Παρότι αυτό το άρθρο αφορά συμβουλές για ηλεκτρονικό κατάστημα, τα όσα θα διαβάσετε πηγάζουν από τον φυσικό κόσμο. Όμως, όλα ταιριάζουν γάντι και στον ψηφιακό κόσμο. Κάποτε ο μέντορας μου και σημερινός εργοδότης μου είχε πει “από το μπάνιο ενός σπιτιού γνωρίζεις τη νοικοκυρά και από τον αέρα μιας επιχείρησης γνωρίζεις τον επιχειρηματία”.
Από τότε επισκέφθηκα πολλές επιχειρήσεις και πράγματι, ο αέρας, η αύρα, ατμόσφαιρα και η εντύπωση που εισέπραττα με το που έμπαινα στο χώρο με ακολουθούσε στο γραφείο του επιχειρηματία, αλλά και όλο τον υπόλοιπο καιρό που είχα συνεργασία μαζί του.
“μια επιχείρηση είναι κυρίως ο επιχειρηματίας”
Απολύτως λογικό αφού η επιχείρηση είναι οικοδόμημα του επιχειρηματία και φτιαγμένη “κατ’ εικόνα και καθ’ ομείωσιν”, αποπνέει την κουλτούρα, τη φιλοσοφία, τα θετικά & τα αρνητικά του ανθρώπου που τη δημιούργησε.
Έτσι, έχουμε τις επιχειρήσεις που πάνε καλά, αναπτύσσονται και εξελίσσονται. Έχουμε αυτές που κινούνται πάντοτε “μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας” και τις χαρακτηρίζει η μετριότητα. Αλλά έχουμε και αυτές που από τη μέρα που ξεκινούν μετρούν αντίστροφα προς το τέλος…
Η ίδια ακριβώς διαβάθμιση πέραν των φυσικών επιχειρήσεων, υπάρχει και στις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις ανεξαρτήτου δραστηριότητας. Βλέπουμε e-shop που είναι “καταδικασμένα” να πετύχουν. E-shop που από την πρώτη μέρα που είναι στον αέρα έχουν μια ανοδική πορεία και πάνε όλο και καλύτερα. Βλέπουμε όμως και ηλεκτρονικά καταστήματα που υπάρχουν απλά για να υπάρχουν, ενώ άλλα που σαν πυροτεχνήματα μετά από λίγο θα “σβήσουν”
Για πολλούς, για όλους όσους αποφάσισαν να ασχοληθούν με το διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό επιχειρείν έδινε την εντύπωση πως θα τους λύσει πολλά προβλήματα, η ενασχόληση τους θα ήταν κερδοφόρα και κάνοντας λίγα πράγματα θα έχουν πολλά κέρδη. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Μια ηλεκτρονική επιχείρηση έχει τις ίδιες και περισσότερες ανάγκες από μια φυσική επιχείρηση.
Και μάλιστα ο ανταγωνισμός τις περισσότερες φορές είναι μεγαλύτερος, αφού σε ένα φυσικό κατάστημα με λίγη τύχη, μπορεί το κατάστημα σου σε μια συγκεκριμένη περιοχή να λειτουργεί χωρίς ανταγωνιστή, ενώ μοιραία στο διαδίκτυο η λίστα με τους ανταγωνιστές σου καθημερινά μεγαλώνει.
Πως όμως μπορεί να διαφοροποιηθεί μια ηλεκτρονική επιχείρηση έναντι του ανταγωνισμού της; Τι πρέπει να κάνει ένα e-shop για να πουλάει; Πως μπορεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να είναι κερδοφόρο και να αποκτήσει προοπτικές;
Παρακάτω περιγράφουμε τα 4 στοιχεία-κλειδιά που χρειάζεται κάθε ηλεκτρονική κατάστημα για να έχει επιτυχία. Να θυμάστε ότι η εφαρμογή τους έχει 100% επιτυχία και τα αποτελέσματα είναι εγγυημένα.
#1 Βρες τους σωστούς συνεργάτες
Είσαι καλός σε πολλά. Δεν μπορείς όμως να είσαι καλός σε όλα. Και επειδή η ημιμάθεια τις περισσότερες φορές δε λύνει, αλλά δημιουργεί προβλήματα, για το ηλεκτρονικό κατάστημα που σκέφτεσαι, απευθύνσου στους ειδικούς. Αν δεν υπήρχε τέτοια ανάγκη, δεν θα υπήρχαν οι επαγγελματίες του χώρου.
