Πώς θα χτίσετε την τέλεια σχέση με τους πελάτες σας.

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες έχουν αγωνίες και ανασφάλειες. Μια από αυτές είναι το πως θα κρατήσουν τους πελάτες ικανοποιημένους και πως θα τους κρατήσουν δικούς τους για πάντα. Σ΄ αυτόν τον προσανατολισμό, ψάχνουν τρόπους να “σπάσουν” τον πάγο και να δημιουργήσουν ένα κλίμα οικειότητας. Εδώ η συνταγή είναι ίδια, είτε για τον φυσικό κόσμο και το κανονικό marketing, είτε για τον ψηφιακό κόσμο και το digital marketing. Σε κάθε περίπτωση:

Πρέπει να δημιουργηθεί μια σωστή πελατειακή σχέση

Για τη δημιουργία σχέσης, πρέπει να βγούμε λίγο πιο έξω από το “στενό” μοντέλο προμηθευτή-πελάτη. Πρέπει να προσεγγίσουμε προσωπικά τον κάθε πελάτη και σε αυτό θα μας βοηθήσουν οι κατάλληλες ερωτήσεις που θα δούμε σε αυτό το άρθρο.

Μια αποτελεσματική ερώτηση για την οικοδόμηση μιας μακροχρόνιας σχέσης με την πελατεία σας πρέπει να πληροί τρία κριτήρια:

Εξατομίκευση

Οι άνθρωποι τείνουν να μη δίνουν σημασία σε ερωτήσεις όπως «Πώς είναι ο καιρός;» ή «Έχεις κανονίσει κάτι διασκεδαστικό για το Σαββατοκύριακο;» γιατί μπορεί να τις ρωτήσει – και να τις απαντήσει – ο καθένας. Αυτό είναι εύκολο να το εξακριβώσετε αν επισκεφθείτε σελίδες εταιρειών που ενώ ασχολούνται με το Social media marketing, οι ερωτήσεις τους δεν καταφέρνουν να δημιουργήσουν αλληλεπίδραση και να φέρουν συμμετοχή και απαντήσεις. Εάν όμως κάνετε μια πολύ συγκεκριμένη ερώτηση, θα δείξετε ότι πραγματικά ενδιαφέρεστε για την απάντηση (και άρα για τον πελάτη).

Πώς θα χτίσετε την τέλεια σχέση με τους πελάτες σας

Μοναδικότητα

Η ερώτησή σας θα πρέπει να είναι λίγο απροσδόκητη. Πιάνοντας τον πελάτη απροετοίμαστο, θα πάρετε μια πιο ειλικρινή απάντηση – και η ειλικρίνεια δημιουργεί οικειότητα.

Καταλληλότητα

Παρόλο που η ερώτησή σας πρέπει να είναι απροσδόκητη, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη με κακό τρόπο. Αποφύγετε οτιδήποτε θα μπορούσε να θεωρηθεί εκτός ορίων. Για παράδειγμα, εάν ο πελάτης σας πει: “Μόλις επέστρεψα από ένα τριήμερο εκτός Αθηνών” μην απαντήσετε, “Ωραία! Είχατε την ευκαιρία να πάτε σε κάποιο πάρτι;”

Και τώρα χωρίς περαιτέρω πολύπλοκες αναλύσεις, σας παραθέτουμε μοναδικές ερωτήσεις για την οικοδόμηση μιας σχέσης άμεσα, στην επόμενη τηλεφωνική κλήση σας ή στο email marketing που θα αποστείλετε στους πελάτες σας.

Ερωτήσεις εργασίας και καριέρας

  • Ο [ανιψιός/γιος/εγγονός μου] θέλει να γίνει [επάγγελμα]. Έχετε κάποια συμβουλή που θα μπορούσα να του μεταφέρω;
  • Είδα ότι δουλεύατε σε [διαφορετικό πεδίο/επάγγελμα/βιομηχανία]. Πώς ήταν η μετάβαση;
  • Πηγαίνετε στο [γνωστό βιομηχανικό γεγονός]; Γιατί/γιατί όχι?
  • Είδα σε ένα tweet σας ότι θα πάτε στο [συνέδριο] – έχετε ξαναπάει; Σκέφτομαι αν πρέπει να πάω και θα ήθελα να ακούσω τις σκέψεις σας.
  • Ο φίλος μου εργαζόταν στην [τρέχουσα ή πρώην εταιρεία]. Ξέρετε τον [όνομα]; Πώς ήταν η δουλειά εκεί;

Ερωτήσεις εκπαίδευσης και ενδιαφερόντων

  • Παρατήρησα στο LinkedIn ότι βοηθάτε την [οργάνωση]. Πώς ξεκινήσατε με αυτό;
  • Είδα στο Twitter ότι είστε ένας μεγάλος οπαδός του [άθλημα]. Θα θέλατε να πάμε στο [σχετική εκδήλωση];

Ερωτήσεις σχετικά με το περιεχόμενο και με διάφορες δραστηριότητες

  • Μου άρεσε αυτό που [γράψατε/κοινοποιήσατε] την προηγούμενη μέρα για το [θέμα]. Έχετε διαβάσει το [σχετικό άρθρο];
  • Επειδή σας ενδιαφέρει το [θέμα]. Αναρωτιόμουν αν θέλετε να διαβάσετε το [βιβλίο για το θέμα];

Εταιρικές Ερωτήσεις

  • Συγχαρητήρια για την [πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας]! Πόσο καιρό το σχεδιάζατε;
  • Η εταιρεία σας μόλις [άνοιξε/μετακόμισε] σε ένα νέο γραφείο, σωστά; Σε ποια [γειτονιά/πόλη];

Τυχαίες ερωτήσεις

  • Φαίνεστε σαν κάποιος που κάνει καλές επιλογές σε ταινίες. Τι έχετε δει πρόσφατα;
  • Έχετε διαβάσει κανένα καλό βιβλίο τώρα τελευταία;

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.