Η ψυχολογία των χρωμάτων στο web design είναι το θέμα για το οποίο θα μιλήσουμε στο σημερινό μας άρθρο.
Γνώριζες πόσο σημαντική είναι η ψυχολογία των χρωμάτων στο web design; Μπορεί να επηρεάσει σημαντικα τα conversions άρα και τη δημοτικότητα του ιστοτόπου.
Συγκεκριμένα η ψυχολογία των χρωμάτων αποτελεί υποτομέα της βιομηχανικής ψυχολογίας. Επικεντρώνεται στις αξίες, τα συναισθήματα και τις φυσιολογικές αντιδράσεις που συνδέονται με ορισμένα χρώματα. Τα χρώματα μπορούν να προωθήσουν τις πωλήσεις, με την αξιοποίηση των υποσυνείδητων ανθρώπινων συναισθημάτων και τη δημιουργία βέλτιστων αντιδράσεων.
Έχει γίνει όλο και πιο σημαντικό για τους σχεδιαστές σε όλα τα μέσα και τις βιομηχανίες να έχουν κατανόηση των βασικών αρχών. Έτσι, μπορούν να χρησιμοποιούν το χρώμα στη δουλειά τους και να προκαλούν τις συναισθηματικές αντιδράσεις οδηγώντας σε αποτελέσματα.
Ακολουθεί μια επισκόπηση των αξιών και των συναισθημάτων που συνδέονται με τα κοινά χρώματα. Συνεπώς, μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις στη digital στρατηγική σου.
● Κόκκινο
Το κόκκινο χρώμα μεταδίδει την αίσθηση του επείγον. Εάν ο στόχος είναι η προώθηση πώλησης, η χρήση του σε διαφημίσεις ή γραφικά τραβάει αμέσως την προσοχή. Ο θεατής ανυπομονεί να ολοκληρώσει την αλληλεπίδραση και ταυτόχρονα νιώθει το φόβο ότι θα χάσει κάτι.
Το κόκκινο δυστυχώς συνδέεται με ζήλια, κίνδυνο και βία. Κατά συνέπεια η χρήση του να γίνεται με σύνεση. Προκειμένου να ελαρύνεις τη διάθεση βάλε υποστηρικτικά κείμενα και εικόνες.
● Μπλέ
Η αξιοπιστία, η εμπιστοσύνη, η ασφάλεια και η προστασία συνδέονται στενά με το μπλε χρώμα. Είναι αρκετά δημοφιλές στον κόσμο των επιχειρήσεων – ιδίως στον χρηματοπιστωτικό τομέα. Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν επίσης το μπλε καταπραϋντικό και χαλαρωτικό. Χρησιμοποιείται συχνά σε παλέτες σχεδιασμού ιστοσελίδων και λογότυπα για κλάδους που απαιτούν υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης. Για παράδειγμα σε ασφάλειες, τράπεζες ή στο cyber security.
Μπορεί επίσης να υποδηλώνει θλίψη. To απαλό μπλε είναι ότι πρέπει για να χαλαρώσει το κοινό και το ζωηρό για να δώσει έναν αέρα αξιοπιστίας. Η χαλάρωση και η εμπιστοσύνη θα οδηγήσουν σε conversions.
● Λευκό
Tο λευκό αντιπροσωπεύει την αθωότητα, την αρετή και την αγνότητα. Συνδέεται επίσης στενά με την υγιεινή και την καθαριότητα.
Το λευκό μπορεί να υποδηλώνει την τάξη και τις παραδοσιακές αξίες. Πολλοί ειδησεογραφικοί ιστότοποι το χρησιμοποιούν, για να προκαλέσουν την αίσθηση εμπιστοσύνης. Στην παλέτα του ιστότοπού σου μπορεί να αφήσει το περιεχόμενο να ξεχωρίσει. Θα δημιουργήσεις ένα mood ειλικρίνειας που θα οδηγήσει στο αποτέλεσμα που θέλεις.
● Μαύρο
Συνδέουμε το μαύρο ευρέως με το σκοτάδι σε πολλούς πολιτισμούς. Όμως, έχει κερδίσει τη φήμη της κομψότητας και της γοητείας στη διαφημιστική βιομηχανία. Προβάλλει κυρίως δύναμη και παρατηρείται σε διαφημίσεις για προϊόντα πολυτελείας.
