Μύθοι και αλήθειες για το bounce rate.
Με το ρυθμό ανάπτυξης του διαδικτύου σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι λογικό μέσα στα εκατομμύρια ιστοσελίδες που κατασκευάζονται να υπάρχουν όλες οι διαβαθμίσεις ποιότητας και να περιλαμβάνονται από άριστες και καλοσχεδιασμένες ιστοσελίδες μέχρι και εντελώς απαράδεκτες. Tις ίδιες διαβαθμίσεις είναι το πιο πιθανό να έχετε εισπράξει και από τις εταιρείες Digital marketing που υπάρχουν στο χώρο, εφόσον έχετε συνεργαστεί με περισσότερες από μία. Μια ιστοσελίδα δεν αρκεί να είναι όμορφη, πρέπει να είναι και λειτουργική, μα πάνω απ’ όλα να είναι κατάλληλη για το σκοπό που προορίζεται. Με βάση τα παραπάνω, ποιο ποσοστό εγκατάλειψης θεωρείται καλό και ποιο κακό για μια ιστοσελίδα;
Για να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό, θα πρέπει να απομυθοποιήσουμε δύο κοινές παρανοήσεις σχετικά με το bounce rate.
Μύθοι και αλήθειες για το bounce rate
Μύθος # 1 – Το ποσοστό εγκατάλειψης ορίζεται ως ο χρόνος που δαπανάται για τη σελίδα
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι ο ορισμός του ποσοστού εγκατάλειψης κατά κάποιο τρόπο σχετίζεται με το χρόνο που δαπανάται στη σελίδα εισόδου. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Δεν έχει σημασία εάν οι επισκέπτες σας δαπανήσουν 3 δευτερόλεπτα ή 3 ώρες στη σελίδα εισόδου σας. Αν δεν επισκεφθούν άλλη σελίδα, τότε αυτό δεν υπολογίζεται ως αναπήδηση. Αν το κάνουν, τότε θα είναι μια αναπήδηση! Τόσο απλό.
Μύθος # 2 – Υπάρχει ένα καλό και ένα κακό ποσοστό αναπήδησης
Το βέλτιστο ποσοστό αναπήδησής σας εξαρτάται από πολλά πράγματα. Για παράδειγμα, αν έχετε ένα blog, ή αν η κύρια πηγή άντλησης επισκεψιμότητας είναι η σελίδα σας στο Facebook, πιθανότατα οι επισκέπτες σας θα έρθουν να διαβάσουν ένα άρθρο τη φορά. Κατανοώντας το παραπάνω, θα ξέρετε ότι θα υπάρξουν πολλές αναπηδήσεις. Ακόμη και αν ο στόχος σας (να διαβάσουν την ανάρτηση στο blog σας) έχει εκπληρωθεί. Έτσι, σε ένα blog, ακόμη και ένα ποσοστό αναπήδησης 80% θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα αποδεκτό ποσοστό αναπήδησης.
Από την άλλη πλευρά, αν έχετε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου και θέλετε οι χρήστες να περιηγηθούν μέσα από τα προϊόντα σας, θα αναμένετε αυτοί να κάνουν κλικ μέσα από τις λίστες προϊόντων σας. Έτσι, για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ένα ποσοστό εγκατάλειψης 80% μπορεί να θεωρηθεί ένα μη αποδεκτό ποσοστό αναπήδησης.
Αυτά είναι μόνο 2 μικρά παραδείγματα, αλλά δείχνουν πολύ καλά ότι το βέλτιστο ποσοστό αναπήδησης σας εξαρτάται από πολλά πράγματα:
• Το είδος της ιστοσελίδας σας• Το είδος της επιχείρησής σας
• Αναγνωρισιμότητα του σήματος
• Τύποι επισκεπτών
• Ανταγωνιστές
• Τιμολόγηση
• Τύπος προϊόντος
• και άλλα…
Θα πρέπει να ορίσετε το βέλτιστο ποσοστό αναπήδησης σας με βάση τα ιστορικά δεδομένα σας (π.χ., μέσο ποσοστό αναπήδησης κατά το τελευταίο έτος) και όχι με βάση παραπλανητικές αναφορές. Επίσης: αξιολογήστε τις διάφορες σελίδες που οδηγείτε τους χρήστες, συγκρίνοντας τες τη μια με την άλλη, και όχι με άλλες επιχειρήσεις.
Πώς να μετρήσετε το ποσοστό εγκατάλειψης;
Υπάρχουν πολλά εργαλεία analytics. Το Google Analytics είναι ένα από τα πιο γνωστά. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι μπορείτε να μετρήσετε το ποσοστό εγκατάλειψης στη δική σας βάση δεδομένων (π.χ., SQL) αν συνδέσετε τις σελίδες και τα κλικ. Είναι στο χέρι σας ποιον τρόπο θα επιλέξετε!
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.