Πώς θα μετρήσετε την απόδοση του περιεχομένου σας.

Γιατί οι αριθμοί λένε την αλήθεια.

Έχουμε πει, πως τίποτα δε γίνεται χωρίς στρατηγική. Είναι όμως πολύ σημαντικό πριν ξεκινήσουμε το σχεδιασμό της νέας στρατηγικής content marketing, να ξεκινάμε πάντοτε από την ανάλυση της τρέχουσας εικόνας και κατάστασης.

Αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο του digital marketing το οποίο θα σας βοηθήσει πάρα πολύ στο να ανακαλύψετε παλιό περιεχόμενο που για διάφορους λόγους μπορεί να μην έχει αποδώσει ακόμη καλά, αλλά να μπορεί να φέρει όφελος μόνο με μερικές αλλαγές, αν του δώσετε μια δεύτερη ευκαιρία. Έτσι κι αλλιώς, το να δουλεύεται με το παλιό σας περιεχόμενο είναι πάντα μια καλή ιδέα, καθώς το copywriting έχει ήδη ληφθεί υπόψιν.

Πολλοί ιδιοκτήτες e-shop δεν μπορούν να καταλάβουν εύκολα τι είναι απολύτως απαραίτητο όσον αφορά την ανάλυση μιας στρατηγικής content marketing. Λογικό είναι. Δεν περιμένει κανείς να έχετε τις γνώσεις ενός digital agency. Η μέτρηση και η ανάλυση δεδομένων μπορεί να δείχνει μέχρι και “τρομακτική”, ειδικά για κάποιον που ξεκινάει τώρα.

Ακολουθούν δύο βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε προκειμένου να αποκτήσετε μερικές σημαντικές ιδέες επί του θέματος:

1. Πρέπει να καταλάβετε με λεπτομέρεια πως ταξινομείται το περιεχόμενό της ιστοσελίδας στη Google και αν αυτό σας φέρνει αύξηση επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα και μετατροπές των επισκεπτών της ιστοσελίδας σε πωλήσεις.

Για να λάβετε υπόψη αυτά τα δεδομένα, θα χρειαστείτε κάποια εργαλεία:

Ξεκινήστε με το Google Analytics.

Στην αναφορά “Σελίδες προορισμού” στο Google Analytics θα εμφανίζεται η απόδοση των σελίδων σας σύμφωνα με τον αριθμό των προβολών, των κλικ, των μετατροπών και της μέσης θέσης κάθε σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για να δείτε αυτήν την αναφορά στο Google Analytics, η Κονσόλα αναζήτησης Google πρέπει να συνδεθεί με το λογαριασμό σας στο Google Analytics. Αν δεν έχετε συνδεθεί ακόμα, αυτά τα δεδομένα μπορούν να προβληθούν απευθείας στην Κονσόλα αναζήτησης Google μέσω της αναφοράς “Κυκλοφορία Αναζήτησης”> “Μετρήσεις Αναζήτησης”.

Το πρόβλημα με την Google, ωστόσο, είναι ότι δεν σας δίνει την ακριβή κατάταξη μιας σελίδας αλλά δείχνει μόνο τη μέση θέση του ιστότοπού σας. Απαιτεί επίσης να ελέγχετε κάθε σελίδα χειροκίνητα, με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να δείτε τη γενική εικόνα ταυτόχρονα. Η χρήση εργαλείων – όπως τα SEOmator, SEMrush, Ahrefs, κ.α. θα σας επιτρέψει να δείτε πιο ακριβή δεδομένα σχετικά με την κατάταξη του περιεχομένου σας.

2. Βρείτε περιεχόμενο που μπορεί εύκολα να βελτιωθεί/να επεξεργαστεί για να αρχίσει να επιφέρει αξία

Πώς θα μετρήσετε την απόδοση του περιεχομένου σας

Μετά την ολοκλήρωση του βήματος #1, θα έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα της απόδοσης του περιεχομένου σας. Προσαρμοσμένοι με τις πληροφορίες που έχετε αποκαλύψει, βρείτε τις σελίδες που εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Και που προσφέρουν κλικ και μετατροπές, αλλά που δεν εμφανίζονται στα κορυφαία πέντε ή δέκα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτές οι σελίδες έχουν πολλές δυνατότητες να φτάσουν στην κορυφή της Google.

Θα συνιστούσα να ελέγξετε αν αυτά τα κομμάτια:

Υποστηρίζονται από εσωτερικούς συνδέσμους; Όσο υψηλότερο είναι το αναφερόμενο άρθρο στα αποτελέσματα αναζήτησης, τόσο καλύτερα είναι για εσάς.

Είναι εύκολο να εντοπιστούν; Πόσο καιρό θα χρειαστεί κάποιος χρήστης να βρει το άρθρο σας; Και δεν μιλάω μόνο για τον αριθμό των εσωτερικών συνδέσμων στο κομμάτι περιεχομένου σας. Αλλά και για το αν εμφανίζεται σε μια παρόμοια ροή περιεχομένου σε αναρτήσεις blog.

Έχουν αρκετούς εξωτερικούς συνδέσμους; Αν δεν υπάρχουν, τότε σίγουρα θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να αναφέρετε το άρθρο σας σε μία από τις επόμενες επισκέψεις σας, Ή να ζητήσετε από τους συναδέλφους σας στο τμήμα PR να βοηθήσουν στη διάδοσή του. Αν δεν έχετε τέτοιες δυνατότητες, ρωτήστε μας για την υπηρεσία του ψηφιακού γραφείου τύπου. Είναι αυτό που χρειάζεστε.

Έχουν έναν καλογραμμένο τίτλο και μετα-περιγραφές; Μερικές φορές, αυτό επηρεάζει σημαντικά το ποσοστό κλικ και, κατά συνέπεια, την επισκεψιμότητά σας.

Κάνει έναν χρήστη να παραμείνει στη σελίδα σας διαβάζοντας περισσότερο; Εάν η απάντηση είναι αρνητική, θα πρέπει να σκεφτείτε τι είδους προτροπές μπορείτε να προσθέσετε στη σελίδα σας, έτσι ώστε οι χρήστες σας να περιηγηθούν λίγο περισσότερο στο περιεχόμενό σας. Θα μπορούσε να είναι ένα συναρπαστικό GIF, εκπαιδευτικά βίντεο ή εντυπωσιακές παρουσιάσεις προϊόντων με διαφάνειες.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.