VNG

  • Digital
  • Marketing
  • Strategy
  • Success
  • Growth
typoi kai stratigikes digital marketing

Το digital marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ) είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς και ισχυρούς τρόπους δημιουργίας ευαισθητοποίησης, ενδιαφέροντος και πωλήσεων για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Όπως υποδηλώνει το όνομα, το digital marketing διεξάγεται μέσω ψηφιακών οδών, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδων, μηχανών αναζήτησης, email, μηνυμάτων κειμένου και άλλων πρακτικών μέσω διαδικτύου.

Για βέλτιστα αποτελέσματα, πρέπει να κατανοήσετε ποιες τακτικές digital marketing θα λειτουργήσουν καλύτερα για το κοινό-στόχο σας. Αυτό το άρθρο προσφέρει μια σε βάθος ματιά στις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ και στις βέλτιστες πρακτικές για την επίτευξη των επιχειρηματικών σας στόχων.

Τι είναι το Digital Marketing;

Γνωστό και ως διαδικτυακό μάρκετινγκ, το digital marketing επικοινωνεί μηνύματα μέσω ψηφιακών καναλιών στα οποία έχει πρόσβαση μέσω ηλεκτρονικών συσκευών, συμπεριλαμβανομένων τηλεφώνων, υπολογιστών και tablet. Το ψηφιακό μάρκετινγκ και το παραδοσιακό μάρκετινγκ, όπως οι έντυπες διαφημίσεις και το άμεσο ταχυδρομείο, μοιράζονται τον ίδιο απώτερο στόχο: να δημιουργήσουν αναγνωρισιμότητα για το προϊόν και να επηρεάσουν τις αποφάσεις αγοράς για να αυξήσουν τις πωλήσεις.

Η κύρια διαφορά μεταξύ του παραδοσιακού και του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ χρησιμοποιεί τεχνολογίες που συνδέονται με το Διαδίκτυο για την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση με στοχευμένο κοινό. Η έλευση του internet και η καθιέρωση του Παγκόσμιου Ιστού, σιγά σιγά από το 1989, έθεσε τις βάσεις για την εμφάνιση του digital marketing και την ανάδειξη του σε νο.1 τρόπο προώθησης κάθε επαγγελματικής δραστηριότητας.

Ο πολλαπλασιασμός των εταιρικών ιστότοπων και των ηλεκτρονικών καταστημάτων, η πρόοδος στις τεχνολογίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και η εισαγωγή εξαιρετικά δημοφιλών κοινωνικών καναλιών έχουν δώσει τεράστια ανάπτυξη στο digital marketing. Το digital marketing αποτελεί πλέον βασικό συστατικό στα σχέδια μάρκετινγκ των περισσότερων επιχειρήσεων, κυρίως λόγω της ευρείας χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών αλλά και επειδή μπορεί να προσφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το Digital marketing;

Για να επιτύχουν, οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν αποτελεσματικούς τρόπους για να διαδώσουν με τις “κατάλληλες λέξεις” τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και αυτό δεν ήταν ποτέ πιο δύσκολο από σήμερα. Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν περισσότερες επιλογές από περισσότερους παρόχους, όλοι ζητούν την προσοχή τους. Η παραγωγή και η ανάπτυξη συναρπαστικού περιεχομένου σε όλες τις πλατφόρμες digital marketing είναι ένας τρόπος για να ξεχωρίσετε από το πλήθος.

Ένας άλλος λόγος που το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι τόσο σημαντικό για τις επιχειρήσεις είναι απλώς ο εξής: Εκεί βρίσκεται ο ιδανικός πελάτης σας. Σύμφωνα με έρευνα της Statista, το 2023 έκλεισε με 5,19 δισεκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου και 4,88 δισ.  χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως. Κατά μέσο όρο, οι χρήστες του Διαδικτύου περνούν έξι ώρες και 40 λεπτά online κάθε μέρα.

Αυτό το τεράστιο, ιδιαίτερα αφοσιωμένο διαδικτυακό κοινό προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για επιχειρήσεις που θέλουν να αποκτήσουν προβολή για τα αγαθά και τις υπηρεσίες τους. Το digital marketing προσφέρει σχεδόν ατελείωτες ευκαιρίες για σύνδεση με δυνητικούς πελάτες και αποτελεί ζωτικό συστατικό του μείγματος μάρκετινγκ, physical & digital, σχεδόν κάθε επιχείρησης.

