ένας user στη σελίδα σου αποπροσανατολίζεται και δεν μπορεί να βρει αυτό που ψάχνει. Για αυτές τις περιπτώσεις, θα πρέπει να είναι διαθέσιμο το online support ή τουλάχιστον κουμπιά CTA που παραπέμπουν σε επικοινωνία. Ένας user που δεν του δίνεται προσοχή και δεν είναι ικανοποιημένος εγκαταλείπει το site σχεδόν αμέσως. Χρειάζεται λοιπόν, υποστήριξη που να ανταποκρίνεται άμεσα με τους πελάτες αν όχι 24/7.

#2 Μοιράσου πληροφορίες για τα προϊόντα σου

Μπορείς να γράψεις μια ευφάνταστη περιγραφή για κάθε προϊόν που θα μαγνητίσει και θα παρέχει όλες τις πληροφορίες στον πελάτη. Επίσης δώσε προσοχή στην ωραία παρουσίασή τους, η οποία θα κολακεύει το μάτι του επισκέπτη του eshop. Είναι αναγκαίο να εξηγήσεις λεπτομερώς τους όρους μεταφοράς και πληρωμής. Μην ξεχάσεις να μοιραστείς με τον πελάτη πληροφορίες σχετικά με τη δυνατότητα υποβολής παραπόνων.

#3 Εφάρμοσε μια στρατηγική remarketing

Το tip αυτό απευθύνεται κυρίως σε επισκέπτες του ιστότοπου οι οποίοι έχουν δει ήδη κάποια από τα προϊόντα σου. Επιπλέον μπορεί να έχουν πραγματοποιήσει οποιαδήποτε άλλη μικρο μετατροπή, εκτός από αγορά. Σε αυτούς τους user θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και να τους υπενθυμίζονται τα προϊόντα που έχουν δει. Αυτό αυξάνει την πιθανότητα να επιστρέψουν στον ιστότοπό ακόμη και με μια προηγουμένως αναβληθείσα αγορά.

#4 Δημοσίευσε κριτικές προϊόντων στο eshop

Το να μοιράζεσαι κριτικές με τους πελάτες σου δημιουργεί ένα αίσθημα εμπιστοσύνης και ασφάλειας. Το καλύτερο είναι να προστίθενται ακριβώς κάτω από το προϊόν που βλέπει ο πελάτης. Μπορείς επίσης να δημοσιεύσεις κριτικές και πραγματικές εμπειρίες των πελατών σε ξεχωριστή κατηγορία, αλλά φρόντισε να είναι ορατές. Η καλή εμπειρία θα βοηθήσει να πείσει τον καταναλωτή να αγοράσει το προϊόν και θα επιταχύνει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

#5 Αύξησε την επισκεψιμότητα του site σου γράφοντας ένα blog

Πρώτα απ όλα πρέπει να βεβαιωθείς ότι τα θέματα σχετίζονται με τα προϊόντα που προσφέρεις. Χάρη στα ενδιαφέροντα άρθρα που θα προσελκύσουν τους επισκέπτες, θα κρατήσεις την προσοχή τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Όμως μετά την ανάγνωση θα πρέπει να τους παρακινήσεις να αγοράσουν το προϊόν που αναφέρεται στο άρθρο. Αυτό το περιεχόμενο διανέμεται εύκολα στα social networks. Η επικοινωνία της εταιρείας είναι αυτή που δημιουργεί κοινωνική εμπιστοσύνη στους πελάτες της. Με άλλα λόγια εσύ μπορείς να τους πείσει ότι είσαι η σωστή επιλογή γι’ αυτούς.

Όλα αυτά είναι μικρά σημεία της εμπειρίας τους χρήστη τα οποία, ωστόσο, είναι καθοριστικά. Μπορούν να συνδράμουν είτε θετικά, είτε αρνητικά στην τελική απόφαση του πελάτη. Το αποτέλεσμα θα είναι είτε η ολοκλήρωση της παραγγελίας είτε να εγκαταλείψει το καλάθι του.

Εάν μπορέσεις να βελτιώσεις το conversion rate, θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στο τελικό αποτέλεσμα. Έτσι θα δημιουργήσεις έναν πιο ελκυστικό ιστότοπο, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερες πωλήσεις και κατά βάση μετατροπές.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.