Τι είναι το Growth Marketing;
Όσον αφορά το Growth Marketing, με τα budget που δαπανώνται για ενέργειες marketing κάθε χρόνο, η αγορά δείχνει κορεσμένη σε όλους τους κλάδους και αυτό κάνει δύσκολο το στόχο μιας εταιρείας να ξεχωρίσει.
Σε αυτό το περιβάλλον του σκληρού, κινητικού και έντονου ανταγωνισμού, είναι όλο και πιο σημαντικό να υπάρχει μια στρατηγική μάρκετινγκ που είναι δημιουργική, επαναληπτική και συναρπαστική. Μια στρατηγική που όχι μόνο βοηθά στην απόκτηση νέων πελατών, αλλά στοχεύει τις επαναληπτικές πωλήσεις και την από στόμα σε στόμα οργανική ανάπτυξη. Αυτό λόγω του βαθμού δυσκολίας του, είναι τόσο ισχυρό ώστε μπορεί να διαφοροποιεί ακόμα και μια εταιρεία μάρκετινγκ από τον ανταγωνισμό της.
Αυτός ο νέος και ισχυρός τρόπος δημιουργίας μιας πιστής βάσης καταναλωτών ονομάζεται: Growth Marketing.
Σε αυτό το άρθρο θα μάθουμε σε ποια πράγματα διαφοροποιείται το Growth Marketing και θα δούμε που πρέπει να εστιάσει ένα brand για μια επιτυχημένη στρατηγική.
Τι είναι το Growth Marketing;
Το Growth marketing είναι ένα εξελιγμένο μοντέλο μάρκετινγκ. Βασίζεται στο παραδοσιακό μοντέλο μάρκετινγκ με επιπλέον στοιχεία όπως:
- Δοκιμές A / B
- Δημοσιεύσεις ποιοτικού περιεχομένου
- Προωθητικές εκστρατείες email marketing εξατομικευμένου περιεχομένου που βασίζονται σε δεδομένα
- Advanced SEO optimization
- Ποιοτικά δημιουργικά για όλα τα μέσα
- Διαφημιστικές εκστρατείες πολλαπλής στόχευσης
- Λεπτομερής τεχνική ανάλυση κάθε πτυχής που θα βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη.
Όλα τα στοιχεία που συλλέγονται από αυτή τη στρατηγική υλοποιούνται γρήγορα προκειμένου να επιτευχθεί ισχυρή και βιώσιμη ανάπτυξη στο brand.
Δείτε παρακάτω ένα κατατοπιστικό Growth Marketing Framework που δανειστήκαμε από το Useproof.
Τι κάνει το Growth Marketing διαφορετικό;
Το παραδοσιακό μάρκετινγκ περιλαμβάνει στρατηγικές του στυλ “set it and forget it”, οι οποίες ελπίζουν για καλά αποτελέσματα, αλλά συνήθως “καίγονται” στο βωμό του προκαθορισμένου budget ενώ πιθανόν να δούλευαν καλύτερα όταν είχαν σχεδιαστεί σε ένα πιο ευέλικτο στρατηγικό πλάνο.
Σκεφτείτε για παράδειγμα μια συνηθισμένη διαφημιστική καμπάνια Google Ads. Μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να λάβετε άμεσα πωλήσεις, όμως κατά κάποιο τρόπο μειώνεται την αξία του brand και των προϊόντων σας, λόγω του ότι χτίζετε την επισκεψιμότητα και την ευαισθητοποίηση των χρηστών έχοντας στην κορυφή του στρατηγικού σας σχεδιασμού μόνο τις πωλήσεις σας.
Μπορεί λοιπόν να λάβετε κάποιες πωλήσεις, όμως αυτή η κατάσταση είναι προσωρινή και ισχύει όσο τρέχει η διαφήμιση. Το σημαντικότερο μειονέκτημα είναι πως τόσο το brand, όσο και το προϊόν σας, χτίζουν περιορισμένη αναγνωρισιμότητα, σαφώς και δεν κερδίζουν κάτι με διάρκεια, ενώ δεν λαμβάνουν καμιά υπεραξία.
Το Growth Marketing αλλάζει το στρατηγικό σχεδιασμό της εκστρατείας σας ξεκινώντας από την κορυφή.
Όταν οι ενέργειες γίνουν σωστά, το Growth Marketing προσθέτει αξία σε όλη τη διαδρομή της εκστρατείας μάρκετινγκ προσελκύοντας τους χρήστες, εμπλέκοντάς τους, διατηρώντας τους, και τελικά μετατρέποντας τους σε πελάτες που θα δεθούν, θα επιλέγουν συνειδητά και θα αγαπήσουν το brand σας.
