Είσαι ακόμα με την απορία για το τι είναι ένα Qr code και πως αξιοποιείται στο marketing; Τα τελευταία χρόνια, χρησιμοποιειται όλο και περισσότερο για αρκετούς σκοπούς. Αρχικά, τα χρησιμοποιούσαν κυρίως οι ψηφιακά εξοικειωμένες επιχειρήσεις. Πλέον αυτό έχει αλλάξει, μιας και η χρήση τους είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και δημοφιλής.

Τα QR codes αποτελούν αρκετά παλιά τεχνολογία, εφευρέθηκαν το 1994 από μια Ιαπωνική εταιρεία αυτοκινήτων. Είναι φανερό ότι έχουν κάνει την εμφάνιση τους παντού, σε καφετέριες ακόμα και σε βιτρίνες καταστημάτων.

Για αυτό θα μπούμε στον κόσμο του QR code. θα μάθεις πως λειτουργεί και πως θα εξυπηρετήσει την marketing στρατηγική σου.

Τι είναι ένα QR code;

Τα QR codes είναι στην πραγματικότητα γραμμικοί κώδικες με δυνατότητα σάρωσης. Με άλλα λόγια είναι ό,τι και τα barcodes, ωστόσο είναι αναγνωρίσιμα από κάθε συσκευή που διαθέτει κάμερα και wifi. Αυτό που τα κάνει, ιδιαιτέρως, χρήσιμα είναι ότι λαμβάνουν μια πληροφορία και τη μεταφέρουν στη συσκευή σου!

Κάθε QR code αποτελείται από μαύρα τετράγωνα και τελείες που αντιπροσωπεύουν διαφορετικά κομμάτια πληροφοριών.

Στον τομέα του marketing, χρησιμοποιούνται συνήθως για να ανακατευθύνουν χρήστες σε landing pages ή websites. Ακόμα σε κουπόνια καταστημάτων ή σε social media profiles, καταλαβαίνεις ότι πίσω απ όλα υπάρχει ένα link.

Φυσικά, τα QR codes ποικίλλουν ως προς τη σχεδίαση και τη λειτουργία τους. Διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, τα στατικά και τα δυναμικά.

Στατικά vs Δυναμικά QR codes

Ένα στατικό QR code περιέχει πληροφορίες που δεν μπορούν να τροποποιηθούν όσο είναι λειτουργικό. Αυτό σημαίνει ότι αν υπάρξει τυπογραφικό ή σχεδιαστικό λάθος, θα πρέπει να δημιουργηθεί από την αρχή το barcode. Το βασικό τους προτέρημα είναι ότι δεν λήγουν ποτέ, έτσι το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να ορίσεις περιεχόμενο.

Τα στατικά QR codes είναι ιδανικά για την αποθήκευση κωδικών Wifi, IDs υπαλλήλων ή κωδικών πρόσβασης. Αξίζει να σημειωθεί όμως, ότι δεν είναι τόσο χρήσιμα αν χρειάζονται τακτική ενημέρωση δεδομένων.

Τα δυναμικά QR codes σου επιτρέπουν να αλλάζεις τις πληροφορίες τους όσες φορές θές. Αυτό συμβαίνει επειδή τα δεδομένα δεν είναι ενσωματωμένα στον ίδιο τον κώδικα. Αντίθετα, ανακατευθύνουν τους χρήστες σε μια συγκεκριμένη URL διεύθυνση που μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή.

Ποιες είναι οι εφαρμογές των QR codes στο marketing;

#1. Μπορούν να ενισχύσουν τη διαφοροποίηση του brand

Η διαφοροποίηση ενός brand από τον ανταγωνισμό ανήκει στα βασικά. Τα QR codes δίνουν την ευκαιρία για προώθηση προσφορών, εκπτώσεων, ή γενικά πολύτιμου περιεχομένου. Οι κωδικοί αυτοί είναι, ίσως, ένας από τους πιο διαδραστικούς τρόπους για να παρουσιαστεί μια επιχείρηση σε έναν καταναλωτή.

Εάν χρησιμοποιηθούν σωστά, τα QR codes μπορούν να ενθουσιάσουν τους πελάτες ή τους επισκέπτες ενός eshop. Βέβαια, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι κωδικοί αυτοί απευθύνονται, κυρίως, σε καταναλωτές που είναι tech friendly.

#2. Σου επιτρέπουν να στοχεύσεις καταναλωτές εν κινήσει

Τα QR codes μπορούν να αποτελέσουν έναν εύκολο τρόπο σύνδεσης του ψηφιακού με του φυσικού περιβάλλοντος. Αυτό μπορεί να συμβεί εάν ενσωματωθούν σε βιτρίνες, ή έντυπες διαφημίσεις.

QR code: Τι είναι και πως αξιοποιείται στο marketing;

Υπάρχουν πολλοί και έξυπνοι τρόποι αξιοποίησης των QR codes, ειδικά για retailers. Από email subscription μέχρι ανακατεύθυνση σε μια landing page με προσφορές. Οι επιχειρήσεις που ενσωματώνουν νέες τακτικές επικοινωνίας και προβολής, όπως τα QR Codes, έχουν τη δυνατότητα να στοχεύσουν σε ένα ευρύτερο κοινό.

#3. Τα QR codes είναι δωρεάν και εύκολα στο set up

Υπάρχουν πολλοί τρόποι και εργαλεία με τα οποία κάποιος μπορεί να δημιουργήσει ένα QR code και να εισάγει ένα URL. Έτσι μπορούν να ανακατευθύνονται οι χρήστες στην επιθυμητή landing page.

Sites όπως το: QRcode Monkey και το Flowcode

Σου παρέχουν τη δυνατότητα να κάνεις set up μέσα σε λίγα λεπτά τα δικά σου QR codes. Ακόμα σου επιτρέπουν τα χρησιμοποιήσεις τα κατάλληλα image formats για τα designs σου.

Λόγω της εξάπλωσης της τεχνολογίας, αλλά και της ευκολίας της κατασκευής και της χρήσης τους, τα QR codes έγιναν viral. Αναμφισβήτητα έχουν τη στιγμή τους στη σφαίρα του marketing.

Εάν σκέφτεσαι να τα προσθέσεις στη στρατηγική σου, καλό είναι να πάρεις μια ιδέα από τις καλύτερες πρακτικές που ακολουθούν οι άλλες εταιρείες. Με αυτό τον τρόπο θα αναβαθμίσεις την online παρουσία σου!

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.