Digital marketing: Συχνές ερωτήσεις & απαντήσεις (FAQs)
Σε αυτό το άρθρο έγινε μια προσπάθεια να καταγραφούν οι συχνότερες απορίες και ερωτήματα για το digital marketing και να απαντηθούν από ειδικούς. Έτσι, συγκεντρώσαμε τις πιο συχνές ερωτήσεις χρηστών του διαδικτύου γύρω από το ψηφιακό μάρκετινγκ μαζί με απαντήσεις από την ομάδα των web expert μας. Το άρθρο θα ανανεώνεται συνεχώς σύμφωνα με τις τάσεις που θα δημιουργούνται, καθώς και τα ερωτήματα των χρηστών. Αν ωστόσο, έχετε κάποια ερώτηση που δεν περιλαμβάνεται, ή μετά την ανάγνωση του άρθρου σας δημιουργηθεί οποιαδήποτε απορία, επικοινωνήστε μαζί μας για να σας τα κάνουμε όλα “λιανά”!
Digital marketing συχνές ερωτήσεις (FAQs)
Το digital marketing είναι η χρήση του Διαδικτύου, των κινητών συσκευών, των κοινωνικών μέσων, των μηχανών αναζήτησης και άλλων ψηφιακών καναλιών για την προσέγγιση των καταναλωτών. Κάποιοι ειδικοί marketing θεωρούν το ψηφιακό μάρκετινγκ μια εντελώς νέα προσπάθεια που απαιτεί έναν νέο τρόπο προσέγγισης των πελατών. Και νέους τρόπους κατανόησης του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρονται οι πελάτες σε σύγκριση με το παραδοσιακό marketing.
Η ανάπτυξή του κατά τη δεκαετία του 1990 και του 2000, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι μάρκες και οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την τεχνολογία. Καθώς οι ψηφιακές πλατφόρμες ενσωματώθηκαν όλο και περισσότερο στην καθημερινή ζωή, και καθώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο ψηφιακές συσκευές αντί να επισκέπτονται φυσικά καταστήματα, οι καμπάνιες digital marketing βρίσκονται πια στην αιχμή του δόρατος της στρατηγικής marketing μιας εταιρείας.
Διαβάστε αναλυτικά για το ποιος είναι ο ορισμός του digital marketing εδώ.
Η κύρια διαφορά μεταξύ του digital marketing και του παραδοσιακού μάρκετινγκ είναι το μέσο, μέσω του οποίου το κοινό έρχεται σε επαφή με ένα μήνυμα μάρκετινγκ. Ενώ το παραδοσιακό μάρκετινγκ χρησιμοποιεί παραδοσιακά μέσα όπως περιοδικά και εφημερίδες, το digital marketing χρησιμοποιεί ψηφιακά μέσα, όπως κοινωνικά μέσα ή ιστοσελίδες.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει ένα βασικό πλεονέκτημα έναντι του παραδοσιακού, την αλληλεπίδραση με τους πελάτες. Οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν τον πλήρη έλεγχο της αύξησης του κοινού τους και να δουν αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο των καμπανιών που κάνουν.
Το μάρκετινγκ μέσω ψηφιακών πλατφορμών προσφέρει μια πιο προσιτή εναλλακτική λύση από την παραδοσιακή μέθοδο. Οι digital marketing καμπάνιες δημιουργούν πολύ μεγάλο αντίκτυπο, και κοστίζουν και πολύ λιγότερο.
Το κύριο πλεονέκτημα του digital marketing είναι ότι ένα στοχευμένο κοινό μπορεί να προσεγγιστεί με οικονομικά αποδοτικό και μετρήσιμο τρόπο. Άλλα πλεονεκτήματα ψηφιακού μάρκετινγκ περιλαμβάνουν την αύξηση της εμπιστοσύνης της μάρκας και την αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων.
Digital marketing: Συχνές ερωτήσεις & απαντήσεις (FAQs)
Το digital marketing μπορεί να χωριστεί σε 8 κύριες κατηγορίες: SEO (Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης), Pay-per-Click και λοιπά είδη Ads, Social Media Marketing, Content Marketing, Email Marketing, Mobile Marketing, Marketing Analytics, Marketing Automation.
Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης είναι οι διαδικασίες βελτιστοποίησης στη δομή, στο περιεχόμενο και στα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός ιστότοπου, ώστε να είναι φιλικός προς τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου. Στόχος είναι η κατάταξη ενός ιστότοπου στις υψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης του διαδικτύου, ώστε να αυξηθεί ποιοτικά και ποσοτικά ο αριθμός επισκεπτών του.
PPC είναι ένα διαδικτυακό μοντέλο διαφήμισης που χρησιμοποιείται για την αύξηση της επισκεψιμότητας σε ιστότοπους, όπου ένας διαφημιζόμενος πληρώνει έναν εκδότη (συνήθως μια μηχανή αναζήτησης, κάτοχος ιστοσελίδας ή ένα δίκτυο ιστότοπων) όταν γίνεται κλικ στη διαφήμιση.
Η προώθηση ή μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης (αγγλικά: Social Media Marketing), αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της ψηφιακής προώθησης και διαφήμισης προϊόντων (Digital Marketing). Αφορά τις ενέργειες που γίνονται στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, YouTube κτλ), οι οποίες αποσκοπούν στην προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών επιχειρήσεων.
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι μια μορφή μάρκετινγκ που εστιάζεται στη δημιουργία, δημοσίευση και διανομή περιεχομένου για ένα στοχευμένο κοινό στο διαδίκτυο. Συχνά χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις για την επίτευξη των ακόλουθων στόχων. Να προσελκύσει την προσοχή, να δημιουργήσει ή να αυξήσει τις διαδικτυακές πωλήσεις, να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα ή την αξιοπιστία της επωνυμίας της επιχείρησης.
Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι η αποστολή ενός εμπορικού μηνύματος, συνήθως σε μια ομάδα ατόμων, χρησιμοποιώντας email. Λέγεται και αποστολή newsletter. Περιλαμβάνει τη χρήση μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την αποστολή διαφημίσεων, την υποβολή αιτημάτων για επιχειρήσεις ή την αναζήτηση πωλήσεων.
Το μάρκετινγκ μέσω κινητού είναι μια τεχνική διαδικτυακού μάρκετινγκ πολλαπλών καναλιών που εστιάζει στην προσέγγιση συγκεκριμένου κοινού στα smartphone, τα tablet ή οποιαδήποτε άλλη σχετική συσκευή μέσω ιστότοπων, E-mail, SMS και MMS, κοινωνικών μέσων ή εφαρμογών για κινητά.
Το μάρκετινγκ ανάλυσης αναφέρεται στα εργαλεία τεχνολογίας και επιχειρηματικής ευφυΐας που χρησιμοποιούν οι marketers για να μετρήσουν τον αντίκτυπο των στρατηγικών και των καμπανιών τους. Αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να κατανοήσουν σε πραγματικό χρόνο την αποτελεσματικότητα κάθε ευρώ που δαπανάται για το μάρκετινγκ. Καθώς και το πόσο επιτυχώς αυτές οι δαπάνες οδηγούν την αφοσίωση και τις πωλήσεις.
Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση της ψηφιακής στρατηγικής της κάθε επιχείρησης στο διαδικτυακό κόσμο, παρέχεται μέσω εξειδικευμένων υπηρεσιών digital marketing.
Οι digital experts μας θεωρούν τις παρακάτω υπηρεσίες digital marketing ως τις πιο αξιόλογες:
Web design, Web development, Website advertising, Social media marketing, Content Marketing, Seo, Email Marketing, Επαγγελματική Φωτογράφιση, Local Seo, Mobile Marketing, Reputation Management, Digital Consultancy, Επαγγελματική Μετάφραση, Researches & Online Contests, PR Office, Affiliate Marketing Managment, Online Presence Analysis, Infuencer Marketing, Conversion Rate Optimization, Marketing Automation.
Δεν υπάρχει εταιρεία ή επάγγελμα στην εποχή μας που να μην χρειάζεται digital marketing.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει οποιαδήποτε επιχείρηση σε οποιοδήποτε κλάδο της οικονομίας και αν ανήκει να αναπτυχθεί και να αυξήσει τις πωλήσεις.
Όποιο προϊόν ή υπηρεσία θέλει κανείς να πουλήσει στις μέρες μας, ο δρόμος περνάει μέσα από το digital marketing.
Και πιο συγκεκριμένα μέσα από τον εντοπισμό και τη στόχευση των αναγκών των εν δυνάμει πελατών που απευθύνεται η κάθε επιχείρηση.