Δείτε παρακάτω πως απεικονίζονται οι διαφορές της στρατηγικής μεταξύ του παραδοσιακού μάρκετινγκ και του Growth Marketing. Το παραδοσιακό μάρκετινγκ (Google ads κλπ.) στοχεύει στην κορυφή της πυραμίδας, ενώ το Growth Marketing σε όλα τα επίπεδα της, σε μια ολιστική προσέγγιση:
Τι κοινό υπάρχει στο παραδοσιακό μάρκετινγκ και το Growth marketing;
Ο κοινός παρονομαστής ανάμεσα στις δύο μορφές μάρκετινγκ, είναι τα πειράματα. Ακόμα και η πιο καλοσχεδιασμένη στρατηγική συνήθως αλλάζει πολλές φορές στην πορεία. Μέχρι να φτάσει σε ένα καλό επίπεδο που θα φέρνει καλά αποτελέσματα και θα κριθεί ως επιτυχημένη. Δοκιμές, δοκιμές, δοκιμές. Άλλα λειτουργούν και τα κρατάμε και άλλα όχι.
Με πλήρως μετρήσιμα αποτελέσματα για κάθε ενέργεια, πολύ γρήγορα είμαστε σε θέση να έχουμε εικόνα για το τι τελικά χρειάζεται και τι όχι. Δεν υπάρχει ασφαλέστερος δρόμος για να βεβαιωθούμε ότι η στρατηγική μας θα μας φέρει κοντά στους στόχους μας αν δεν ξεκινήσουμε να δοκιμάζουμε διάφορα πράγματα. Τόσο στο παραδοσιακό, όσο και στο Growth marketing.
Τι πρέπει να θυμάσαι πάντα για να έχεις επιτυχία στο Growth Marketing;
# Εμπιστεύσου τα data: Mας οδηγούν
Αν μέχρι τώρα έπαιρνες επιχειρηματικές αποφάσεις που βασίζονταν στο ένστικτο σου ή στο συναίσθημα, καιρός να το αλλάξεις. Για να ακολουθήσεις την εποχή μάθε να διαβάζεις και να αναλύεις τα δεδομένα. Υπάρχουν άπειρα εργαλεία digital marketing που θα σε βοηθήσουν να βρεις την αλήθεια των αριθμών. Θα λάβεις όλες τις απαντήσεις που θα σε βοηθήσουν να σχεδιάσεις μια αποτελεσματική στρατηγική.
# Σκέψου δημιουργικά
Αν σκέφτεσαι πως δε χρειάζεται να ανακαλύψεις την Αμερική γιατί την έχει ανακαλύψει άλλος, τότε μάλλον πρέπει να αλλάξεις τρόπο σκέψης, γιατί το πιο πιθανό είναι να μην προσπαθείς για κάτι καινούργιο επειδή σκέφτεσαι πως κανείς μέχρι τώρα δεν το έχει δοκιμάσει, οπότε γιατί να το δοκιμάσεις εσύ.
Οι ιστορίες επιτυχίας όμως των μεγάλων brands μαρτυρούν πως το μυστικό της επιτυχίας και της ανάπτυξης ήρθε από μια ιδέα που οι περισσότεροι έβρισκαν ως περιττή ή και άχρηστη. Όταν για παράδειγμα η Airbnb αποφάσισε να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες επαγγελματικής φωτογράφισης για κάθε ιδιοκτήτη ακινήτου που θα το καταχωρούσε στο website της, οι περισσότεροι από το team της ήταν αρνητικοί. Όμως αυτό αποδείχθηκε ένας από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξης της δραστηριότητας τους.
# Προσπάθησε να αποτυγχάνεις
Αν φοβάσαι την αποτυχία, τότε φλερτάρεις με το να μην επιτύχεις ποτέ. Αυτό γιατί ο καλύτερος δρόμος για να έχεις επιτυχία είναι οι αποτυχημένες προσπάθειες. Όσο περισσότερες, τόσο το καλύτερο. Κάθε αποτυχία, είναι ένας γρήγορος τρόπος για να λάβεις πολύτιμες πληροφορίες. Που αν αξιοποιηθούν προσεκτικά, θα σε οδηγήσουν στην επιτυχία.
Επικοινωνήστε μαζί μας να σχεδιάσουμε την κατάλληλη στρατηγική Growth Marketing για την ανάπτυξη της δραστηριότητας σας.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.