Reach vs Impressions: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ τος και γιατί είναι τόσο σημαντικοί όροι; Σε ποιο άραγε πρέπει να δώσεις μεγαλύτερη προσοχή και γιατί επηρεάζουν άμεσα το marketing πλάνο σου;
Όλοι οι marketers έχουν ένα σημαντικό στόχο, να βλέπουν το περιεχόμενό τους όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι. Γι’ αυτό μετρούν την επιτυχία με μετρήσεις όπως το reach και τα impressions. Είναι γεγονός, πόσο σημαντικές είναι και οι δύο αυτές μετρήσεις, ειδικά αν εργάζεσαι για καλύτερο brand awareness.
Πιο συγκεκριμένα και το reach και τα impressions αναφέρονται στην επιρροή των social media σε ένα κοινό. Δηλαδή, είναι μετρήσεις που ‘’παρακολουθούν’’ πόσο έχει προβληθεί το περιεχόμενό σου, ώστε να καταλάβεις την ανάπτυξη σου στα social. Βέβαια δεν το κάνουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Reach & Impressions: Ποια είναι η διαφορά τους στα social media;
Τόσο το reach όσο και τα impressions αποκαλύπτουν πόσο προβάλλεται το content σου στα social media. Η διαφορά μεταξύ τους είναι ανεπαίσθητη, αλλά σημαντική. Το αξιοσημείωτο είναι ότι δεν τις ορίζει κάθε πλατφόρμα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Ως γενικός όρος το reach είναι ο συνολικός αριθμός των χρηστών που βλέπουν το περιεχόμενό σου. Από την άλλη τα impressions αναφέρονται στο πόσες φορές προβλήθηκε το περιεχόμενό.
Σίγουρα έχεις μπερδευτεί και είναι λογικό. Ας ξεκαθαρίσουμε λίγο τους δύο όρους.
● Τι είναι το Reach;
Στα social media, το reach αναφέρεται σε πόσους διαφορετικούς χρήστες έφτασε το περιεχόμενο σου. Έχει να κάνει δηλαδή, ξεκάθαρα με τον αριθμό.
Πολλές πλατφόρμες σου επιτρέπουν να παρακολουθείς τόσο τη συνολικό reach όλου του περιεχομένου, όσο και το πόσοι άνθρωποι είδαν μεμονωμένες αναρτήσεις. Για παράδειγμα πόσοι διαφορετικά accounts είδαν το Insta Story ή συνολικά πόσοι χρήστες είδαν το TikTok σου αυτό τον μήνα.
● Τι είναι τα Impressions;
Τα impressions περιγράφουν τον αριθμό των φορών που είδαν το περιεχόμενό, συμπεριλαμβανομένων των πολλαπλών προβολών από μεμονωμένους χρήστες.
Κυρίως υπολογίζονται με την παρακολούθηση του συνολικού αριθμού των φορών που εμφανίστηκε το περιεχόμενό σε μια πλατφόρμα. Όπως για παράδειγμα στο feed του χρήστη ή στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αν έχεις πολύ περισσότερα impressions από ό,τι reach, είναι πολύ καλό! Για την ακρίβεια αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες βλέπουν την ανάρτησή σου ξανά και ξανά. Το κοινό-στόχος σου δηλαδή, βρίσκει το περιεχόμενό σου αξιομνημόνευτο!
Reach vs Impressions: Στα διάφορα social media
Όπως αναφέραμε κάθε πλατφόρμα ορίζει τις δύο αυτές μετρήσεις με διαφορετικό τρόπο. Ας αναλύσουμε τι σημαίνει το reach και τα impressions για τα πιο διαδεδομένα κοινωνικά δίκτυα.
1. Facebook
Το reach καθορίζει πόσοι άνθρωποι είδαν περιεχόμενο από τη σελίδα σου ή σχετικά με τη σελίδα σου στο Facebook. Για παράδειγμα, μια δημοσίευση στην οποία είχες επισημανθεί.
