Τι είναι τα cookies και ποια η χρησιμότητα τους;

Για τη συλλογή των μετρήσεων των χρηστών σε έναν διαδικτυακό τόπο, σχεδόν όλα τα εργαλεία ανάλυσης ιστοσελίδων χρησιμοποιούν cookies.

Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο κειμένου που περιέχει ανώνυμο αναγνωριστικό. Κάθε φορά που μια επιλογή αποστέλλεται από το πρόγραμμα περιήγησης πίσω στο αναγνωριστικό του server analytics στον οποίο βρίσκεται, το cookie αποστέλλεται μαζί με τα δεδομένα.

Έτσι, ο ιστότοπος που επισκέπτεται ο χρήστης τώρα έχει πληροφορίες για τη συμπεριφορά του χρήστη στον προηγούμενο ιστότοπο που είχε επισκεφτεί. Αυτές τις πληροφορίες τις δίνουν τα cookies. Οι μεγάλες εταιρείες Digital marketing βασίζουν στα cookies πολλές από τις τεχνικές που υιοθετούν κατά τον σχεδιασμό στρατηγικής SEO, κατά την επιλογή ποιοτικού περιεχομένου για μια ιστοσελίδα, ακόμα και για μια στρατηγική digital marketing και διαχείριση Social media account.

Τι είναι τα cookies και ποια η χρησιμότητα τους;

Ο λόγος είναι πως τα cookies αποτυπώνουν και καταγράφουν τάσεις. Οπότε σε αυτά οφείλεται η σωστή εκμαίευση αναγκών του καταναλωτή, τουλάχιστον όσον αφορά την Online συμπεριφορά του.

Τώρα, ας μιλήσουμε λίγο για τα cookies.

Το Google Analytics χρησιμοποιεί ένα first party cookie. Ένα first party cookie είναι συνδεδεμένο με το domain που το δημιουργεί. Ένα first party μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από το domain που το ορίζει. Έτσι, σε αυτό το site, το cookie μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από αυτή την ιστοσελίδα.

Στο Universal Analytics το cookie ονομάζεται _ga και διαρκεί για δύο χρόνια. Στην προηγούμενη έκδοση του Google Analytics το cookie ονομαζόταν __utma.

Το θετικό για ένα first party cookie είναι ότι σχεδόν όλα τα προγράμματα περιήγησης θα επιτρέψουν ένα first party cookie. Είναι ένα πολύ αξιόπιστο κομμάτι της τεχνολογίας.

Τι είναι τα cookies και ποια η χρησιμότητα τους;

Τα first party cookie είναι μια πρόκληση, όταν το site σας περιλαμβάνει πολλά domain. Όταν ένας χρήστης φεύγει από το site σας, και μεταφέρεται σε άλλη ιστοσελίδα που έχετε στην κατοχή σας, δεν παίρνει μαζί του τα first party cookie. Στις περισσότερες περιπτώσεις, εκτός και αν ρυθμίσετε τα analytics σωστά, αυτά θα δημιουργήσουν άλλο ένα cookie όταν ο χρήστης φτάσει στο δεύτερο domain.

Τώρα έχετε ένα χρήστη με δύο cookies. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε διπλή καταμέτρηση χρηστών. Πλέον, αν θέλουμε να δημιουργήσουμε πραγματικά σημαντικές μετρήσεις, όπως έσοδα ανά χρήστη, αυτό γίνεται πολύ – πολύ δύσκολο. Γιατί;  Διότι δεν γνωρίζουμε τον πραγματικό αριθμό των χρηστών.

Το άλλο είδος cookie, τo cookie τρίτων (3rd party cookie), μπορεί να ρυθμιστεί και να προσεγγιστεί από τα domains εκτός αυτού που το δημιουργεί. Μερικά εργαλεία analytics θα σας αφήσουν να χρησιμοποιήσετε ένα cookie τρίτου.

Η αξία ενός cookie τρίτων είναι ότι το εργαλείο analytics μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα cookie τρίτου για την αναγνώριση ενός χρήστη καθώς μετακινείται από τη μία περιοχή στην άλλη.

Ωστόσο, τα cookies τρίτων δεν επιτρέπονται από τα περισσότερα προγράμματα περιήγησης – που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν δεδομένα.

Το Google Analytics δεν χρησιμοποιεί cookie τρίτων. Μπορείτε να διαβάσετε όλα τα σχετικά με τα cookies του Google Analytics στα αρχεία του σχεδιαστή.

Έτσι ποια είναι η λύση εδώ; Πώς εντοπίζεις σωστά έναν χρήστη αν η ιστοσελίδα σας περιλαμβάνει πολλά domain;

Στον κόσμο του Google Analytics χρησιμοποιείται ένα χαρακτηριστικό που ονομάζεται “παρακολούθηση μεταξύ domain”. Δεν θα πούμε κάτι για αυτό σε αυτό το άρθρο, αλλά μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για αυτό στα αρχεία βοήθειας των Google Analytics.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.