Το Influencer Marketing είναι μια μορφή  προώθησης στα κοινωνικά μέσα που περιλαμβάνει τοποθετήσεις προϊόντων από άτομα που επηρεάζουν, προσωπικότητες και οργανώσεις που κατέχουν ένα επίπεδο γνώσεων ή / και κοινωνικής επιρροής στους αντίστοιχους τομείς.

Τίποτα δεν λειτουργεί καλύτερα από το Influencer Marketing για τη δημιουργία και την αναγνωρισιμότητα ενός brand. Από το 81% των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν Influencer Marketing, το 51% δήλωσε ότι ξεπερνά το απλό περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από το εμπορικό σήμα. Το Influencer Marketing είναι οικονομικά αποδοτικό, πράγμα που σημαίνει ότι εταιρίες όλων των μεγεθών μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για να προωθήσουν την επωνυμία τους. Οι επιχειρηματίες μπορούν να συνεργαστούν με τα άτομα «επιρροής» προκειμένου να εκτελούν μια ποικιλία δραστηριοτήτων μάρκετινγκ, όπως διαγωνισμούς για να δημιουργήσουν αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας.

Γιατί λειτουργεί το Influencer Marketing

Το Word-of-mouth (από στόμα σε στόμα) είναι μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ από παλιά. Το Influencer Marketing είναι μια ψηφιακή μορφή της παραδοσιακής από στόμα σε στόμα διαφήμισης. Ωστόσο, επειδή ολόκληρη η δραστηριότητα συμβαίνει ψηφιακά, μπορείτε να μετρήσετε με ακρίβεια την ανταπόκριση του κοινού χρησιμοποιώντας δείκτες όπως ο αριθμός των Like, Share κλπ.

Tα άτομα επιρροής έχουν μεγάλο αριθμό ακολούθων, οι οποίοι τους θεωρούν ειδικούς στο αντικείμενό τους και αποδέχονται τις προτάσεις τους εύκολα.

Σε αντίθεση με τους παραδοσιακά «διάσημους», οι influencers απολαμβάνουν μια ισχυρή σχέση με τους οπαδούς τους. Αυτό καθιστά τις δραστηριότητες Influencer Marketing σημαντικό στο να πετύχετε τους στόχους σας.

Οι πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται για το Influencer Marketing είναι εκείνες που το κοινό σας περνάει τον περισσότερο χρόνο  του.

Για παράδειγμα, το Instagram είναι η προτιμώμενη κοινωνική πλατφόρμα «επηρεασμού» για τα εμπορικά σήματα B2C, ειδικά για αυτά lifestyle και μόδας. Σύμφωνα με μια έκθεση της Mediakix, περίπου τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων θα δαπανήσουν το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού μάρκετινγκ τους στο Instagram.

  1. Χρησιμοποιήστε προσωπικότητες επιρροής για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που έχει ανταπόκριση

Τα άτομα επιρροής έχουν πολλούς followers γιατί οι τελευταίοι πιστεύυν ότι εκεί θα βρουν ενδιαφέρον περιεχόμενο. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένας στενός δεσμός μεταξύ τους.

  1. Δημιουργήστε διαγνωνισμούς χρησιμοποιώντας τους Influencers

Οι διαγωνισμοί και τα δώρα είναι ένα από τα καλύτερα μέσα στο Influencer Marketing για να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να αποκτήσετε θετικά σχόλια. Οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ τα χρησιμοποιούν για να αποκτήσουν περισσότερους followers στα social media και περισσότερες επισκέψεις στις ιστοσελίδες.

Μια αποτελεσματική και δημιουργική στρατηγική διαγωνισμού θα επιτρέψει στους Influencers να αναπτύξουν ένα περιβάλλον που προωθεί το διάλογο. Θα δημιουργήσει επίσης περιέργεια ανάμεσα στο κοινό τους για να δοκιμάσει το προϊόν.

Θα πρέπει να αναπτύξετε διαφορετικές στρατηγικές διαγωνισμών για κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων που είναι κατάλληλες για το κοινό σε αυτήν την πλατφόρμα. Για παράδειγμα, το Instagram και το Facebook είναι τα τέλεια κανάλια κοινωνικών μέσων ενημέρωσης για την προώθηση προϊόντων μόδας και lifestyle. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις B2B μπορούν να βρουν το LinkedIn πιο χρήσιμο για να συνδεθούν με το σωστό κοινό.

  1. Προσκαλέστε τους Influencers να γράψουν θέματα για το Blog σας

Ζητήστε από ένα γνωστό στέλεχος στον τομέα σας σας γράψει την άποψή του στην ιστοσελίδα σας  και να προωθήσει το περιεχόμενο. Είναι μια σημαντική, αμοιβαία και επωφελής στρατηγική για να αναπτύξετε την επισκεψιμότητα στο site σας.

Ο Influencer θα δημοσιεύσει και αυτός το σύνδεσμο του άρθρου στα κοινωνικά μέσα και θα δημιουργήσει αναγνωρισιμότητα στο brand σας και χρήστες που θα το εμπιστευτούν.

Η διαδικασία εύρεσης της προσωπικότητας αυτής δεν είναι πολύ εύκολη. Μπορείτε όμως να προσκαλέσετε περισσότερους από έναν, να εκτιμήσετε τις προτάσεις τους, να κάνετε καμπάνιες και να μετρήσετε τα αποτελέσματα.

Συμπέρασμα

Με τη σωστή στρατηγική Influencer Marketing μπορείτε όχι μόνο να ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, αλλά και να την μετατρέψετε σε ένα οικείο όνομα. Για να το επιτύχετε αυτό, θα χρειαστείτε ένα τέλειο συνδυασμό τριών ολοκληρωμένων στοιχείων – τη σωστή πλατφόρμα, τον σωστό Influencer και τη σωστή στρατηγική. Και οι τρεις από αυτές πρέπει να αλληλοσυμπληρώνονται.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.