Έχουμε αμέτρητα success stories επιχειρήσεων που βάσισαν την επιτυχία τους σε συνεργάτες και κανένα παράδειγμα επιτυχίας επιχειρηματία “one man show” που νόμιζε ότι τα ξέρει όλα. Μια συνεργασία με ένα αξιόπιστο Digital Agency, θα θέσει τις βάσεις για να βάλεις την επιχείρηση σου στην αγορά και να την κάνεις επιτυχημένη. Μην σε φοβίζουν τα κόστη μια τέτοιας συνεργασίας. Όταν το κόστος φέρνει κέρδος, τότε δεν είναι κόστος!
#2 Επένδυσε στο SEO για να βγει στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων το ηλεκτρονικό κατάστημα
Καμιά online δραστηριότητα δεν μπορεί να βασιστεί μόνο στην πληρωμένη διαφήμιση. Αν δεν αρχίσει να έχει σημαντική συμμετοχή στην εμφάνιση των οργανικών αποτελεσμάτων δεν θα κάνει τίποτα. Κι αυτό είναι το αποτέλεσμα μόνο ενός ποιοτικού προγράμματος SEO. H ιστοσελίδα αποκτά κύρος και υπόσταση και βάση του περιεχομένου της εμφανίζεται σε υψηλή οργανική θέση στις μηχανές αναζήτησης, με άμεση αύξηση των visitors από τον πρώτο μήνα. Πως θα μιλήσουμε για αύξηση στις πωλήσεις αν δεν εξασφαλίσουμε πρώτα αύξηση επισκεψιμότητας στο site σου;
#3 Ασχολήσου επαγγελματικά με τα Social Media
Όλοι θέλουν να έχουν σελίδα στο Facebook, αλλά λίγοι ξέρουν το λόγο που πρέπει να είναι εκεί. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι το Facebook και τα υπόλοιπα Social Media, χρησιμεύουν στο να τους βρίσκει ο καταναλωτής που τους ψάχνει, ενώ αυτό είναι ψέμα. Αν θέλει κάποιος να ψάξει την επιχείρηση σου υπάρχουν άλλοι τρόποι και άλλα μέσα. Υπάρχουν κατάλογοι, χρυσοί οδηγοί και ένα σωρό αναφορές. Στα Social Media δεν είσαι για αυτόν το λόγο! Είσαι για να αλληλεπιδράς με τον καταναλωτή. Να σε γνωρίσει και να τον γνωρίσεις. Να του κρατάς το ενδιαφέρον, να διατηρείς επαφή και να σε ακολουθεί παντού και πάντα. Αυτό είναι όλο! Πως θα το καταφέρεις;
Είτε έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα, είτε ένα corporate site, το πρώτο πράγμα που χρειάζεσαι είναι να εντοπίσεις το στοχευμένο κοινό που σε ενδιαφέρει. Υπάρχουν αξιόλογα προγράμματα αύξησης κοινού στα Social Media που τα αποτελέσματα τους θα σε εντυπωσιάσουν. Στη συνέχεια θα πρέπει να βρεις τον κώδικα επικοινωνίας με αυτό το κοινό, θα πρέπει να μάθεις να “μιλάς” μαζί τους, στη γλώσσα τους. Να βρεις τι τους αρέσει και τι όχι και να είσαι σίγουρος πως αν το καταφέρεις, έχεις κάνει ένα σημαντικό βήμα για την επιτυχία. Αγχώθηκες πως θα τα καταφέρεις; Δεν πρέπει. Ισχύει ότι ακριβώς γράφω και παραπάνω. Εμπιστεύσου τους ειδικούς, τους επαγγελματίες του χώρου και όσα ακριβώς χρειάζονται θα γίνουν με το σωστό τρόπο.
#4 Αξιοποίησε σωστά τα Google Ads
Όλοι γνωρίζουν το πολύτιμο εργαλείο της Google. Ένα εργαλείο που κατασκευάστηκε από τη μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία του κόσμου και θα μπορούσε άνετα να διδάσκεται σε πανεπιστήμιο. Αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι πως η αξιοποίηση του έχει βαθμίδες. Και ενώ θεωρητικά όλοι με ελάχιστες γνώσεις μπορούν να ξεκινήσουν μια καμπάνια, δεν γίνεται τίποτα. Το αποτέλεσμα που θα φέρει ο αυτοσχεδιασμός δεν θα έχει καμιά σχέση με όσα μπορεί να αποδώσει αυτό το εργαλείο. Γίνομαι κουραστικός, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Μόνο μια συνεργασία με τους επαγγελματίες του χώρου θα αξιοποιήσει τις δυνατότητες του google ads και θα αποφέρει τα μέγιστα αποτελέσματα στην επιχείρηση σου.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση. Μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο. Τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.