Τύποι και Στρατηγικές Digital Marketing

Η δημιουργία της κατάλληλης στρατηγικής digital marketing για την επιχείρησή σας ξεκινά με την καλύτερη κατανόηση των τύπων μεθόδων ψηφιακού μάρκετινγκ που αποφέρουν τις καλύτερες αποδόσεις. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε έξι τύπους ψηφιακού μάρκετινγκ: Social Media Marketing, SEO (Search Engine Optimization), Διαφημίσεις PPC, Social ADS & SEM (Search Engine Marketing), Email Marketing, Mobile Marketing και Content Marketing.

Social Media Marketing

Το Social Media Marketing είναι μια από τις πιο δημοφιλείς μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ. Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, πάνω από 308 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε ένα κοινωνικό δίκτυο τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Άτομα όλων των ηλικιών χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ψυχαγωγία, αλληλεπίδραση με άλλους, απόκτηση πληροφοριών σχετικά με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και αγορές.

Για τις επιχειρήσεις που ελπίζουν να κερδίσουν προβολή και πωλήσεις, τα στατιστικά στοιχεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποκαλύπτουν ότι η ενσωμάτωση των κοινωνικών μέσων στο μείγμα μάρκετινγκ ενός brand μπορεί να είναι μια καλή στρατηγική. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η βασική πηγή πληροφοριών για το 78% των χρηστών του Διαδικτύου. Σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές στις ΗΠΑ αναφέρουν ότι έχουν κάνει μια αγορά μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν το YouTube, το Facebook, το TikTok, το Instagram, το WhatsApp, το Pinterest, το LinkedIn, το Snapchat και το X (πρώην Twitter). Νέες πλατφόρμες, όπως η BeReal και η Poparazzi, μπαίνουν τακτικά στην αγορά.

Το κοινωνικό τοπίο εξελίσσεται διαρκώς. Για παράδειγμα, το Twitter, τώρα X, ήταν κάποτε μια κορυφαία πλατφόρμα, αλλά το κοινωνικό κανάλι τώρα φαίνεται να δυσκολεύεται. Το Twitter έχει χάσει περίπου 32 εκατομμύρια χρήστες από τότε που ο Elon Musk αγόρασε την πλατφόρμα το 2022. Το TikTok δεν εμφανίστηκε καν στη διεθνή σκηνή μέχρι το 2017, αλλά τώρα έχει περισσότερους από 1,7 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Οι επαγγελματίες του Digital Marketing πρέπει να είναι πάντοτε προσεκτικοί στις επιλογές των καναλιών όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν κάνουν όλα τα social, για όλα τα industries. Χρειάζεται έρευνα αγοράς για να αποφασίσουμε αν το TikTok για παράδειγμα κρίνεται ιδανικό για να προωθήσει οποιαδήποτε δραστηριότητα.

SEO

Το SEO (βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης) είναι μια ζωτικής σημασίας στρατηγική Digital Marketing για τις επιχειρήσεις που επωφελούνται από την αύξηση της επισκεψιμότητας στους ιστότοπούς τους, η οποία προκύπτει με το που θα εμφανιστεί ένα website στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων αναζήτησης Google. Το SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης και μια σειρά από ενέργειες που θα δώσουν δύναμη στον ιστότοπο σας και θα κάνουν την Google “να τον προσέξει”, έτσι οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, θα κατατάξουν τον ιστότοπό σας ψηλά στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP).

Το SEO έχει να κάνει με την οδήγηση οργανικής επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας. Σε αντίθεση με την επί πληρωμή διαφήμιση, με το SEO, οι επισκέπτες που βρίσκουν τον ιστότοπό σας προέρχονται από μη αμειβόμενες αναζητήσεις. Περίπου 8,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις γίνονται καθημερινά στο Google, γεγονός που προσφέρει πολλές ευκαιρίες για επιχειρήσεις που θέλουν να προωθήσουν το προϊόν και τις υπηρεσίες τους. Η υψηλή κατάταξη στο Google είναι το κλειδί για την αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας.

