Ας το παραδεχτούμε. Και στο digital marketing, όπως και στο παραδοσιακό μάρκετινγκ, ότιδήποτε προϊόν και υπηρεσία και να προσφέρουμε στους καταναλωτές, ποτέ δεν έχουμε αποκλειστικότητα, ποτέ δεν είμαστε οι μόνοι που τα προσφέρουμε. Σε όλες τις επαγγελματικές κατηγορίες ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος.

Έτσι, πρέπει να κατανοήσουμε το συντομότερο και να προχωρήσουμε άμεσα στο επόμενο βήμα, γιατί:

Οι πελάτες αγοράζουν πρώτα το «προϊόν επικοινωνίας» και μετά το προϊόν σας.

Κοιτάξτε οποιαδήποτε περιγραφή προϊόντος σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα ή σε οποιοδήποτε σύγχρονο e shop. Μελετήστε κάθε φυλλάδιο. Θα βρείτε μια λίστα με τις λειτουργίες που έχουν σχεδιαστεί για να σας πουν, “γιατί αυτό το προϊόν θα κάνει τα πράγματα που θέλετε” και “πως αυτό το προϊόν θα λύσει το πρόβλημά σας”, ενώ είναι πολύ πιθανόν σε όλα τα χαρακτηριστικά να δείτε ένα σημάδι ελέγχου δίπλα τους.

Αυτό που δεν θα βρείτε σε αυτές τις λίστες είναι χαρακτηριστικά όπως αυτά:

  • Μια χρήσιμη ιστοσελίδα που θα σας βοηθήσει πραγματικά έτσι ώστε να πάρετε τη σωστή απόφαση
  • Ενημερωτικές εκθέσεις, παρουσιάσεις προϊόντων, σχόλια και κριτικές που προσφέρονται δωρεάν
  • Μια ενεργή σελίδα στο Facebook γεμάτη από τις γνώμες των χρηστών
  • Υπηρεσίες digital marketing που ήδη έπρεπε να “έτρεχαν” για την επιχείρηση σας

Το παράδοξο είναι πως ακόμα και τώρα που πολλοί θα συμφωνήσουν με ότι έχουν διαβάσει προς στιγμήν σε αυτό το άρθρο, το πώς τελικά επικοινωνείται ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, δεν θεωρείται ένα σημαντικό χαρακτηριστικό, ενώ θα έπρεπε να είναι το σημαντικότερο.

Αυτός είναι ο λόγος που οι έμποροι ή εκείνοι οι όποιοι τελικά αναπτύσσουν τα χαρακτηριστικά της επικοινωνίας σε μια εταιρεία, παλεύουν για να διατηρήσουν το προσωπικό, τα budget τους και το αρχικό τους πλάνο κατά τη διάρκεια μιας ύφεσης. Αυτός είναι ο λόγος που οι προϊστάμενοι marketing δεν έχουν θέση στο τραπέζι των αποφάσεων μαζί με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, τον Πρόεδρο ή τον ιδιοκτήτη της εταιρείας.

Για τα στελέχη, το marketing δεν δημιουργεί προϊόντα ή πωλήσεις. Το marketing είναι ένα κόστος.
Όσοι καταναλωτές έχουν προοπτικές να γίνουν, γίνονται πελάτες όταν αγοράζουν τα προϊόντα επικοινωνίας σας.

Η πρώτη αγορά που ένας δυνητικός πελάτης κάνει από την εταιρεία σας είναι ένα προϊόν επικοινωνίας. Είναι το φυλλάδιο, η φιλική σχεδίαση ιστοσελίδας, η έκθεση, το άρθρο, η ανακοίνωση, η δημοσίευση blog, το Webinar, κλπ. που τους παρέχετε, για να τους βοηθήσετε να κατανοήσουν πώς το προϊόν σας θα τους βοηθήσει να λύσουν ένα πρόβλημα ή πώς θα τους ψυχαγωγήσει.

Αυτοί μόνο περιστασιακά πληρώνουν με χρήματα. Τις περισσότερες φορές, πληρώνουν με το χρόνο τους, την προσοχή τους, ή τα στοιχεία επικοινωνίας τους για να συνεχίσουν τη συζήτηση. Από τη στιγμή που δεν πληρώνουν με χρήματα, το marketing δεν λαμβάνει την αξία που πρέπει. Πάντα θεωρείται ως κόστος.

Τώρα, αν ένας πελάτης σας είναι ικανοποιημένος με την «αγορά» του, αυτός θα πραγματοποιήσει ξανά αγορές, λαμβάνοντας περισσότερα προϊόντα επικοινωνίας. Μπορεί επίσης να αγοράσει την προσφορά της εταιρείας σας – για πραγματικά χρήματα.

Το λάθος που κάνουν οι έμποροι είναι η δημιουργία προϊόντων επικοινωνίας που επικεντρώνονται μόνο στο να πείσουν τους δυνητικούς πελάτες να αγοράσουν προϊόντα που βασίζονται στο χρήμα. Πώς θα άλλαζαν τα πράγματα, αν επικεντρώνονταν στην ανάπτυξη φοβερών προϊόντων επικοινωνίας αντί αυτών; Αρκεί να το δοκιμάσετε για να πάρετε απάντηση και το digital marketing διαθέτει μια πληθώρα υπηρεσιών που θα σας βοηθήσουν σε αυτήν την κατεύθυνση.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.