Σε αυτό το άρθρο θα απαντήσουμε σε μία πολύ συνηθισμένη ερώτηση. Την κάνουν πολλοί επιχειρηματίες όταν σκέφτονται το πώς μπορούν να οδηγήσουν επισκέπτες στην σελίδα τους. Και δεν είναι άλλη από το εάν πρέπει να χρησιμοποιήσουν SEO (βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης) ή διαφημίσεις pay per click.
Αυτές είναι οι δύο πιο αποτελεσματικές πηγές επισκεψιμότητας και η κάθε μία έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της.
SEO (βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης)
Είναι η διαδικασία μεγιστοποίησης του αριθμού των επισκεπτών σε μία ιστοσελίδα. Το SEO κάνει τη σελίδα να εμφανίζεται ψηλά στην λίστα με τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτά τα αποτελέσματα αναφέρονται συχνά και ως “οργανικά αποτελέσματα,” εννοώντας ότι είναι φυσικά (δεν τα έχετε πληρώσει).
SEO – Πλεονεκτήματα
Αξιοπιστία και έκθεση: Το να έχετε ένα υψηλό οργανικό αποτέλεσμα αναζήτησης δεν σας παρέχει μόνο πολύ έκθεση αλλά πολλοί καταναλωτές το θεωρούν και πιο αξιόπιστο, καθώς δεν είναι κάτι το οποίο έχετε πληρώσει.
ROI (επιστροφή στην επένδυση): Τα μη πληρωμένα αποτελέσματα αναζήτησης γενικά δέχονται περισσότερα click από ότι δέχονται οι πληρωμένες διαφημίσεις. Η περισσότερη ορατότητα φέρνει περισσότερα click, μετατροπές, έσοδα και σταθερή επιστροφή στην επένδυση.
Ορατότητα σε πολλές μηχανές αναζήτησης: Ένα SEO υψηλής ποιότητας μπορεί να σας επιβραβεύσει με ορατότητα σε πολλές μηχανές αναζήτησης. Π.χ. η Google, το Yahoo, το Bing και άλλες.
SEO – Μειονεκτήματα
Τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα: Το SEO μπορεί να κάνει πολλούς μήνες να σας επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σαφώς όμως εάν γίνει σωστά, μπορεί να αποφέρει υψηλής ποιότητας επισκεψιμότητα.
Ανταγωνισμός: Κάποιοι κλάδοι και λέξεις κλειδιά έχουν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό και μπορείτε να βρεθείτε να παλεύετε εναντίον εταιρειών που έχουν αρκετά βαθιές τσέπες και πόρους. Κανένας δεν ξεκινά μία καμπάνια SEO στοχεύοντας στην 18η θέση – όλοι αναζητούν την πολυπόθητη πρώτη θέση.
Ευάλωτο σε αναβαθμίσεις: Μία αναβάθμιση στον αλγόριθμο των μηχανών αναζήτησης ή η κυκλοφορίας ενός νέου αλγόριθμου μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση στα αποτελέσματα, να ρίξει τις κατατάξεις και να σας κάνει να νιώσετε ότι μήνες δουλειάς και χρημάτων πετάχτηκαν στο καλάθι των αχρήστων.
Διαφημίσεις pay-per-click (PPC marketing)
Είναι “ένα εταιρικό μοντέλο όπου μία εταιρεία η οποία έχει τοποθετήσει μία διαφήμιση σε μία ιστοσελίδα. Η ιστοσελίδα που φιλοξενεί την διαφήμιση, πληρώνεται για κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει click πάνω στην διαφήμιση. Ενώ αντίστοιχα ο διαφημιζόμενος πληρώνει την ιστοσελίδα φιλοξενίας για το κάθε click.
Διαφημίσεις pay per click – Πλεονεκτήματα
Άμεση επισκεψιμότητα: Μπορούν οι διαφημίσεις σας να εμφανιστούν πρώτες στα αποτελέσματα αναζήτησης αμέσως αφού στήσετε την καμπάνια. Μια καμπάνια PPC αποφέρει άμεσα αύξηση επισκεψιμότητας.
Απόλυτος έλεγχος: Έχετε τον απόλυτο έλεγχο του αντιγράφου της διαφήμισής σας. Όπως και των λέξεων κλειδιών που θα πυροδοτήσουν την διαφήμισή σας. Το ίδιο και για την ιστοσελίδα προορισμού στην οποία στέλνεται ο επισκέπτης όταν κάνει click στην διαφήμισή σας.
Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για αναβαθμίσεις: Η πληρωμένη διαφήμισή σας δεν επηρεάζεται όπως τα φυσικά αποτελέσματα όταν οι μηχανές αναζήτησης κάνουν refresh ή εισάγουν καινούργιες αλγοριθμικές αναβαθμίσεις.
Κυριαρχία του Brand σας: Οι διαφημίσεις Pay-per-click σας επιτρέπουν να καταλαμβάνετε περισσότερο χώρο στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν η ιστοσελίδα σας εμφανίζεται τόσο στα φυσικά αποτελέσματα όσο και στα πληρωμένα.
Επιλογές στόχευσης: Μπορείτε να στοχεύσετε τους ιδανικούς πελάτες σας με το να επιλέξετε τις γεωγραφικές τοποθεσίες στις οποίες θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας και κάποιες πλατφόρμες σας επιτρέπουν να στοχεύσετε ακόμα και ηλικία και φύλο.
Διαφημίσεις pay per click – Μειονεκτήματα
Κόστος: Οι διαφημίσεις PPC μπορεί να είναι πολύ ακριβές εάν δεν στήσετε σωστά την καμπάνια.
Απαιτούν εκτεταμένα test: Οι διαφημίσεις Pay-per-click απαιτούν πολύ εκπαίδευση και εμπειρία και για αυτόν τον λόγο πολλές επιχειρήσεις στρέφονται σε εταιρείες digital marketing για να τις στήσουν και να τις διαχειριστούν.
Χρειάζονται συνεχή βελτιστοποίηση: Δεν υπάρχει η επιλογή ‘ μία που το έκανες, μία που ξεμπέρδεψες’, καθώς οι καμπάνιες pay-per-click απαιτούν συνεχή βελτιστοποίηση και test για να αποδίδουν καλά οι διαφημίσεις.
Ακόμα αναρωτιέστε ποιο να επιλέξετε; Ένας συνδυασμός και των δύο μπορεί να δουλέψει πολύ καλά, αλλά όλα εξαρτώνται από τον προϋπολογισμό σας και τους στόχους της επιχείρησής σας.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση. Διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.