Η φωνητική αναζήτηση είναι ένα φυσικό επόμενο βήμα στην εξέλιξη του digital marketing. Το 2019, η MindMeld κυκλοφόρησε μια μελέτη που έλεγε ότι το 2018 ήταν “σημείο ανατροπής στην υιοθέτηση έξυπνων φωνητικών βοηθών”.

Η ίδια μελέτη αναγνώρισε πέντε βασικούς τρόπους με τους οποίους οι ακροατές χρησιμοποιούν τη φωνητική αναζήτηση:

α. Χρήσιμη για hands-free ή όταν δεν μπορείτε να δείτε μια οθόνη (61%)
β. Ταχύτερα αποτελέσματα (30%)
γ. Καταργεί τη δυσκολία της πληκτρολόγησης (24%)
δ. Είναι διασκεδαστική στη χρήση (22%)
ε. Σας επιτρέπει να αποφεύγετε μπερδεμένα μενού (12%)

Όλα αυτά έχουν ένα κοινό: την εμπειρία του χρήστη. Στον πυρήνα της, η φωνητική αναζήτηση είναι επιτυχής επειδή βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη. Είναι λογικό, λοιπόν, ότι οι μηχανές αναζήτησης είναι αλγόριθμοι που εστιάζουν στην ανάκτηση περιεχομένου που ερμηνεύει με ακρίβεια την πρόθεση του χρήστη. Με αυτό κατά νου, υπάρχουν δύο τρόποι για να ξεκινήσετε τη βελτιστοποίηση της στρατηγικής marketing σας για φωνητική αναζήτηση:

1. Γράψτε για τους ανθρώπους, όχι τους αλγορίθμους
Οι χρήστες αναζητούν διαφορετικά προφορικά σε σχέση με όταν πληκτρολογούν σε μια συσκευή. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι ψάχνετε τις τιμές βιομηχανικών καλωδίων ενός κατασκευαστή. Οι δύο αναζητήσεις σας πιθανόν να έχουν αυτή τη μορφή:

Πληκτρολογηθείσα αναζήτηση: Τιμές καλωδίων Εταιρείας Χ

Φωνητική αναζήτηση: Πόσο κοστίζουν τα καλώδια της Εταιρείας Χ;

Η πληκτρολογημένη αναζήτηση είναι επίσημη, ενώ η φωνητική αναζήτηση χρησιμοποιεί έναν συνομιλητικό τόνο και είναι πιο συγκεκριμένη. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας χρησιμοποιώντας τη φυσική διατύπωση που δημιουργεί το περιεχόμενο.

Ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά και φράσεις που μιμούνται λεκτικά ερωτήματα. Είναι επίσης σημαντικό να βελτιστοποιηθεί η λανθάνουσα σημασιολογική ευρετηρίαση (LSI). Αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε περιεχόμενο που ταιριάζει με το σκοπό του χρήστη και που θα κερδίσει μια ευνοϊκή βαθμολογία σχετικότητας περιεχομένου από την Google.

2. Εστιάστε σε προτεινόμενα αποσπάσματα
Τα σύνθετα αποσπάσματα είναι χρυσάφι για την φωνητική αναζήτηση. Να πώς λειτουργεί η τρέχουσα φωνητική αναζήτηση: Ένας χρήστης ρωτά μια ερώτηση και η συσκευή του/της επιστρέφει μία μόνο απάντηση. Αυτή η απάντηση λαμβάνεται από ένα προτεινόμενο απόσπασμα.

Προκειμένου το περιεχόμενό σας να χρησιμοποιηθεί ως απάντηση σε μια φωνητική αναζήτηση, πρέπει πρώτα να γίνει ένα προτεινόμενο απόσπασμα.

φωνητική αναζήτησηΑκολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που εμφανίζεται ως προτεινόμενο απόσπασμα:

α. Να είστε όσο πιο συγκεκριμένοι γίνεται. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν η τοπική προσαρμογή και τα προϊόντα ειδικότητας αποτελούν σημαντικό μέρος του marketing σας. Χρησιμοποιήστε ονόματα, τίτλους, φράσεις και όρους σχετικούς και μοναδικούς για την επιχείρησή σας.

β. Απαντήστε στις ερωτήσεις που θέτει το κοινό.  Προχωρήστε δηλαδή στη δημιουργία περιεχομένου που να απαντά σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που έθεσε το κοινό σας χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά long-tail. Μια καλή προσέγγιση είναι να διερευνήσετε ερωτήσεις και να δημιουργήσετε περιεχόμενο που να απαντά στις ερωτήσεις που δεν μπορείτε να βρείτε.

Η πλειοψηφία των αναζητήσεων στο διαδίκτυο βασίζεται σε ερωτήσεις, επομένως έχει νόημα το γεγονός ότι η βελτιστοποίηση της φωνητικής αναζήτησης αφορά την παροχή απαντήσεων. Σκεφτείτε να δημιουργήσετε τράπεζες απαντήσεων, σελίδες πόρων και λεπτομερείς σελίδες με Συχνές Ερωτήσεις στον ιστότοπό σας.

Η βελτιστοποίηση για φωνητικής αναζήτησης πρέπει να είναι μια μεθοδική, τακτική άσκηση, όχι μια εργασία που πραγματοποιείται μια μόνο φορά. Ακολουθεί όλους τους ίδιους κανόνες με τις άλλες πτυχές του μάρκετινγκ, με μερικές διαφορετικές αποχρώσεις. Ελέγξτε τις αποχρώσεις αυτές και θα ελέγξετε την αναζήτηση φωνής.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.