4 συμβουλές για να αφήσεις πίσω σου την οικονομική κρίση.

Στο λεξιλόγιο μας μπήκε κάπου στο 2008 και από τότε μπήκε και για τα καλά στην καθημερινότητα των περισσότερων από εμάς. Η οικονομική κρίση είναι εδώ και “κρατάει” καλά. Αυτό βέβαια απασχολεί όσους θέλουν να “φορτώνουν” κάπου τις αποτυχίες τους. Όσους θέλουν να επικαλούνται την “άτιμη” την κρίση προκειμένου  να δικαιολογήσουν τις περιορισμένες δυνατότητες, την απραξία και τα σταυρωμένα χέρια τους.

Ως πραγματικά τυχερός γιατί δραστηριοποιούμαι στον ψηφιακό κόσμο που η οικονομική κρίση ευτυχώς δεν άγγιξε ούτε για μια ημέρα, μετά από τόσα χρόνια ανελέητου και καθημερινού “σφυροκοπήματος” από όλα τα μέσα, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως πραγματική κρίση δεν υπάρχει. Δεν υπήρξε στην Ελλάδα ΠΟΤΕ ούτε για μια ημέρα. Και εδώ ακριβώς, θα δανειστώ τα λόγια του κορυφαίου Έλληνα γκουρού του Digital marketing Μιχάλη Πετιχάκη:

4 συμβουλές για να αφήσεις πίσω σου την οικονομική κρίση

“Η κρίση είναι κατασκεύασμα. Είναι ένα κατασκεύασμα που μπορεί να επικαλείται ο οποιοσδήποτε για να “φωνάξει” και να δείξει ότι δεν φταίει εκείνος. Η κρίση είναι η όπως η επικάλυψη στα παγωτά. Σοκολάτα όμως δεν θα γίνει ποτέ… Τουλάχιστον στην Ελλάδα, η κρίση θα μείνει η ευκαιρία στους ικανούς για να ξεχωρίσουν και στους ανίκανους μια αφορμή για να κερδίσουν χρόνο…”

Αν κοιτάξεις γύρω σου, θα δεις λουκέτα, πολλά λουκέτα. Θα δεις όμως και επιχειρήσεις που οι πελάτες κάνουν ουρά. Θα δεις ταμπέλες “Προσφορά πίτα με γύρο 1,50€” που δεν πατάει κανένας, αλλά θα δεις και μαγαζιά με το ίδιο αντικείμενο που πωλούν τη μερίδα σουβλάκια πανάκριβα, αλλά και δεν βρίσκεις τραπέζι να καθίσεις.  Τι λές; Τυχαία γίνονται όλα; ή όλο και κάποιος λόγος θα υπάρχει;

Πρόσφατα βρέθηκα σε ένα μαγαζί με είδη καπνιστού (ηλεκτρονικό τσιγάρο) στη Βουλιαγμένη. Πραγματικά παραδέχτηκα αυτό τον επιχειρηματία για την απόφαση του να δραστηριοποιηθεί σε μια από τις πιο ακριβές περιοχές του λεκανοπεδίου της Αττικής και να προσπαθεί να δείξει την ποιότητα του και να κάνει τη διαφορά σε μια επαγγελματική κατηγορία που καλά καλά δεν επιτρέπεται (βάση νομοθεσίας) ούτε να διαφημιστεί. Όμως, τελικά την κάνει τη διαφορά, απλά γιατί σκέφτεται διαφορετικά.

Αυτή η επιχείρηση μου έδωσε αφορμή να γράψω αυτό το άρθρο με τις 4 απλές συμβουλές που όποιος επιχειρηματίας ακολουθήσει, θα αφήσει “πίσω” του την κρίση:

1. Προσπάθησε να σκεφτείς διαφορετικά.

Όταν η πλειοψηφία κινείται προς μία κατεύθυνση, προσπάθησε να κινηθείς ανάποδα. Αρκεί να σκεφτείς τη ροή του ποταμού που ακολουθούν μόνο τα ψόφια ψάρια. Τα ζωντανά ψάρια κολυμπούν ανάποδα στο ρεύμα.

2. Βασίσου στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. 

Πραγματικά και τότε και τώρα και πάντα, η ποιότητα είναι αυτή που μετράει και όχι η ποσότητα. Κανείς δεν έχει λεφτά να αγοράσει κάτι χαμηλής ποιότητας ή κάτι που δεν θα τον “εμπνεύσει”, όλοι όμως διαθέτουν χρήματα για κάτι που θα τους ευχαριστήσει και θα τους καλύψει τουλάχιστον μια ανάγκη, έστω και επιφανειακά.

3. Διέθεσε χρήματα για οτιδήποτε μπορεί να σου φέρει χρήματα.

Μην γίνεσαι “ακριβός στα λάχανα και φτηνός στα παραπούλια”. Πως είναι δυνατόν να διαθέτεις παραπάνω χρήματα προκειμένου να ενοικιάσεις κατάστημα για την επιχείρηση σου σε κεντρικό δρόμο (εφόσον εκτιμάς ότι ένα κεντρικό σημείο θα έχει καλύτερα αποτελέσματα για τη δραστηριότητα σου) και από την άλλη να ψάχνεις να κατασκευάσεις e-shop με 1.500€;;; Όπως η οδός Ερμού ΔΕΝ μπορεί να συγκριθεί με την οδό “Πάροδος… τάδε”, έτσι ακριβώς και ένα e-shop των 1.500€ δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα ΚΑΝΟΝΙΚΟ e-shop.

4. Eμπιστεύσου το Digital marketing της εταιρείας σου σε ειδικούς.

Σίγουρα, το να δοκιμάσω να βάψω το σπίτι μου μόνος μου και να μην εμπιστευτώ ειδικό ελαιοχρωματιστή θα με κάνει να στερηθώ τα τέλεια κοψίματα, τις τέλειες γωνίες, την τέλεια απόχρωση και ίσως το τέλειο αποτέλεσμα. Δηλαδή, δεν έγινε και τίποτα…  Το να επιχειρήσεις όμως ο ίδιος να προωθήσεις την επιχείρηση σου online χωρίς τη “σφραγίδα και την υπογραφή” μιας εταιρείας Digital marketing, ίσως σου δημιουργήσει σοβαρότερα προβλήματα… Σου προτείνουμε να δεις το θέμα ξανά…

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.