Κάνε χρήση του μαύρου για να τονίσεις την μοναδική, ελίτ αίσθηση του brand ή του προϊόντος. Ετσι, οι επισκέπτες θα θέλουν να γίνουν μέλη αυτού του ιδιαίτερου community. Οι μαύρες πινελιές δημιουργούν μια έντονη αντίθεση με άλλα στοιχεία της σελίδας. Ταιριάζουν απόλυτα με ζωηρά χρώματα για μια κομψή, μοντέρνα αισθητική.
● Κίτρινο
Αν θέλεις να φτιάξεις τη διάθεση των αναγνωστών και να τους κάνεις να αισθανθούν αισιόδοξοι, το κίτρινο είναι το ιδανικό. Ορισμένοι άνθρωποι υποστηρίζουν ακόμη ότι αυτό το ηλιόλουστο χρώμα τους κάνει να αισθάνονται νεότεροι. Συναντάται συχνά σε ιστοσελίδες γονέων, ευεξίας και ταξιδιών.
Το κίτρινο χρώμα θα κάνει τον ιστότοπό και το brand να μοιάζει προσιτό, φιλόξενο και φιλικό. Μην το παρακάνεις όμως πολύ! Οι κίτρινες πινελιές λειτουργούν επίσης καλά σε ουδέτερες παλέτες. Πράγματι, ζωντανεύουν το περιεχόμενο χωρίς να επηρεάζουν την επαγγελματική εμφάνιση και αίσθηση.
● Πράσινο
Το χρώμα αυτό θα συνδέεται για πάντα με το περιβάλλον. Αφού φέρνει στο μυαλό το καλοκαίρι, τις υπαίθριες δραστηριότητες, τα υγιεινά τρόφιμα και τη συνολική ευεξία. Οι ιστότοποι που υποστηρίζουν περιβαλλοντικούς σκοπούς ή πωλούν προϊόντα για εξωτερικούς χώρους έχουν συχνά πράσινο θέμα. Μαζί με το μπλε, το πράσινο συνδέεται με τη χαλάρωση, καθώς είναι εύκολο στα μάτια.
Προβάλλει επίσης αποφασιστικότητα. Βάλτο στο site σου και δώσε στους αναγνώστες την αίσθηση ότι είναι υγιείς, ζωντανοί και ικανοποιημένοι. Αυτό θα δημιουργήσει την αίσθηση ότι όλα θα είναι καλύτερα με το προϊόν ή την υπηρεσία σου.
● Πορτοκαλί
Πολλοί ιστότοποι χρησιμοποιούν το πορτοκαλί χρώμα για τα CTAs τους. Ο συνδυασμός του κόκκινου και του κίτρινου είναι ο λόγος δημιουργίας του. Όπως το κίτρινο, το πορτοκαλί εκπέμπει ζεστασιά και μια αίσθηση χαρούμενου καλωσορίσματος. Παράλληλα, το κόκκινο στο μείγμα προάγει την αίσθηση του επείγοντος, που είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να έχει το CTA.
Το πορτοκαλί συνδέεται επίσης με τη φωτιά, καθιστώντας το παρόμοια έντονο με το κόκκινο. Ωστόσο, χωρίς τόσους αρνητικούς συνειρμούς. Λειτουργεί καλά ως σε μια πιο ουδέτερη παλέτα, για να τραβάει το βλέμμα σε διαφημίσεις και άλλα υλικά μάρκετινγκ.
Η ψυχολογία των χρωμάτων εξακολουθεί να είναι γενικευμένη. Είναι σημαντικό να κατανοήσεις τα χαρακτηριστικά του κοινού που σε ενδιαφέρει, εμβαθύνοντας στα δεδομένα τους.
Ως εργαλείο σχεδιασμού, οι αρχές της ψυχολογίας των χρωμάτων θα σου δώσουν μια ισχυρότερη ιδέα για το πώς τα χρώματα επηρεάζουν τον άνθρωπο. Με αυτό τον τρόπο, θα σε βοηθήσουν να προκαλέσεις τις σωστές αντιδράσεις στην πλειοψηφία του κοινού-στόχου. Μόλις κατανοήσεις πώς κάθε χρώμα μεταφέρει αξίες και συναισθήματα, τότε θα ενισχύσεις το site και να πετύχεις τα conversions.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση. Αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο. Τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.