Αυτό που διαφέρει είναι η στρατηγική digital marketing που θα εφαρμοστεί από την κάθε εταιρεία ή από τον κάθε επαγγελματία.
Και επειδή πια το digital marketing είναι μια ολόκληρη “επιστήμη”, καλό θα ήταν για να έχει τα αποτελέσματα που θέλετε να απευθυνθείτε σε επαγγελματίες του χώρου.
Η διαχείριση φήμης αναφέρεται στην επιρροή και τον έλεγχο ή την απόκρυψη της φήμης ενός ατόμου ή μιας επιχείρησης. Εκτείνεται σε δύο επίπεδα: τη διαχείριση φήμης στο διαδίκτυο και εκτός σύνδεσης.
Η διαδικτυακή διαχείριση φήμης επικεντρώνεται στη διαχείριση των αποτελεσμάτων αναζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών στον ψηφιακό χώρο, γι ‘αυτό και βλέπετε τους ίδιους προτεινόμενους συνδέσμους στην πρώτη σελίδα μιας αναζήτησης στη google.
Η διαχείριση της φήμης εκτός σύνδεσης διαμορφώνει την αντίληψη του κοινού για μια εν λόγω οντότητα εκτός της ψηφιακής σφαίρας. Χρησιμοποιώντας επιλεγμένους σαφώς και καθορισμένους ελέγχους και μέτρα για ένα επιθυμητό αποτέλεσμα που αντιπροσωπεύει ιδανικά τι σκέφτονται και πως αισθάνονται οι ενδιαφερόμενοι για αυτήν την οντότητα.
Τα πιο δημοφιλή στοιχεία ελέγχου για τη διαχείριση φήμης εκτός σύνδεσης περιλαμβάνουν την κοινωνική ευθύνη, την προβολή των μέσων ενημέρωσης, τα δελτία τύπου στα έντυπα μέσα ενημέρωσης και τη διαφήμιση μέσω αυτών των εργαλείων.
Το marketing μέσω αυτής της υπηρεσίας χρησιμοποιείται για την αποκατάσταση της χαμένης φήμης από εταιρείες που την έχασαν ή για να δημιουργήσει μια ολοκαίνουργια.
Σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία, η διαχείριση της φήμης αναγνωρίζεται ευρέως ως ένα πολύτιμο άυλο περιουσιακό στοιχείο που μπορεί να είναι μια από τις σημαντικότερες πηγές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά.
Η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας είναι ο βαθμός στον οποίο οι πελάτες μπορούν να ανακαλέσουν ή να αναγνωρίσουν μια επωνυμία υπό διαφορετικές συνθήκες. Η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας αποτελεί βασικό παράγοντα για τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τη διαχείριση διαφημίσεων και τη διαχείριση της επωνυμίας. Τόσο η ανάκληση όσο και η αναγνώριση επωνυμίας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαδικασία απόφασης αγοράς των καταναλωτών και στις επικοινωνίες μάρκετινγκ.
Η ιεραρχία των αποτελεσμάτων που ανέπτυξε ο Lavidge στη δεκαετία του 1960 ισχύει και εφαρμόζεται και σήμερα. Προτείνει τα βήματα ώστε οι πελάτες να προχωρήσουν μέσω μιας σειράς έξι σταδίων από την αναγνωρισιμότητα της μάρκας έως την αγορά ενός προϊόντος.
Η παρουσίαση με τελικό σκοπό τις πωλήσεις γίνεται μέσω α) της βελτιστοποίησης των μηχανών αναζήτησης (SEO, Local Seo), β) του email marketing, γ) PPC, δηλαδή πληρωμένων διαφημίσεων στο διαδίκτυο.
Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την προοπτική μιας επιχείρησης.
Οι αφοσιωμένοι πελάτες έχουν μεγαλύτερη αξιοπιστία άρα και αξία και αποφέρουν σε βάθος χρόνου περισσότερα έσοδα σε μια εταιρεία. Αλλά φυσικά αν δεν υπάρχουν και νέοι πελάτες, μια επιχείρηση δεν θα μπορέσει να έχει την αύξηση των εσόδων που επιθυμεί.
Ακόμα, μέσα από το digital marketing μια επιχείρηση μπορεί να προσεγγίσει νέους συνεργάτες που θα δώσουν νέα ώθηση στην εταιρεία, καθώς επίσης και μέσω ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού πλάνου να πραγματοποιήσει ένα άνοιγμα σε νέες αγορές που μέχρι τώρα δεν είχε εκμεταλλευτεί.