Σε μια έρευνα που διεξήχθη από το Search Engine Journal, το 49% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι το SEO προσφέρει την υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI) από οποιοδήποτε κανάλι ψηφιακού μάρκετινγκ. Μπορείτε να ξεκινήσετε με το SEO μόνοι σας δωρεάν μαθαίνοντας περισσότερα για τους Παράγοντες Κατάταξης Google ή με τη βοήθεια κορυφαίων εργαλείων και λογισμικού SEO. Μπορείτε επίσης να συνεργαστείτε με μια υπηρεσία ή μια εταιρεία SEO για να δημιουργήσετε ένα σχέδιο SEO και να διαχειριστείτε το SEO σας για εσάς. Η πραγματικότητα για το SEO πλέον είναι “σκληρή” για τους περισσότερους και ενσωματώνεται στη φράση του Έλληνα γκουρού digital marketing και CEO της VNG, Michael Petichakis: “Το SEO είναι ιδανικό για τα ελάχιστα agencies που ξέρουν στ’ αλήθεια να το κάνουν, και για τα ελάχιστα brands που μπορούν να το πληρώσουν. Για όλους τους υπόλοιπους, είναι χαμένος χρόνος.”

Διαφημίσεις PPC

Η διαφήμιση PPC (Pay Per Click) είναι ακριβώς αυτό που υποδηλώνει το όνομα: Πληρώνετε κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στις ψηφιακές σας διαφημίσεις. Το ποσό που θα πληρώσετε καθορίζεται από την πλατφόρμα στην οποία διαφημίζεστε, την πιθανή επισκεψιμότητα για την προωθούμενη ανάρτησή σας και τον αριθμό των ανταγωνιστών που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για παρόμοιες διαφημίσεις.

Το Google Ads είναι η μεγαλύτερη διαφημιστική πλατφόρμα στον κόσμο. Πολλές επιχειρήσεις που ασχολούνται με το digital marketing, ασχολούνται σίγουρα και με τη διαφήμιση PPC στη Google. Οι πληρωμένες διαφημίσεις στη Google εμφανίζονται πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης και αυτό το πλεονέκτημα θέσης μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.

Το Google Ads δεν είναι η μόνη δυνατότητα για διαφημίσεις PPC. Μπορείτε επίσης να αγοράσετε διαφημίσεις PPC μέσω του Δικτύου αναζήτησης της Microsoft στο Bing και σε ιστότοπους συνεργατών, καθώς και σε κορυφαία Social Media, όπως το YouTube, το Facebook, το Instagram, το Snapchat, το LinkedIn, το Amazon και το TikTok.

Email Marketing

Το Email Marketing είναι μια άλλη κορυφαία στρατηγική digital marketing που εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων δεν πρέπει να λείπει από το μείγμα μάρκετινγκ των περισσότερων brands. Σύμφωνα με το Statista, οι επιχειρήσεις κερδίζουν κατά μέσο όρο τουλάχιστον 32€ για κάθε ευρώ που δαπανάται στο μάρκετινγκ μέσω email. Για ορισμένους τομείς, όπως το λιανικό εμπόριο, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα καταναλωτικά αγαθά, αυτός ο αριθμός είναι 45€.

Για να είστε αποτελεσματικοί στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, πρέπει να αναπτύξετε μια στρατηγική για τη συλλογή διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από πελάτες και υποψήφιους πελάτες. Πολλές επιχειρήσεις συλλέγουν διευθύνσεις χρηστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με κάθε ευκαιρία, μερικές φορές προσφέροντας ένα ειδικό κίνητρο για τη συμμετοχή τους σε ένα newsletter list. Ο ιστότοπος της επιχείρησής σας είναι επίσης ένα καταπληκτικό μέρος για να προσφέρει κίνητρα στους επισκέπτες, ώστε να μπορείτε να αναπτύξετε τη βάση δεδομένων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας.

Η ανάπτυξη και η ανάπτυξη της λίστας email σας είναι ζωτικής σημασίας για το επιτυχημένο email marketing. Πρέπει επίσης να σέβεστε τις προτιμήσεις επικοινωνίας της λίστας σας και να στέλνετε μόνο σχετικές πληροφορίες που θέλει να λάβει η βάση σας. Επίσης, η αποτυχία διαχείρισης των νομικών πτυχών του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συμπεριλαμβανομένης της συμμόρφωσης με τις εντολές του νόμου GDPR/SPAM, είναι πρωταρχικής σημασίας για την επιτυχία του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Αντί να διαχειρίζονται τα επιχειρηματικά email με μη αυτόματο τρόπο, οι περισσότεροι έμποροι αποκτούν λογισμικό email marketing. Το καλύτερο λογισμικό μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου καθιστά εύκολη τη διατήρηση της βάσης δεδομένων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας ενημερωμένη, διαχειριζόμενοι νέους συνδρομητές και διαγραφές για εσάς.

