Πώς αλληλεπιδρούν επιχειρήσεις και καταναλωτές στα Social media;

Εφόσον σας ενδιαφέρει να επενδύσετε στο Social media marketing και να “παλέψετε” και εσείς στην “αρένα” των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πώς οι εταιρείες και οι πελάτες τα χρησιμοποιούν πραγματικά. Οι περισσότεροι έχουν λανθασμένη γνώμη για τον λόγο ύπαρξης μιας εταιρείας με επαγγελματική σελίδα στα Social media, οπότε καλό είναι να το ξεκαθαρίσουμε.

Σε πρόσφατη μελέτη, αποδείχθηκε ότι οι άνθρωποι ακολουθούν επιχειρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυρίως για τους κάτωθι λόγους:

• Ειδικές προσφορές και μεγαλύτερες εκπτώσεις (69%)
• Πληροφορίες για νέες αφίξεις/προϊόντα (66%)
• Προσωπική επαφή/Εξυπηρέτηση πελατών (49%)

Ο τρίτος θεωρώ πως είναι ο σημαντικότερος λόγος, δυστυχώς όμως πολλές εταιρείες είτε ξεχνούν, είτε δε δίνουν την πρέπουσα βαρύτητα και προσοχή, παρόλο που οι μισοί από το κοινό τους, τους ακολουθεί ειδικά για να τους “νιώσει” πιο κοντά, να επωφεληθεί της μεγαλύτερης προσοχής τους και να πάρει επιπλέον βοήθεια ή υποστήριξη, αφού ο εντοπισμός και η επικοινωνία με μια επιχείρηση είναι πιο άμεση και πιο προσωπική.

Εδώ ακριβώς βρίσκεται κρυμμένο το μυστικό που έχουμε διαπιστώσει άπειρες φορές ότι οδηγεί στην επιτυχία όσες επιχειρήσεις το εφαρμόσουν.

Πώς αλληλεπιδρούν επιχειρήσεις και καταναλωτές στα Social media;

Εάν θέλετε πραγματικά να αποκομίζετε κάποια αξία από την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό να επικεντρωθείτε στα πράγματα που πραγματικά αναζητούν οι πελάτες σας και όχι σε αυτά που θεωρείτε εσείς ότι τους ενδιαφέρουν και αναζητούν.

Η μελέτη συνεχίζει λέγοντας ότι σχεδόν το 46% των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν πιστεύουν ότι τα κοινωνικά μέσα έχουν κάποια αξία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν το βλέπουν ως εγγενές κομμάτι της σύγχρονης επιχείρησης.

Μόνο το 14% πιστεύει ότι είχε αποδεδειγμένη αξία. Ταυτόχρονα, το 29% δήλωσε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύτιμα, το οποίο φαίνεται να είναι λίγο καθώς οι άνθρωποι μπορεί να πουν κάτι γιατί έχουν ακούσει ότι συμβαίνει, αλλά να μην το έχουν δει ποτέ στην περίπτωση τους.

Ας δούμε άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά:

• Το 61% των καταναλωτών αναφέρει ότι οι κριτικές για τα κοινωνικά μέσα επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς τους
• Το 68% των ανθρώπων ψάχνει στο Facebook κατά την αγορά προϊόντων
• Το 56% βλέπει το Pinterest

Οι στατιστικές, ιδίως οι στατιστικές του διαδικτύου, αλλάζουν συνεχώς, και πρέπει να τονιστεί ότι αυτοί οι αριθμοί προέρχονται από έρευνα που έγινε το τέλος του 2015.

Έτσι, ρωτήστε καλύτερα τον εαυτό σας: Σήμερα μετά από 18 περίπου μήνες μετά την έρευνα, υποψιάζεστε ότι αυτοί οι αριθμοί έχουν πάει πάνω ή κάτω;

Επειδή στο digital marketing τα πάντα είναι μετρήσιμα, τις απαντήσεις για όλα τις δίνουν οι αριθμοί. Υπάρχουν φανταστικά εργαλεία που μας δίνουν social analytics σε διάφορα επίπεδα.

Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που συνήθως παρακολουθούμε όταν τρέχουμε online διαφημιστικές καμπάνιες στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό περιλαμβάνει τον βαθμό απόδοσης κάθε ανάρτησης. Αν οι διαφημίσεις οδηγούν σε αρκετά ή όχι υψηλή επισκεψιμότητα. Και εάν οι ακόλουθοι μοιράζονται το πρωτότυπο περιεχόμενό της σελίδας σας με άλλους.

Όπως αναφέραμε παραπάνω, πολλές κοινωνικές αναλύσεις προσφέρουν αριθμούς (δεδομένου ότι αυτό είναι το θέμα των αναλύσεων). Αλλά αυτό δεν πρέπει να τελειώνει εκεί. Υπάρχουν πολλά πράγματα που αυτοί οι αριθμοί μπορούν να σας δείξουν. Και μπορείτε επίσης να αντλήσετε μερικά σημαντικά στοιχεία που μπορεί να μην αναφέρονται συγκεκριμένα από αυτούς τους αριθμούς.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.