Οι λέξεις-κλειδιά και η σχέση τους με το SEO. Αυτό είναι το θέμα που θα αναλύσουμε σήμερα
Μια λέξη-κλειδί είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να ταιριάζει με την αναζήτηση ενός ατόμου που χρησιμοποιεί μια μηχανή αναζήτησης για να βρει συγκεκριμένες πληροφορίες.
Οι περισσότεροι άνθρωποι εισάγουν φράσεις που αποτελούνται από δύο έως πέντε λέξεις αναζήτησης. Τέτοιες φράσεις μπορούν να ονομαστούν φράσεις αναζήτησης, φράσεις-κλειδιά, φράσεις ερώτημα, ή απλά λέξεις-κλειδιά.
Οι καλές φράσεις-κλειδιά είναι συγκεκριμένες και περιγραφικές.
Οι ακόλουθες έννοιες που σχετίζονται με τις λέξεις-κλειδιά, βοηθούν στην βελτιστοποίηση των λέξεων-κλειδιών σε μια ιστοσελίδα.
Οι λέξεις-κλειδιά και η σχέση τους με το SEO
Συχνότητα λέξης-κλειδί
Αυτό υπολογίζεται ως το πόσο συχνά μια λέξη-κλειδί εμφανίζεται σε έναν τίτλο ιστοσελίδας ή στην περιγραφή. Ωστόσο δεν θέλετε να το παρακάνετε με τη συχνότητα, δεδομένου ότι σε ορισμένες μηχανές εάν επαναλάβετε μια λέξη πάρα πολλές φορές, θα τιμωρηθείτε για «spamming» και περιττή αναφορά – χρήση λέξης-κλειδιού.
Σε γενικές γραμμές όμως, επαναλάβετε τη λέξη-κλειδί σας στο έγγραφο όσες πιο πολλές φορές μπορείτε. Και μέχρι 3-7 φορές στη λίστα των metatags.
“Βάρος” λέξης-κλειδί
Αναφέρεται στον αριθμό των λέξεων-κλειδιών που εμφανίζονται στην ιστοσελίδα σας σε σχέση με το συνολικό αριθμό των λέξεων που εμφανίζονται στην ίδια σελίδα. Ορισμένες μηχανές αναζήτησης το λαμβάνουν υπόψιν τους αυτό, για τον προσδιορισμό της κατάταξης της ιστοσελίδας σας για μια συγκεκριμένη αναζήτηση λέξεων-κλειδιών.
Μια τεχνική που συχνά λειτουργεί καλά είναι το να δημιουργήσετε κάποιες μικρότερες σελίδες. Συνήθως μόνο μια παράγραφο που να δίνει έμφαση σε μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί. Διατηρώντας το συνολικό αριθμό των λέξεων στο ελάχιστο, μπορείτε να αυξήσετε το “βάρος” των λέξεων-κλειδιών σας.
Εγγύτητα λέξης-κλειδί
Αναφέρεται στην τοποθέτηση των λέξεων-κλειδιών σε μια ιστοσελίδα σχετικές μεταξύ τους, ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, σχετικές με άλλες λέξεις με ένα παρόμοιο νόημα με την λέξη-κλειδί που αναζητήθηκε.
Για τις μηχανές αναζήτησης, αυτό βαθμολογείται σχετικά με την εγγύτητα στη λέξη-κλειδί. Π.χ. η φράση “στεγαστικά δάνεια” θα είναι καλύτερη από μια παραπομπή που αναφέρει “στεγαστικά δάνεια με υποθήκη” αν υποτεθεί ότι ψάχνετε μόνο για την φράση «στεγαστικά δάνεια».
Σημασία λέξης-κλειδί
Είναι ένα μέτρο του πόσο νωρίς ή ψηλά σε μια σελίδα βρίσκονται οι λέξεις-κλειδιά. Το να έχετε λέξεις-κλειδιά στον πρώτο τίτλο και στην πρώτη παράγραφο (20 πρώτες λέξεις περίπου) σε μια σελίδα είναι καλύτερο.