Το λογισμικό email σας θα πρέπει επίσης να διευκολύνει την τμηματοποίηση της βάσης δεδομένων email σας με βάση τα ενδιαφέροντα των πελατών, τη δημιουργία ελκυστικών σχεδίων email, τη διαχείριση του προγραμματισμού email και τη μέτρηση των μετρήσεων email, συμπεριλαμβανομένων των ποσοστών ανοίγματος, των ποσοστών κλικ/εμφανίσεων (CTR), των ποσοστών μετατροπών και των ποσοστών εγκατάλειψης.

Mobile Marketing

Παλαιότερα θα λέγαμε πως υπάρχουν περισσότεροι από X εκατομμύρια χρήστες smartphone, όμως τώρα λέμε πως οι χρήστες smartphone είναι σχεδόν όσος και ο πληθυσμός της γης εκτός των νεογνών, επομένως δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το mobile marketing έχει γίνει μια δημοφιλής στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις.

Το μάρκετινγκ για κινητές συσκευές διεξάγεται συνήθως μέσω κειμένου, που ονομάζεται επίσης υπηρεσία σύντομων μηνυμάτων (SMS). Τα ποσοστά ανοίγματος κειμένου εκτιμάται ότι είναι έως και 98%, κάτι που είναι ένας λόγος για τον οποίο το μάρκετινγκ μέσω κινητού μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματικό. Ενώ η ανταλλαγή μηνυμάτων κειμένου είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος μάρκετινγκ μέσω κινητών συσκευών, ειδοποιήσεις από εφαρμογές για κινητά και κανάλια κοινωνικής δικτύωσης μπορούν επίσης να λαμβάνονται σε smartphone. Οι επιχειρηματικές εφαρμογές για mobile marketing επεκτείνονται καθημερινά.

Content Marketing

Κάθε υπηρεσία digital marketing βασίζεται σε συναρπαστικό περιεχόμενο για να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να προσελκύσει υποψήφιους πελάτες και πελάτες. Το Content Marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου) είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τους διαφορετικούς τύπους περιεχομένου που μπορείτε να αναπτύξετε για να αναπτύξετε στις καμπάνιες ψηφιακού μάρκετινγκ.

Το Content Marketing μπορεί να λάβει πολλές μορφές, συμπεριλαμβανομένων ιστολογίων, γραφικών πληροφοριών, λευκών βιβλίων, ηλεκτρονικών βιβλίων, βίντεο, podcast, κουίζ, διαφανειών και διαδικτυακών σεμιναρίων. Σε αντίθεση με τη διαφήμιση, το μάρκετινγκ περιεχομένου δεν είναι κατάφωρα διαφημιστικό, αλλά χρησιμοποιεί πιο λεπτές τακτικές για να ενημερώσει, να εκπαιδεύσει ή να επηρεάσει μια επιθυμητή αγορά-στόχο.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το μάρκετινγκ περιεχομένου για να αποκτήσετε εξουσία σε συγκεκριμένα θέματα ή να δημιουργήσετε buzz για την επωνυμία σας. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι ότι μπορείτε να το κάνετε με σχεδόν οποιοδήποτε προϋπολογισμό. Μια προσέγγιση στο μάρκετινγκ περιεχομένου θα σας κοστίσει μόνος σας (DIY) ή, εάν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός σας, μπορείτε να συνεργαστείτε με κειμενογράφους, βιντεογράφους, σχεδιαστές και άλλους ειδικούς ανάπτυξης περιεχομένου για να δημιουργήσετε περιεχόμενο για την επιχείρησή σας.

Οφέλη και Πλεονεκτήματα του Digital Marketing

Υπάρχουν πολλά βασικά πλεονεκτήματα από τη χρήση του digital marketing.

Εδώ είναι τα κορυφαία οφέλη:

Φιλικό για κάθε budget

Μπορείτε να συμμετάσχετε σε ορισμένες μορφές digital marketing, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα social media, με λίγα έως καθόλου χρήματα.