Τα impressions αναφέρονται στον αριθμό των φορών που το περιεχόμενο από τη σελίδα σου ή σχετικά με αυτή υπήρξε στην οθόνη κάποιου. Με άλλα λόγια αν εμφανίστηκε στο feed τους, μέσω αναζήτησης ή επειδή πλοηγήθηκαν σκόπιμα στη σελίδα σου.
Εάν εκτελείς διαφημίσεις στο Facebook, θα μπορείς να καταμετρήσεις τα impressions και με βάση τα paid ads έναντι των organic.
2. Instagram
Στο Instagram το reach ορίζεται ως τον αριθμό των μοναδικών λογαριασμών που έχουν δει το content σου στην οθόνη τουλάχιστον μία φορά.
Τα impressions από την άλλη, είναι ο αριθμός των φορών που είδαν το περιεχόμενό, συμπεριλαμβανομένων των πολλαπλών προβολών από τον ίδιο χρήστη.
Μέσω της εφαρμογής, μπορείς να δεις τις δύο αυτές μετρήσεις τις τελευταίες 7, 30 ή 90 ημέρες, ακόμα και τον προηγούμενο μήνα. Μπορείς επίσης να τις αναλύσεις ανά δημογραφικά στοιχεία του κοινού, όπως το φύλο, η τοποθεσία και η ηλικία.
3. TikTok
Για το TikTok τα πράγματα είναι πολύ απλά. Το reach αφορά το κοινό που προσεγγίστηκε και αναφέρεται στον αριθμό των μοναδικών χρηστών που παρακολούθησαν το βίντεό σου. Ενώ τα impressions αφορούν τις συνολικές προβολές των βίντεό σου.
4. Twitter
Σε κάθε Tweet, το Twitter δείχνει τις συνολικές εμφανίσεις του, δηλαδή πόσες φορές εμφανίζεται στο feed ενός χρήστη ή στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αν ενεργοποιήσεις τα εγγενή αναλυτικά στοιχεία της εφαρμογής, μπορείς να δείς τις συνολικές εμφανίσεις σου τις τελευταίες 7 ημέρες, 28 ημέρες ή σε ένα συγκεκριμένο μήνα.
Το απρόσμενο είναι ότι το Twitter δεν υπολογίζει το reach.
5. LinkedIn
Στο LinkedIn, μπορείς να δείς πόσα impressions είχες σε κάθε post. Αν και η πλατφόρμα δεν διαθέτει ειδική μέτρηση για το reach, μπορείς να δείς πόσα άτομα είδαν το προφίλ σου τις τελευταίες 28 ημέρες. Επίσης σου δίνει κάποιες περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με το ποιος είδε τις δημοσιεύσεις σου. Για παράδειγμα την εταιρεία, την τοποθεσία και τον τίτλο εργασίας.
6. YouTube
Το YouTube Analytics δεν προσφέρει κάποια ένδειξη για το reach. Ωστόσο, τα impressions μοιράζονται το πόσες φορές εμφανίστηκε το thumbnail του βίντεο σου στις ροές των χρηστών. Μπορείς επίσης να δεις πόσα κλικ και πόσο χρόνο παρακολούθησης προκάλεσαν αυτά τα impressions.
Σε γενικές γραμμές παρατηρείς πόσο σημαντικές είναι οι δύο μετρήσεις αλλά για τα αρχικά στάδια του ταξιδιού σου στα social media. Όσο εστιάζεις σε αυτές τις μετρήσεις, προσπαθείς να έχεις όσο το δυνατόν περισσότερα ‘’μάτια’’ στο content σου. Αυτό που θέλεις πραγματικά όμως είναι να πείσεις τους χρήστες να αλληλεπιδράσουν και να προβούν σε κάποια ενέργεια.
Αυτό σημαίνει ότι το reach και τα impressions συνδέονται στενά με στόχους όπως η αναγνωρισιμότητα του brand και η δημιουργία κοινού.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.