Πριν από ένα χρόνο, τέτοια εποχή, σας δίναμε οδηγίες για να έχετε μια επιτυχημένη παρουσία στη FoodExpo 2019. Φέτος, δυστυχώς για όλους, η έκθεση δεν θα πραγματοποιηθεί -τουλάχιστον στην ώρα της- λόγω του Κορωναϊού. Ακόμα τα γεγονότα είναι πολύ φρέσκα για να μπορέσουμε να τα αξιολογήσουμε, όμως το γενικότερο κλίμα που έχει διαμορφωθεί είναι πολύ αρνητικό και δυσοίωνο, και για τις εξελίξεις όσον αφορά τον ιό, αλλά και για τις επιπτώσεις του Κορωναϊού στην καθημερινότητα, στις ζωές όλων μας και στην παγκόσμια οικονομία.
Όλες οι αγορές δείχνουν ήδη “μουδιασμένες” και το χειρότερο είναι πως όλο αυτό μόλις άρχισε, χωρίς να υπάρχει ίχνος ένδειξης για το πόσο θα κρατήσει και πότε θα τελείωσει. Το χειρότερο είναι ότι αυτή η αβεβαιότητα έχει ήδη περάσει στις ελληνικές επιχειρήσεις και τις κάνει να τηρούν μια στάση αναμονής. Ουσιαστικά, μια αδράνεια η οποία όχι μόνο δεν βοηθά, αλλά αφήνει τα brand πίσω από τις βλέψεις και τους στόχους τους και δυστυχώς μέρα με τη μέρα, τα κάνει να χάνουν όλο το έδαφος που είχαν κερδίσει από την αρχή του έτους.
Πώς πρέπει να “αντιδράσει” όμως ένα brand στα γενικότερα εμπόδια και το αρνητικό κλίμα που δημιουργήθηκε;
Σίγουρα, όχι με αδράνεια, με απραξία και με αναμονή. Οι ανάγκες μιας επιχείρησης και πολύ περισσότερο οι στόχοι της, δεν μπορούν να περιμένουν να γίνει ξανά “στέρεο” το “ρευστό” περιβάλλον. Αυτό ίσως πάρει καιρό. Εδώ η λύση βρίσκεται στο digital marketing. Το digital περιβάλλον δεν επηρεάζεται ούτε από ιούς, ούτε από αναβολές. Με απλά λόγια, μπορείτε να κάνετε δουλειές με όλες τις χώρες του κόσμου χωρίς να φοβάστε ότι θα “κολλήσετε”. Το ‘χουμε ξαναπεί. Το διαδίκτυο δεν έχει όρια και δίνει σε όλα τα brand την ευκαιρία να αναπτυχθούν χωρίς γεωγραφικούς ή άλλους περιορισμούς, να αυξήσουν το πελατολόγιο και τις πωλήσεις τους και να επιτύχουν τους στόχους τους. Αν μια επιχείρηση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή ακολουθήσει το “ρεύμα”, δυστυχώς θα “παρασυρθεί” από αυτό χωρίς κανείς να μπορεί να προβλέψει το που θα οδηγηθεί. Αντίθετα, οι επιχειρήσεις που θα παραμείνουν ενεργές και θα συνεχίσουν την πορεία προς τους στόχους τους, θα είναι οι κερδισμένες της υπόθεσης. Όπως όταν όλοι κάποτε έβλεπαν ένα βάτραχο και κάποιος εμπνεύστηκε ένα θρυλικό αυτοκίνητο, έτσι τα brand που θα δουν την ευκαιρία πίσω από το πρόβλημα, θα κάνουν τη διαφορά. Και τη διαφορά θα την κάνουν οι επιχειρήσεις που θα προχωρήσουν άμεσα στο “plan Β”.
Τι περιλαμβάνει το “plan B”;
Όπως στον φυσικό κόσμο, έτσι και στον ψηφιακό η επιτυχία είναι θέμα στρατηγικής. Χρειάζεται λοιπόν ένας στρατηγικός σχεδιασμός που θα βασίζεται πάνω στις άμεσες ανάγκες της επιχείρησης και τους στόχους της. Η στρατηγική θα αποτελείται από ένα κράμα παραδοσιακού & ψηφιακού μάρκετινγκ και θα περιλαμβάνει την οικοδόμηση μιας ισχυρής εικόνας που θα αντανακλά την ποιότητα, τη διαφορετικότητα και τη φιλοσοφία του brand. Η ισχυρή εικόνα στο διαδίκτυο θα λειτουργεί ως καθρέφτης και πόλος έλξης για τους πελάτες-στόχους της επιχείρησης. Εφόσον βάση της στρατηγικής η εικόνα ολοκληρωθεί, ακολουθούν οι ενέργειες εξωστρέφειας και προώθησης του brand. Εδώ ανάλογα τις ανάγκες, το κλειδί βρίσκεται στην επιλογή των κατάλληλων υπηρεσιών digital marketing που στα χέρια των ειδικών θα λειτουργήσουν ως “εργαλεία” ή ακόμα καλύτερα ως “όπλα” που θα φέρουν το brand μπροστά. Μπροστά από τον ανταγωνισμό, μπροστά από τις εξελίξεις, μπροστά από τους στόχους του. Έχετε αμφιβολία; Επικοινωνήστε μαζί μας. Ως επαγγελματίες σύμβουλοι HO.RE.CA. είναι κάτι που γνωρίζουμε να το κάνουμε καλά.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.