Google Analytics 4: Υποδεχόμαστε την νέα γενιά Analytics.
Από 1η Ιουλίου 2023, η τρέχουσα έκδοση Google Analytics θα σταματήσει δίνοντας τη σκυτάλη πλέον στα Google Analytics 4. Τα GA4 είναι το μέλλον, καθώς έχουν την ευελιξία να μετράνε πολλά και διαφορετικά δεδομένα.
Εκατομμύρια επιχειρήσεις, μεγάλες και μικρές, βασίζονται στο Google Analytics. Με βάση αυτό, κατανοούν τις προτιμήσεις των πελατών τους και δημιουργούν καλύτερες εμπειρίες γι’ αυτούς. Όμως με την πάροδο του χρόνου η συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάζει, δημιουργώντας έτσι σημαντικές αλλαγές στο ιδιωτικό απόρρητο. Έτσι, οι τρέχουσες προσεγγίσεις στα αναλυτικά στοιχεία που συλλέγονται από τους χρήστες στο διαδίκτυο δεν συμβαδίζουν απόλυτα.
Εκεί έρχεται να βοηθήσει η νέα έκδοση Google Analytics, τα Google Analytics 4.
Google Analytics 4: Υποδεχόμαστε την νέα γενιά Analytics
Τι είναι το Google Analytics 4 και που χρησιμεύει;
Τα Google Analytics 4, όπως και οι προηγούμενες εκδόσεις αποτελούν εργαλείο της Google. Αποτελούν την κορυφαία πλατφόρμα ανάλυσης αποτελεσμάτων, με σκοπό την παρακολούθηση απόδοσης ενός ιστότοπου ή εφαρμογής.
Έχουν την ευελιξία να μετράνε πολλά διαφορετικά δεδομένα, παρέχοντας μια ισχυρή εμπειρία αναλυτικών στοιχείων. Πλέον χρησιμοποιούν την τεχνολογία μηχανικής εκμάθησης που εμφανίζει και προβλέπει νέες πληροφορίες. Αυτή η τεχνολογία μπορεί επίσης να δημιουργήσει νέα κοινά χρηστών και να προβλέψει πιθανές μετατροπές και πωλήσεις.
Σημαντικό είναι ότι έχει σχεδιαστεί με επίκεντρο το απόρρητο και την προστασία δεδομένων. Δεν βασίζεται αποκλειστικά σε cookies και χρησιμοποιεί ένα μοντέλο δεδομένων που λειτουργεί στηριζόμενο σε events για την παροχή μέτρησης. Το νέο Google Analytics 4 θα σου δώσει τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεσαι για το site σου.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του Google Analytics 4;
1. Ενσωμάτωση BigQuery
Το BigQuery είναι μια αποθήκη δεδομένων, επιτρέπει την επεξεργασία ερωτημάτων SQL σε πολύ υψηλές ταχύτητες, χάρη στην ισχυρή υποδομή της Google. Το BigQuery, αρχικά ήταν διαθέσιμο μόνο για τους χρήστες του GA360 (που πληρώνουν), πλέον είναι προσβάσιμο μέσω του GA4 δωρεάν. Σίγουρα υπάρχουν ποσοστώσεις και όρια στα δεδομένα που μπορείς να αποθηκεύσεις και να αναζητήσεις δωρεάν. Παρόλα αυτά υπάρχουν ήδη τόσα που μπορείς να κάνεις με το μηνιαίο δωρεάν πρόγραμμα, με όριο δεδομένων.
2. Καλύτερο ROI
Έχεις βελτιωμένη ροή πληροφοριών μεταξύ των εργαλείων της Google, με αποτέλεσμα να εργάζεσαι με εξαιρετικά διορατικές αναλυτικές αναφορές. Οι νέες ενσωματώσεις προϊόντων μάρκετινγκ της Google, βοηθούν στο να χρησιμοποιήσεις όσα μαθαίνεις, δημιουργώντας καλύτερη απόδοση στην επένδυση των διαφημίσεων.
