Τι είναι το Google crawling και indexing;

Crawling ουσιαστικά σημαίνει ακολουθώ μια διαδρομή.

Στον κόσμο του SEO, Crawling είναι η ακολουθία των συνδέσμων σας και η εξερεύνηση της ιστοσελίδας σας. Όταν τα bots έρχονται στην ιστοσελίδα σας (κάθε σελίδα), ακολουθούν επίσης άλλες διασυνδεδεμένες σελίδες στην ιστοσελίδα σας.

Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο έχουμε δημιουργήσει χάρτες του ιστοτόπου (sitemaps), καθώς αυτοί περιέχουν όλα τα links της σελίδας και έτσι τα bots της Google μπορούν να τους χρησιμοποιήσουν για να δουν βαθύτερα σε μια ιστοσελίδα.

Όπως αναφέρει και ο Κύπριος μάρκετερ Τριαντάφυλλος Χαραλάμπους, “Ο τρόπος που θα σταματήσουμε την εξερεύνηση ορισμένων τμημάτων του site μας είναι με τη χρήση του αρχείου robots.txt.”

Τι είναι το Google crawling και indexing;

Με απλά λόγια, το Indexing είναι η διαδικασία προσθήκης ιστοσελίδων στην αναζήτηση Google.

Ανάλογα με το ποια μετα-ετικέτα χρησιμοποιείτε (index ή NO-index), η Google θα ανιχνεύσει και θα ταξινομήσει τις σελίδες σας. Μια ετικέτα no-index σημαίνει ότι αυτή η σελίδα δεν θα προστεθεί στο ευρετήριο της αναζήτησης Ιστού.

Από προεπιλογή, κάθε σελίδα και δημοσίευση WordPress ταξινομείται.

Μια καλή ιδέα για την υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι να αφήσετε να ταξινομηθούν μόνο ζωτικά τμήματα του blog/ιστοσελίδας σας.

Μην ταξινομείτε περιττά αρχεία, όπως ετικέτες, κατηγορίες, και όλες τις άλλες άχρηστες σελίδες.

Παράγοντες που επηρεάζουν την ανίχνευση

Υπάρχουν εκατομμύρια ιστοσελίδες σε αυτή τη γη. Είναι όλοι ικανοποιημένοι με τον ρυθμό και το αποτέλεσμα στην ανίχνευση και τηνευρετηρίαση; Όχι! Οι περισσότεροι άνθρωποι συνεχώς αναρωτιούνται γιατί τα άρθρα τους δεν ταξινομούνται.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς σημαντικούς παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο στο backend της ανίχνευσης και της ευρετηρίασης.

Όνομα Domain

Από την ενημέρωση του Google Panda, η σημασία του domain name έχει αυξηθεί σημαντικά. Τα domain που περιλαμβάνουν την κύρια λέξη-κλειδί, λαμβάνουν περισσότερη σημασία.

Επίσης, το ποσοστό εξερεύνησης είναι υψηλότερη για εκείνα τα ονόματα που έχουν ένα καλό Page Rank.

Backlinks

Όσο περισσότερα και πιο ποιοτικά Backlinks έχετε, τόσο πιο αξιόπιστοι θα είστε στα μάτια των μηχανών αναζήτησης.

Αν έχετε μια καλή βαθμολογία, αλλά δεν αποκτάτε κανένα backlink για την ιστοσελίδα σας, οι μηχανές αναζήτησης μπορεί να υποθέσουν ότι έχετε χαμηλή ποιότητα περιεχομένου.

Internal Linking

Υπήρξαν τόσες πολλές συζητήσεις σχετικά με την εσωτερική διασύνδεση (επίσης γνωστή ως deep linking). Κάποιοι προτείνουν ακόμη και τη χρήση του ίδιου κειμένου άγκυρα μέσα στο ίδιο άρθρο, δεδομένου ότι βοηθά στη βαθύτερη εξερεύνηση ενός ιστότοπου.

Αυτό που είναι σημαντικό να θυμάστε είναι ότι η εσωτερική διασύνδεση είναι μια καλή πρακτική, όχι μόνο για το SEO, αλλά και για τη διατήρηση των ενεργών χρηστών στην ιστοσελίδα σας.

XML Sitemap

Τη στιγμή που θα ρυθμίσετε ένα site στο WordPress, σας συμβουλεύουμε να χρησιμοποιήσετε ένα sitemap XML, έτσι ώστε το sitemap σας να μπορεί να δημιουργείται αυτόματα. Με αυτό τον τρόπο, η Google θα ενημερώνεται ότι το site σας έχει ενημερωθεί και θα θέλει να το ανιχνεύσει.

Διπλότυπο Περιεχόμενο

Αυτό θα μπορούσε να είναι πραγματικά κάτι κακό για σας.

Πρόσφατα βρήκα ένα site που είχε τόσες πολλές επαναλαμβανόμενες παραγράφους εξαπλωμένες σε διαφορετικές δημοσιεύσεις. Αυτή η ιστοσελίδα απαγορεύτηκε από το Google εξαιτίας αυτής της πρακτικής.

Προσπαθήστε να μην έχετε κανένα διπλό περιεχόμενο στο διαδικτυακό σας τόπο.

Διορθώστε όλα τα 301 και 404 ανα-κατευθύνσεις για ακόμα καλύτερη ανίχνευση και SEO.

Friendly URL

Δημιουργήσετε SEO friendly URLs για κάθε σελίδα στο διαδικτυακό σας τόπο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για ένα σωστό SEO.

Meta Tags

Να έχετε μοναδικά και μη-ανταγωνιστικά meta tags στην ιστοσελίδα σας. Αυτό θα εξασφαλίσει να έχετε μια κορυφαία κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.