Μετρήσιμα αποτελέσματα

Οι περισσότερες μορφές digital marketing σάς επιτρέπουν να μετράτε βασικές μετρήσεις απόδοσης, συμπεριλαμβανομένου του συνολικού αριθμού εμφανίσεων, των CTR, του κόστους ανά μετατροπή, των συνολικών ποσοστών μετατροπών και πολλά άλλα.

Γρήγορη αναγνωρισιμότητα επωνυμίας

Με τόσους πολλούς ανθρώπους που χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές για πρόσβαση σε κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, μηνύματα κειμένου και email, έχετε σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες να δημιουργήσετε γρήγορα αναγνωρισιμότητα για την επωνυμία και τα προϊόντα σας.

Ισχυρή δέσμευση

Το ψηφιακό μάρκετινγκ σάς επιτρέπει να δημιουργείτε συναρπαστικό περιεχόμενο μέσω κειμένου, εικόνων και βίντεο, οδηγώντας σε ισχυρή δέσμευση πελατών. Ποιος μπορεί να πει όχι σε περιεχόμενο που θα τον καθηλώσει;

Ισχυρές δυνατότητες απόδοσης επένδυσης

Το digital marketing συχνά κερδίζει πιο ουσιαστική απόδοση επένδυσης από τις παραδοσιακές τακτικές μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Παγκόσμια και τοπική αποδοχή και απήχηση

Ανάλογα με τις τακτικές και τις στρατηγικές digital marketing που επιλέγετε, μπορείτε να περιορίσετε την προσέγγιση χρηστών σε μια τοπική ή περιφερειακή περιοχή ή να χρησιμοποιήσετε ψηφιακά κανάλια, όπως το YouTube και το TikTok, όπου το περιεχόμενό σας μπορεί να προσεγγίσει παγκόσμιο κοινό.

Ευελιξία

Μπορείτε να αλλάξετε ή να υιοθετήσετε νέες στρατηγικές digital marketing σχετικά γρήγορα.

Best Practices στο Digital Marketing

Ενώ το digital marketing μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό από την οικοδόμηση και ανάδειξη brands, μέχρι και κορυφαίων επιχειρηματικών αποτελεσμάτων, πρέπει να κατανοήσετε τους οδηγούς της επιτυχίας. Όταν υιοθετείτε τις βέλτιστες πρακτικές άμεσου μάρκετινγκ, είναι πολύ πιο πιθανό να επιτύχετε τα θεαματικά αποτελέσματα που θέλετε.

Καθορίστε τους στόχους σας για το ψηφιακό μάρκετινγκ

Πριν ασχοληθείτε με οποιοδήποτε είδος ψηφιακού μάρκετινγκ, πρέπει να θέσετε στόχους SMART. Συγκεκριμένα, τι θέλετε να καταφέρετε; Παραδείγματα κορυφαίων στόχων ψηφιακού μάρκετινγκ περιλαμβάνουν:

  • Αυξήστε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας
  • Δημιουργήστε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας
  • Ενισχύστε την αφοσίωση της επωνυμίας
  • Γίνετε γνωστός ως ειδικός στον κλάδο σας
  • Δημιουργήστε περισσότερους κατάλληλους δυνητικούς πελάτες
  • Επεκτείνετε τη βάση δεδομένων προοπτικών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας
  • Αύξηση πωλήσεων
  • Καθορίστε το κοινό-στόχο σας

Πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ένα καλά καθορισμένο κοινό πριν επιλέξετε κανάλια ψηφιακού μάρκετινγκ και στρατηγικές μάρκετινγκ περιεχομένου. Διαφορετικά, κινδυνεύετε να δημιουργήσετε μηνύματα ή να χρησιμοποιήσετε τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ που είναι απροσδόκητες.

Ο καθορισμός του κοινού-στόχου σας ξεκινά με τον προσδιορισμό κοινών χαρακτηριστικών, συμπεριλαμβανομένων της ηλικίας, του φύλου, του εισοδήματος και των επιπέδων εκπαίδευσης, των γεωγραφικών τοποθεσιών, των ενδιαφερόντων και των προτύπων αγορών. Στη συνέχεια, πρέπει να προσδιορίσετε τα συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κοινό σας ή τις πιεστικές επιθυμίες που έχει. Μόλις καθοριστεί με σαφήνεια το κοινό-στόχος σας, μπορείτε να αναπτύξετε μηνύματα digital marketing που υπογραμμίζουν τον τρόπο με τον οποίο η επιχείρησή σας επιλύει τα κορυφαία προβλήματά της ή ικανοποιεί τις ανάγκες της.

