Πως τα Google analytics μετρούν την επισκεψιμότητα.

Είναι γεγονός πως η επισκεψιμότητα σε μια ιστοσελίδα είναι ένας από τους κυριότερους λόγους ύπαρξης της ανεξάρτητα από το είδος της και την κατηγορία της, ως επίσης και ένας από τους κυριότερους δείκτες απόδοσης και αξιολόγησης της.

Μια ιστοσελίδα με υψηλή επισκεψιμότητα θεωρείται αξιόλογη και δυνατή, ενώ μια ιστοσελίδα που επισκέπτονται λιγοστοί χρήστες θεωρείται αδιάφορη (εμπορικά), και αδύναμη. Δεν είναι τυχαίο πως οι υπηρεσίες digital marketing που έχουν περισσότερη ζήτηση είναι όσες εμπλέκονται με  την αύξηση επισκεψιμότητας σε μια ιστοσελίδα, όπως η προώθηση SEO, το Social media marketing, η υπηρεσία αύξησης κοινού στο Facebook κλπ.

Η μέτρηση του χρόνου σε μια ιστοσελίδα είναι μια διαδικασία αρκετά περίπλοκη, ως και πολύ δύσκολη. Κάθε εργαλείο web analytics παρουσιάζει ελλείψεις και προβλήματα, και το ίδιο συμβαίνει ακόμα και στο πλέον φημισμένο για την αξιοπιστία του και τις δυνατότητες του εργαλείο, το Google Analytics.

Θα ήθελα να διευκρινίσω πώς το Google Analytics παρακολουθεί και καταγράφει το χρόνο παραμονής του επισκέπτη στην ιστοσελίδα, καθώς επίσης τη διάρκεια επίσκεψης, τι είδε και που πλοηγήθηκε ο χρήστης.

Πως τα Google analytics μετρούν την επισκεψιμότητα 

Είναι ίσως διαφορετικό από αυτό που νομίζετε.

Κατανόηση όλων των δεδομένων σχετικά με την επισκεψιμότητα ιστοσελίδας

Το κλειδί για την κατανόηση των χρονικών υπολογισμών του Google Analytics είναι η κατανόηση των δεδομένων που αποστέλλονται στην Google. Αναφερόμαστε σε αυτά τα δεδομένα ως HITS. Ξέρω, αυτός είναι ένας άσχημος όρος για να χρησιμοποιηθεί όταν μιλάμε για analytics. Αλλά είναι πραγματικά hits.

Τα δεδομένα hits είναι οι αιτήσεις εικόνων που αποστέλλονται στο Google Analytics. Υπάρχουν έξι διαφορετικοί τύποι δεδομένων hits στο Google Analytics:

  • Pageview hits
  • Event hits
  • Ecommerce transaction hits
  • Ecommerce transaction item hits
  • Hits καθορισμένα από το χρήστη
  • Social media Plugin hits

Παρόλο που όλα αυτά είναι hits δεδομένων, δεν είναι όλα hits “εμπλοκής”.

Ένα hit εμπλοκής είναι κάθε hit που δεν χαρακτηρίζεται ως «χωρίς αλληλεπίδρασης» και δεν έχει συμπληρωθεί μόνο με το καθορισμένες πληροφορίες μεταβλητών. Αυτό σημαίνει ότι το hit έχει τουλάχιστον πληροφορίες σελίδας, πληροφορίες συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου. Αλλά και πληροφορίες για το προϊόν ηλεκτρονικού εμπορίου, πληροφορίες εκδηλώσεων ή πληροφορίες κοινωνικής παρακολούθησης.

Με το φιλτράρισμα της παραπάνω λίστας δεδομένων hits με τη χρήση του ορισμού των hits εμπλοκής, προκύπτουν πέντε τύποι hits εμπλοκής:

  • Pageview hits
  • Interactive event hits
  • Ecommerce transaction hits
  • Ecommerce transaction item hits
  • Social media plugin hits

Πιθανόν να αναρωτιέστε, «τι στο καλό έχουν να κάνουν όλα αυτά με τους χρονικούς υπολογισμούς;»

Τα περισσότερα εργαλεία analytics χρησιμοποιούν το χρονικό διάστημα μεταξύ σελίδων για να παρακολουθήσουν το χρόνο. Αλλά οι χρονικοί υπολογισμοί του Google Analytics χρησιμοποιούν hits εμπλοκής για να λάβουν μια πιο ακριβή μέτρηση του χρόνου παραμονής στη σελίδα και το χρόνο παραμονής στο χώρο της ιστοσελίδας.

Πώς υπολογίζεται η διάρκεια Επίσκεψης

Η διάρκεια επίσκεψης χρησιμοποιεί επίσης hits εμπλοκής για μια πιο ακριβή μέτρηση του χρόνου. Αντί της χρήσης μόνο του διαστήματος μεταξύ των σελίδων, η μέτρηση της διάρκειας επίσκεψης περιλαμβάνει το χρονικό διάστημα μεταξύ του πρώτου hit και του τελευταίου hit εμπλοκής της συνεδρίας.

Διάρκεια Επίσκεψης = (χρόνος του τελευταίου «hit εμπλοκής» της επίσκεψης) – (χρόνος πρώτου hit της επίσκεψης)

Μην ξεχνάτε, υπάρχουν και άλλα hits εμπλοκής, όπως το hit συναλλαγής ηλεκτρονικού εμπορίου, που μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να μετρήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τη διάρκεια της επίσκεψης.

Ελπίζω ότι αυτή η δημοσίευση θα σας δώσει μια απάντηση στο πώς το Google Analytics καταγράφει την επισκεψιμότητα και παρακολουθεί τις κινήσεις των χρηστών και τον χρόνο παραμονής των επισκεπτών σε μια ιστοσελίδα!

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.