Κατανοώντας τις μηχανές αναζήτησης.

Οι μηχανές αναζήτησης για τους περισσότερους έχουν δύο όψεις. Την οργανική και την πληρωμένη αναζήτηση. Πολλοί μάλιστα έχουν άγνοια ή έχουν σταματήσει να προσπαθούν για την οργανική και ξοδεύουν αρκετά χρήματα στην πληρωμένη αναζήτηση. Όμως το επίκεντρο αυτού του μοντέλου marketing έχει σχεδιαστεί για την οργανική αναζήτηση.

Τα αποτελέσματα της Google βασίζονται σε έναν αλγόριθμο που έχει μερικές χιλιάδες διαφορετικούς παράγοντες κατάταξης.

Αυτοί οι παράγοντες καθορίζουν τρία πράγματα που η Google πιστεύει ότι θα παράγουν τα καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης:

Συνάφεια

Η μηχανή αναζήτησης μπορεί να την καθορίσει από τις βασικές λέξεις στην ιστοσελίδα (τίτλος, επικεφαλίδα, περιγραφή, κύριο σώμα κ.λπ.), την τοποθεσία της εταιρείας (Local SEO), τα κείμενα που περιέχουν backlinks συνδέσμους ή τις γενικότερες αναφορές που μπορεί να υπάρχουν σε ιστοσελίδες τρίτων. Η συνάφεια είναι επίσης σχετική με τα ερωτήματα αναζήτησης long tail, καθώς η Google προσπαθεί να ταιριάξει το πιο συναφές περιεχόμενο με το συγκεκριμένο αίτημα του κάθε χρήστη ξεχωριστά.

Η συνάφεια επηρεάζεται εύκολα και μπορεί επίσης να αλλάξει με βάση τις τρέχουσες τάσεις στον κλάδο. Μπορείτε για παράδειγμα να δημοσιεύσετε σήμερα κάτι που είναι επίκαιρο και σημαντικό για τους αναγνώστες σας. Στη συνέχεια, όταν τα δεδομένα αλλάξουν και το ίδιο θέμα δεν πια σημαντικό ή επίκαιρο,  μπορεί να αλλάξει η σχετικότητα της ιστοσελίδας σας και η συνάφεια της να επηρεαστεί. Όταν συμβεί αυτό, θα πρέπει να είστε έτοιμοι να ακολουθήσετε τις νέες τάσεις και να προωθείτε περιεχόμενό το οποίο θα είναι πάνω στον παλμό των αναζητήσεων, σημαντικό και πολύ δημοφιλές στους χρήστες του διαδικτύου.

Κατανοώντας τις μηχανές αναζήτησης

Αξιοπιστία

Η συνάφεια παίζει μεγάλο ρόλο, αλλά η αξιοπιστία μπορεί να σας οδηγήσει στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης.

Χιλιάδες ιστοσελίδες και άπειροι διαφορετικοί ιστότοποι μπορεί να έχουν περιεχόμενο σχετικό με την ίδια αναζήτηση, αλλά η αξιοπιστία είναι “εξουσία” και είναι και ο τρόπος με τον οποίο διακρίνονται οι ιστοτόποι.

Η αξιοπιστία μπορεί να είναι στην ποιότητα του περιεχομένου, στη διάταξη της σελίδας, στο λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται και στην ποιότητα των backlinks που οδηγούν στη σελίδα. Μπορεί επίσης να κριθείτε από την ποιότητα των αναφορών σε τρίτες ιστοσελίδες με τις οποίες συνδέεστε. Χαμηλής ποιότητας, spammy τακτικές marketing θα “σκοτώσουν” την αξιοπιστία. Η Google θέλει να κάνει το διαδίκτυο ένα καλύτερο μέρος και είναι σίγουρο πως τίποτα δεν μπορεί να την εμποδίσει. 

Δημοτικότητα

Η δημοτικότητα μπορεί να είναι εξίσου ισχυρή με την αξιοπιστία και, τουλάχιστον, την συμπληρώνει πολύ καλά. Ο αριθμός των ποιοτικών backlinks που έχουν τοποθετηθεί, αλλά και των θετικών αναφορών στα Social media προς μια σελίδα θα αυξήσει την γενική “συμπάθεια” & “αγάπη” προς την ιστοσελίδα και θα “πει” στη Google ότι οι άνθρωποι θέλουν να βλέπουν αυτή τη σελίδα περισσότερο.

Η Google ξέρει ότι τα άτομα θέλουν τα πιο δημοφιλή και συναφή άρθρα. Για αυτό και οι μεγάλες μάρκες κερδίζουν συνήθως αυτόν τον “διαγωνισμό”. Οι μικρές επιχειρήσεις μέσω του digital marketing πρέπει να αναπτύξουν τη δραστηριότητα τους. Ξεκινώντας από μια επαγγελματική διαδικτυακή παρουσία. Έτσι, θα μπορούν να “κοιτάξουν στα μάτια” τον ανταγωνισμό τους όσο μεγάλος κι αν είναι αυτός. Στο διαδίκτυο κερδίζει πάντοτε αυτός που υπάρχει. Όμως θα πρέπει να υπάρχετε με τον σωστό τρόπο. Ποτέ μην σταματήσετε το digital marketing και το “χτίσιμο” της ψηφιακής εικόνας σας online. Ποτέ.

Αυτά τα τρία κύρια σημεία θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε γιατί οι μηχανές αναζήτησης βελτιστοποιούν και ενημερώνουν συνεχώς τον αλγόριθμό τους. Μόλις κατανοήσετε την “αγωνία” των μηχανών να παρέχουν πάντοτε το ποιοτικότερο αποτέλεσμα, θα είναι πολύ πιο εύκολο να χτίσετε τη στρατηγική σας.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.