Προϋπολογίστε το budget που θα διαθέσετε για το digital marketing

Η δημιουργία προϋπολογισμού για το digital marketing θα σας αποτρέψει από την υποβάθμιση ή την υπερβολική δαπάνη. Ο καθορισμός ξεκάθαρων στόχων μάρκετινγκ και στόχων επιτυχίας θα διασφαλίσει ότι η δαπάνη σας για το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι στοχευμένη.

Μπορείτε να επιλέξετε να ορίσετε έναν προϋπολογισμό για κάθε ψηφιακό κανάλι ή έναν συνολικό προϋπολογισμό για όλες τις προσπάθειες. Είναι σημαντικό να έχετε καλή διαχείριση του κόστους ψηφιακού μάρκετινγκ για να ορίσετε έναν ισχυρό προϋπολογισμό. Φροντίστε να λάβετε υπόψη τις τεχνολογίες που θα χρειαστείτε για να αναπτύξετε τις προσπάθειές σας για το ψηφιακό μάρκετινγκ, όπως αμοιβές εταιρείας digital marketing που θα συνεργαστείτε, πλατφόρμες SEO και μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, υπηρεσίες φιλοξενίας ιστοτόπων και εργαλεία διαχείρισης social media κλπ.

Αν σκοπεύετε να κάνετε online διαφήμιση, πρέπει να ερευνήσετε το κόστος που σχετίζεται με τις πλατφόρμες που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε. Το κόστος της PPC είναι συγκεκριμένo για την πλατφόρμα και το Google Ads και τα περισσότερα κανάλια Social media προσφέρουν εκτενείς πληροφορίες σχετικά με το κόστος μιας PPC εκστρατείας.

Άλλα κόστη που μπορεί να χρειαστεί να ενσωματώσετε στον προϋπολογισμό σας για το digital marketing περιλαμβto seo einai efkolo na to kaneisάνουν υπηρεσίες μάρκετινγκ για συγγραφή κειμένων, βίντεο, φωτογραφίσεις και γραφιστικός σχεδιασμός  για όλα.

Εάν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός σας, μπορείτε να συνεργαστείτε με μια κορυφαία εταιρεία digital μάρκετινγκ, η οποία μπορεί να κοστίσει από 50€ έως 150€ ανά ώρα.

Εάν έχετε περιορισμένο προϋπολογισμό, μπορεί να θέλετε να δοκιμάσετε κάποια πράγματα μόνοι σας, βέβαια σε αυτό το σημείο να θυμάστε ότι φυσικά και όλοι μπορούν να κάνουν digital marketing, όπως και όλοι μπορούν να ζωγραφίσουν…

Επιλέξτε τις μεθόδους digital marketing που θα χρησιμοποιήσετε

Η έναρξη μιας εταιρικής ιστοσελίδας είναι το πρώτο βήμα στο digital marketing για πολλές επιχειρήσεις. Οι πρόσθετες μέθοδοι ψηφιακού μάρκετινγκ που επιλέγετε εξαρτώνται από το τι πουλάτε, το που ξοδεύει το ιδανικό κοινό σας και πόσα χρήματα θέλετε να ξοδέψετε για το ψηφιακό μάρκετινγκ. Τα Social Media, το SEO και το Email marketing είναι μερικές από τις πιο δημοφιλείς τεχνικές ψηφιακού μάρκετινγκ, αλλά μπορεί να βρείτε ότι ένας διαφορετικός συνδυασμός λειτουργεί καλύτερα για την αγορά-στόχο σας.

Παρακολούθηση και ανάλυση αποτελεσμάτων

Η ομορφιά του digital marketing είναι ότι είναι σχετικά εύκολο να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα. Καθορίζοντας τους στόχους σας, ορίζετε τι ελπίζετε να επιτύχετε. Στο στάδιο ανάλυσης του ψηφιακού μάρκετινγκ, μετράτε πόσο καλά αποδίδετε σε σχέση με τους καθορισμένους στόχους.