Ασφαλώς και έχει διαφορά στην υλοποίησή του το digital marketing ανά επαγγελματικό κλάδο.
Και ο κάθε επαγγελματικός κλάδος έχει διαφορετικό τρόπο ανάπτυξης της διαφημιστικής της καμπάνιας αλλά και η κάθε επιχείρηση ακόμα και αν ανήκει στον ίδιο επαγγελματικό κλάδο μπορεί να χρειαστεί να αναπτύξει την digital marketing στρατηγική της με διαφορετικό τρόπο.
Η κάθε εταιρεία είναι μοναδική ως προς τα χαρακτηριστικά της, άρα δεν υπάρχει συγκεκριμένος “μπούσουλας” που εφαρμόζεται a priori. Τα πάντα είναι θέμα μελέτης της εταιρείας, των αναγκών της, των στόχων της, των δυνατοτήτων της.
Όταν μελετηθούν αυτά, τότε η εταιρεία digital marketing που θα εμπιστευτείτε θα σας προτείνει το “μείγμα” των ενεργειών που πρέπει να γίνουν προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι.
Το περιεχόμενο που δημιουργείτε μεταδίδει το μήνυμά σας, εκπαιδεύει τους αναγνώστες σας και τους πείθει να αγοράσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Στην πραγματικότητα, η παροχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προσελκύσετε πελάτες και να δημιουργήσετε ενδιαφέρον για την επιχείρησή σας. Ναι, το περιεχόμενο είναι ο “βασιλιάς”.
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι σημαντικό επειδή απαντά στις ερωτήσεις του κοινού σας. Με το μάρκετινγκ περιεχομένου, μπορείτε να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη με το κοινό σας, να βελτιώσετε τις μετατροπές. Επίσης, να συνδεθείτε με πελάτες και να δημιουργήσετε δυνητικούς πελάτες. Και, στη σημερινή εποχή, οι πελάτες αναμένουν υψηλής ποιότητας, συνεπές περιεχόμενο από τις αγαπημένες τους μάρκες ή την όποια επιχείρηση.
Εάν η επιχείρησή σας έχει καθιερωθεί ως αξιόπιστο μέρος για τη λήψη πληροφοριών, είναι πιο πιθανό να καταταγείτε σε υψηλότερη θέση στις μηχανές αναζήτησης.
Επιπλέον, οι πελάτες σας έχουν την τάση να σας εμπιστεύονται εάν σας βλέπουν ως ειδικούς στον κλάδο σας. Το περιεχόμενό σας πρέπει να αποδεικνύει την εμπειρία σας στον τομέα σας και να παρέχει πολύτιμες απαντήσεις στις ερωτήσεις του κοινού σας.
Ο χρόνος είναι σχετικός λένε. Το digital marketing για να αποδώσει θέλει το χρόνο του. Θέλει “χτίσιμο” της ιστοσελίδας. Θέλει να επενδύσει κανείς σε μακροπρόθεσμα οφέλη.
Πρέπει να ακολουθήσετε μια στρατηγική digital marketing για περίπου έξι έως δώδεκα μήνες πριν ξεκινήσουν να έρχονται τα ουσιαστικά αποτελέσματα.
Μπορεί να διαρκέσει ακόμη περισσότερο αν δεν διορθώνετε όλες τις πτυχές της ιστοσελίδας σας (από συνδέσμους προς περιεχόμενο έως εμπειρία χρήστη). Επίσης, πρέπει να δημοσιεύετε συχνά και να παρέχετε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας σε κάθε σας κείμενο. Μόνο έτσι, θα έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Όσο κι αν δεν θέλετε να το ακούσετε, αν το digital marketing ήταν άθλημα, θα ήταν ο μαραθώνιος. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι με το σωστό SEO ήδη από τις πρώτες εβδομάδες δεν θα δείτε διαφορά στα χρήματα που θα επενδύσετε, αναφορικά με την κατάταξη στις σελίδες της Google. Αλλά μια ολοκληρωμένη καμπάνια χρειάζεται χρόνο για να αποδώσει τα προσδοκώμενα.