Οι λέξεις-κλειδιά και η σχέση τους με το SEO
Τοποθέτηση λέξης-κλειδί
Όταν οι λέξεις-κλειδιά σας τοποθετούνται σε μια σελίδα, αυτό είναι πολύ σημαντικό. Για παράδειγμα, στις περισσότερες μηχανές, η τοποθέτηση των λέξεων-κλειδιών στον τίτλο της σελίδας, ή στις ετικέτες θα τους δώσει περισσότερη σχετικότητα. Σε ορισμένες μηχανές, η τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών στο κείμενο του συνδέσμου, το μέρος που υπογραμμίζεται στην οθόνη σε ένα πρόγραμμα περιήγησης, μπορεί να προσθέσει περισσότερη σχετικότητα σε αυτές τις λέξεις.
Εύρεση των ιδανικών keywords
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να βρείτε τις ιδανικές λέξεις-κλειδιά για την ιστοσελίδα σας.
Μερικές καλές ιδέες λέξεων-κλειδιών είναι:
• Οι πιθανές λέξεις που οι άνθρωποι θα χρησιμοποιούσαν για να βρουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
• Τα προβλήματα που οι υποψήφιοι πελάτες σας μπορεί να προσπαθήσουν να λύσουν με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
• Ετικέτες στις ιστοσελίδες ανταγωνιστή.
• Ορατό αντίγραφο της σελίδας στις ιστοσελίδες ανταγωνιστή.
• Σχετικές προτάσεις αναζήτησης στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης.
• Χρήση ενός online εργαλείου όπως το Google Keyword Tool
• Ανάλυση της ιστοσελίδας σας προσεκτικά ώστε να ανακαλύψετε τις σωστές λέξεις-κλειδιά. Αυτή η εργασία μπορεί να γίνει από έμπειρους copywriters SEO.
• Δώστε προσοχή από πού προέρχονται οι λέξεις-κλειδιά σας – ιδιαίτερα στις ρίζες των λέξεων και αυτό που η Google θεωρεί σχετικό με αυτή τη λέξη, κατά τη βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων με την πάροδο του χρόνου.
• Μπορείτε να κάνετε brainstorming για να προσδιορίσετε τις σωστές λέξεις-κλειδιά για το site σας.
Τι είναι το Word Stemming;
Η Google χρησιμοποιεί μια δυνατότητα που ονομάζεται word stemming που επιτρέπει σε όλες τις μορφές της λέξης – ενικός, πληθυντικός, ρήμα. Καθώς και παρόμοιες λέξεις να επιστραφούν για ένα συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησης.
Έτσι, αν κάποιος πληκτρολογήσει “σχέδια σπιτιού”, θα εμφανιστούν όχι μόνο οι σελίδες που έχουν βελτιστοποιηθεί για την εν λόγω φράση, αλλά οι σελίδες που περιέχουν όλες τις παραλλαγές αυτής της φράσης. Για παράδειγμα, το “σχέδιο σπιτιών”, “σχεδιασμός σπιτιού”, “οργάνωση σπιτιού».
Ελπίζουμε αξιοποιώντας τις παραπάνω πληροφορίες να κατανοήσετε πλήρως πως λειτουργούν οι λέξεις-κλειδιά. Να ξέρετε πώς να τις εντοπίσετε και προπαντώς που να τις χρησιμοποιήσετε. Το πιθανότερο βέβαια είναι τελικά να συμφωνήσετε πως ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προώθησης SEO από επαγγελματίες του Digital Marketing, συμφέρει πολύ περισσότερο από το χρόνο και το χρήμα που θα καταναλώσετε μόνοι σας χωρίς να είναι και σίγουρο ότι θα έχετε επιτυχία. Αν τώρα σ’ αυτό προσθέσετε πως η υπηρεσία SEO της VNGroup καλύπτεται με εγγύηση αποτελέσματος και εγγύηση επιστροφής χρημάτων, τότε μάλλον η επιλογή του να συνεργαστείτε με επαγγελματίες είναι μονόδρομος.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.