Ορίστε έναν ρυθμό για το πόσο συχνά θα παρακολουθείτε τα δεδομένα απόδοσης digital marketing: καθημερινά (κάτι που συνιστάται μόνο στα αρχικά στάδια ή όταν οι δαπάνες ψηφιακού μάρκετινγκ είναι υψηλές), εβδομαδιαία ή μηνιαία. Πολύ λίγες ψηφιακές προσπάθειες επιτυγχάνουν θεαματικά αποτελέσματα, επομένως μην απογοητεύεστε αν δεν πετυχαίνετε εκτεταμένους στόχους στην πρώτη επανάληψη των προσπαθειών μάρκετινγκ. Μάθετε από τις αναλύσεις σας για να βελτιώσετε τις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ ανάλογα στο μέλλον.

Συμπέρασμα

Το Digital Marketing είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία που έχουν οι επιχειρήσεις για να προσελκύσουν την προσοχή και τις πωλήσεις για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Αρκετές τεχνικές digital marketing, όπως το Social Media Marketing, το Email Marketing, το SEO, οι online διαφημίσεις PPC κλπ. και το Content Marketing, προσφέρουν εξαιρετικές δυνατότητες απόδοσης επένδυσης (ROI). Δεν χρειάζεστε μεγάλο προϋπολογισμό για να ξεκινήσετε, επομένως το Digital Marketing μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για όλους τους τύπους επιχειρήσεων.

Συχνές ερωτήσεις & απαντήσεις για το Digital Marketing

Με απλά λόγια, τι είναι το Digital Marketing;

Το Digital Marketing είναι ένα επιχειρηματικό εργαλείο που χρησιμοποιεί διαδικτυακές πλατφόρμες για τη δημιουργία ευαισθητοποίησης του καταναλωτικού κοινού για την προώθηση των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών. Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες digital marketing, μεταξύ άλλων, των social media, του email marketing, του SEO, των Online διαφημίσεων, του Content Marketing κλπ.

Τι ακριβώς κάνει ένας digital marketing expert;

Ένας Digital Marketing Expert χρησιμοποιεί ψηφιακές πλατφόρμες και υπηρεσίες digital marketing, όπως το social media marketing, το SEO και το content marketing για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα, το ενδιαφέρον και τις πωλήσεις των προϊόντων και υπηρεσιών μιας επιχείρησης. Για να διακριθεί κάποιος επαγγελματίας στο χώρο του Digital Marketing, πρέπει να είναι αποτελεσματικός, ικανός, να ενημερώνεται συνεχώς, να προσαρμόζεται γρήγορα και να έχει ισχυρές δεξιότητες επικοινωνίας, αλλά και γνώσης παραδοσιακού μάρκετινγκ.

Πόσο κοστίζει ένα πλάνο υπηρεσιών Digital Marketing για μια επιχείρηση;

Το κόστος των υπηρεσιών digital marketing ποικίλει ανάλογα την περίπτωση και τις συνθήκες. Το digital marketing και οι υπηρεσίες του δεν είναι κάτι τυποποιημένο. Το κόστος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ένας πραγματικός επαγγελματίας digital marketing δεν θα δώσει ποτέ τιμή, αν πρώτα δεν κάνει μια ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς. Για παράδειγμα η υπηρεσία SEO, διαφορετικό κόστος θα έχει για ένα εμπορικό κατάστημα με οπτικά, και διαφορετικό κόστος για μια πλατφόρμα με μηχανή κρατήσεων για ξενοδοχεία. Στη μία περίπτωση έχεις να συναγωνιστείς μικρά brands και τοπικές επιχειρήσεις, και στην άλλη πολυεθνικές όπως το booking.com, το airbnb.com κλπ. Συνοψίζοντας, ένα μηνιαίο πλάνο υπηρεσιών για μια μικρή επιχείρηση μπορεί να ξεκινάει από 300€-400€ και να φτάνει στις 2000€-2500€, αναλόγως των υπηρεσιών που θα επιλεχθούν και την ένταση που αυτές θα “τρέξουν”.

Που μπορώ να ενημερώνομαι για νέα και εξελίξεις στον κλάδο του Digital Marketing;

Ένα ενημερωμένο blog με συνεχή ενημέρωση και άποψη σε όλα τα θέματα του digital marketing, είναι το blog της VNG Digital. Το blog της VNG Digital Marketing Group, διαθέτει περισσότερα από 600 άρθρα για το digital marketing και ενημερώνεται με τρία νέα άρθρα κάθε εβδομάδα, συν οτιδήποτε έκτακτο προκύψει. Μπορείτε να βρείτε όλα τα άρθρα του blog στο vng.gr ή να ακολουθήσετε τη VNG στο Google News, εδώ.

Χρειάζεστε επιπλέον πληροφορίες;