Ποιο είναι το κόστος του digital marketing; Δεν υπάρχει ελάχιστο όριο και το κόστος μπορεί να κυμαίνεται από μόλις 1 ευρώ/μήνα έως +100.000 ευρώ/μήνα. Το κόστος διαφήμισης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εξαρτάται από την πλατφόρμα, το κοινό-στόχο και το μέγεθός της, καθώς και από την ένταση προβολής, αλλά και τη συχνότητα των αναρτήσεων / διαφημίσεων.
Θα πρέπει να τονίσουμε το γεγονός ότι το digital marketing αποφέρει μεγαλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI) από τις παραδοσιακές μεθόδους. Το κόστος χαρτιού και εκτύπωσης είναι υψηλό, ενώ οι διαφημίσεις τηλεόρασης και εφημερίδων είναι επίσης πολύ δαπανηρές.
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ, μεγάλο μέρος του κόστους σας είναι χαμηλό. Πράγματα όπως καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλληλεπιδράσεις και δημοσιεύσεις κοινωνικών μέσων και περιεχόμενο ιστoσελίδας δεν σας κοστίζουν σχεδόν τίποτα. Όταν οι πελάτες σας έρχονται σε εσάς μέσω αυτών των καναλιών, το CAC σας είναι αμελητέο.
Φυσικά και μπορείτε. Όπως μπορείτε να δοκιμάσετε να φτιάξετε μόνος σας τα υδραυλικά στο σπίτι, την τηλεόραση, το κλιματιστικό, το ψυγείο ή το θερμοσίφωνα. Το αποτέλεσμα κατά πάσα πιθανότητα δεν θα σας κάνει να υπερηφανεύεστε. Άρα, ναι, αν αυτό που χρειάζεστε είναι να πάρετε αποτέλεσμα και όχι να πειραματιστείτε περνώντας τον χρόνο σας, ασφαλώς και χρειάζεστε κάποια εταιρεία. Και για να είμαστε και πιο ακριβείς όχι την οποιαδήποτε εταιρεία αλλά digital marketing εταιρείες που ξέρουν να κάνουν αυτό που πρέπει.
Κάθε δουλειά για να γίνει θέλει τον επαγγελματία της. Έτσι, και το digital marketing για να πετύχει θέλει εξειδικευμένους επαγγελματίες.
1.Διότι διαθέτει την εμπειρία, το Know How, τις ικανότητες.
2. Διότι κατανοεί τις ανάγκες σας και δημιουργεί για εσάς την κατάλληλη στρατηγική για να επιτύχετε τους στόχους σας.
3. Διότι αν επενδύσετε στη σωστή εταιρεία θα γλιτώσετε χρόνο και χρήματα.
4. Διότι οι ειδικοί θα σας εξηγούν τα αποτελέσματα άμεσα και θα διαπιστώσετε ότι είναι απολύτως μετρήσιμα. Πόσα χρήματα ξοδεύετε και γιατί και τι σας αποφέρει η κάθε ενέργεια που κάνετε είτε στα social media, είτε στην Google, είτε σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα.
5. Διότι η ομάδα ειδικών της εταιρείας digital marketing που θα εμπιστευτείτε θα σας προσφέρει καινοτόμες λύσεις και πρωτοποριακές ιδέες που εσείς δεν είστε σε θέση να σκεφτείτε.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να δίνουν πολύ μεγάλη σημασία με ποια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ θα συνεργαστούν.
Δεν υπάρχει συγκεκριμένος μισθός στο digital marketing. Ποικίλει ανάλογα με τις ικανότητες, τις δεξιότητες και την επαγγελματική θέση που έχει κάποιος στο χώρο του digital marketing.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.
Οι 8 καλύτερες θέσεις εργασίας για εσωστρεφείς ανθρώπους. Έχετε σκεφτεί ποτέ τι χαρακτήρα έχουν όσοι…
Μια απλή επεξήγηση ενός σφάλματος 502 Bad Gateway & πώς να το λύσετε. Όταν η…
Ένας οδηγός αρχαρίων για το Pinterest Analytics. Με αυτό θα ασχοληθούμε σήμερα. Το Pinterest μπορεί…
Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των κορυφαίων ηγετών marketing. Σήμερα θα εξετάσουμε ποια είναι τα πιο σημαντικά…
Οι καλύτερες εκφράσεις στο Instagram για κάθε ανάρτηση. Την επόμενη φορά που θα σκεφτείτε μια…
Στρατηγικές για να αυξήσετε τον αριθμό των συνδρομητών σας στο YouTube. Για να σας βοηθήσουμε…