Το πως θα καθορίσετε τις αξίες της επιχείρησής σας είναι σημαντικό για την βιωσιμότητά της.

Οι αξίες είναι ένα από αυτά τα πράγματα που ακούγονται μαλθακά και ξεπερασμένα, ιδιαίτερα όσον αφορά τις εταιρείες. Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Αποτελούν τα πιο ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία χτίζεται η οποιαδήποτε επιχείρηση ή ομάδα. Και αυτό ισχύει τόσο για τις φυσικές επιχειρήσεις, όσο και για τις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις που επενδύουν χρόνο και χρήμα στο digital marketing.

Αφού δημιουργήσετε τις βασικές αξίες πάνω στις οποίες θα βασίζεται η επιχείρηση σας, έπειτα πρέπει να τις εξηγήσετε σε όλους τους ενδιαφερόμενους.

Οι αξίες πρέπει να διαποτίζουν τον τρόπο με το οποίο δράτε και παίρνετε αποφάσεις.

Για παράδειγμα, μία από τις πιο βασικές αξίες κάθε επιχείρησης είναι «Οι Πελάτες Ορίζουν το Ποιοι Είμαστε». Αυτή είναι μία πραγματικότητα κοινή για κάθε επιχείρηση, αλλά το να την κάνετε ρητή θα σας βοηθήσει όταν παλεύετε με δύσκολες αποφάσεις.

Επιπλέον, οι αξίες αυτές που θα δημιουργήσετε πρέπει να ενισχύονται διαρκώς. Καλό θα ήταν να τις εντάξετε στο πρόγραμμα εκπαίδευσης κάθε καινούργιου εργαζομένου. Μοιράστε σε κάθε εργαζόμενο μία σελίδα που να συνοψίζει το όραμα σας, την αποστολή σας και την στρατηγική σας και αναρτήστε τες κάπου ώστε να είναι πάντα διαθέσιμες. Ακολουθήστε το παράδειγμα των μεγάλων οργανισμών που δημοσιεύουν τη στρατηγική τους στην εταιρική ιστοσελίδα τους.

Πως θα καθορίσετε όμως τις αξίες της επιχείρησής σας;

Κάποια στοιχεία που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας όταν καθορίζετε τις αξίες της επιχείρησής σας:

1. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με οποιαδήποτε ομάδα ανθρώπων, η επιχείρηση επωφελείται όταν έχει ξεκάθαρες αξίες ώστε να καθορίζει τον εαυτό της και να καθοδηγεί την συμπεριφορά.

2. Υπάρχει ένα σημείο στην ανάπτυξη κάθε επιχείρησής όπου οι σιωπηρές παραδοχές και οι κοινές θεμελιώδεις ιδέες πρέπει να γίνουν πιο επίσημες και ρητές.

3. Το πόσο μεγάλη πρέπει να είναι η επιχείρηση για να ενσωματώσει αυτές τις αξίες, εξαρτάται από το πόσο δεμένη είναι η ομάδα. Επίσης πρέπει να λάβετε υπόψη σας άλλους παράγοντες όπως το εύρος του κλάδου, το εάν η επιχείρηση δραστηριοποιείται σε πολλές τοποθεσίες, την ομογένεια ή την πολυμορφία της ομάδας.

4. Το να είναι οι αξίες ρητές σημαίνει ότι είναι γραμμένες σε φράσεις που οι εργαζόμενοι μπορούν να θυμούνται. Αποφύγετε την ξύλινη γλώσσα και χρησιμοποιήστε την δική σας μοναδική φωνή. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν οι εργαζόμενοι να ταυτιστούν πιο εύκολα.

Πως θα καθορίσετε τις αξίες της επιχείρησής σας: Η διαδικασία είναι πολύ σημαντική και πρέπει να συμπεριλαμβάνει τους πάντες.

5. Τα ανώτερα στελέχη χρειάζεται να την κατευθύνουν αλλά δεν μπορούν να υπαγορεύουν. Επίσης, αυτή η διαδικασία δεν τελειώνει ποτέ. Κανένας δεν είναι τέλειος και πάντα υπάρχει χώρος για αλλαγές και τροποποιήσεις.

6. Μην ξεχνάτε να θυμίζετε τις αρχές συχνά, να επιβραβεύετε και να αναγνωρίζετε αυτούς που τις ενστερνίζονται.

7. Οι καλές, ειλικρινείς αρχές μπορεί να σας βοηθήσουν να λάβετε αποφάσεις. Ειδικά τις δύσκολες αποφάσεις, όπου οι αριθμοί και η ανάλυση από μόνα τους δεν μπορούν να σας δώσουν την απάντηση.

8. Είναι πολύ σημαντικό να αποτελείτε παράδειγμα των αρχών αυτών, ιδιαίτερα εάν έχετε εξουσία.

9. Να είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε την κριτική εάν χρειαστεί. Το να έχετε ρητές αξίες σημαίνει ότι οποιαδήποτε στιγμή κάποιος μπορεί να σας κατηγορήσει ότι δεν τις ακολουθείτε. Εάν και μπορεί να είναι λίγο επώδυνο, είναι καλό σημάδι εφόσον σημαίνει ότι οι γύρω σας έχουν όντως μπει στην διαδικασία να τις ακολουθήσουν.

10. Οι αξίες είναι μία πλούσια πηγή ατομικής και εταιρικής υπερηφάνειας.

Ποτέ μην ξεχνάτε πως η δημιουργία μίας κουλτούρας μέσα από ρητές αξίες θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων και των πελατών σας, ενώ θα βοηθήσει την επιχείρηση να βρει το δρόμο της στην αγορά.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.