Η απόδοση επένδυσης (ROI) είναι ένας δείκτης, που βοηθά στο να προγραμματίσεις καλύτερα τις εκστρατείες σου και να στοχεύσεις το κατάλληλο κοινό. Το σημαντικό είναι ότι θα το καταφέρεις εντός του χρονικού πλαισίου που έχει σημασία για σένα.
3. Διευρυμένες δυνατότητες τμηματοποίησης
Το κοινό στο GA4 επιτρέπει πιο στοχευμένα τμήματα για καμπάνιες μάρκετινγκ. Μπορείς πλέον να δημιουργήσεις τμήματα με βάση γεγονότα, κάτι που δεν υπάρχει στο GA3, προσθέτοντας και την έννοια του χρόνου. Άρα λοιπόν, μπορείς πλέον να επικεντρωθείς περισσότερο στους χρήστες και στις αλληλεπιδράσεις τους.
Με την ενσωμάτωση της έννοιας του χρόνου, μπορείς να κάνεις πολλά περισσότερα. Για παράδειγμα να αναλύσεις τον χρόνο που περνούν οι χρήστες μεταξύ των βημάτων για την τελική επίτευξη της πώλησης. Αυτό σου επιτρέπει ως επιχείρηση να αναλάβεις δράση και να βελτιώσεις τα αποτελέσματά σου!
4. Παρακολούθηση πολλαπλών πλατφορμών
Το engagement του ιστότοπου και της εφαρμογής ήταν πάντα ξεχωριστή μέτρηση πριν από το Google Analytics 4. Τώρα η Google συνδυάζει αυτά τα δύο σε μία ιδιότητα: Δεδομένα Firebase Analytics από εφαρμογές και δεδομένα Google Analytics από ιστότοπους. Αυτό σημαίνει ότι το να έχεις μια πλήρη εικόνα του engagement σε όλες τις πλατφόρμες, δεν αποτελεί πλέον κουραστική διαδικασία.
Με το Google Analytics 4 μπορείς να δεις το πώς η επένδυση σε ένα διαφημιστικό κανάλι επηρεάζει την απόδοση σε ένα άλλο. Μπορεί να μετρήσει τις αλληλεπιδράσεις από ιστότοπους και εφαρμογές συνδυαστικά. Με αυτό τον τρόπο θα κατανοήσεις τη συνδυασμένη επίδραση όλων των προσπαθειών μάρκετινγκ που κάνεις.
5. Ολοκληρωμένη άποψη για τους χρήστες
Υπάρχει μια νέα ενότητα στο Google Analytics 4 που ονομάζεται Κύκλος ζωής. Πιο συγκεκριμένα μπορείς να βρείς αναφορές σχετικά με την απόκτηση ή τη δέσμευση κτλ. Είναι πιο εύκολο από ποτέ να προβλέψεις τη συμπεριφορά των πελατών και να λάβεις πληροφορίες. Όπως το πού θα πρέπει να στρέψεις περισσότερη προσοχή ή να αλλάξεις τη στρατηγική σου.
Με άλλα λόγια το GA4 έχει την ικανότητα να παρακολουθεί το ‘’ταξίδι του χρήστη’’. Αυτό προέρχεται από τα χρηστοκεντρικά αναλυτικά στοιχεία και το μοντέλο δεδομένων με βάση τα συμβάντα. Εάν ένας χρήστης επισκέπτεται πρώτα τον ιστότοπό στο pc του και τελικά αγοράζει μέσω της εφαρμογής, το GA4 σου δίνει την απόλυτη δυνατότητα. Πιο συγκεκριμένα, σου παρέχει τα εργαλεία για να παρακολουθείς όλα αυτά τα γεγονότα μαζί!
Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τη νέα εποχή στον κόσμο των δεδομένων, το Google Analytics 4 έρχεται ως το πλέον απαραίτητο εργαλείο ανάλυσης. Είναι η νέα σύγχρονη εμπειρία, είναι εκεί όπου επενδύει, πλέον, η Google σε μελλοντικές βελτιώσεις.
Χρειάζεσαι έναν αξιόπιστο και αποτελεσματικό συνεργάτη που θα σε βοηθήσει με τα Google Analytics; Εμείς είμαστε εδώ για σένα! Έλα να κάνουμε μαζί μαζί το επόμενο βήμα στην επιχείρησή σου!
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.