Όταν επιλέγουμε περιεχόμενο website πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Οι άνθρωποι είναι υπερβολικά πολυάσχολοι για να διαβάσουν το οτιδήποτε τους είναι υπερβολικά δύσκολο να καταλάβουν. Βέβαια, δεν επιθυμούν να καταναλώσουν και περιεχόμενο το οποίο απευθύνεται σε παιδιά 10 χρονών—εκτός φυσικά και εάν είναι 10 χρονών…

Για να δημιουργήσετε αποτελεσματικό περιεχόμενο ιστοσελίδας ο στόχος σας είναι κάπου στην μέση.

Χάνοντας τον στόχο στο περιεχόμενο website

Εάν το περιεχόμενο website είναι υπερβολικά δύσκολο για τον αναγνώστη σας, μπορείτε να περιμένετε να συμβεί κάποιο από τα ακόλουθα:

1. Οι αναγνώστες σας δεν θα καταλάβουν τι λέτε. Μπορεί βέβαια να παίζει ρόλο και το κατά πόσο γνωρίζουν το θέμα για το οποίο μιλάτε. Αλλά η πλειοψηφία των χρηστών επιλέγουν να έχουν πρόσβαση σε υλικό που είναι πάνω σε ένα θέμα για το οποίο έχουν κάποια γνώση.

2. Οι χρήστες θα πάρουν μια γεύση από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και έπειτα θα αποχωρήσουν, πιστεύοντας ότι δεν απευθύνεται σε αυτούς. Εάν αυτό είναι αλήθεια δεν έγινε κάτι, αλλά εάν δεν είναι αλήθεια τότε χάνετε εν δυνάμει πελάτες.

Ευτυχώς για τους συγγραφείς, υπάρχει ένας εύκολος τρόπος να μετρήσετε πόσο εύκολο είναι στην ανάγνωση το περιεχόμενό σας. Ονομάζεται αναγνωσιμότητα και είναι πολύ σημαντική. Ιδιαίτερα εάν γράφετε για ένα περίπλοκο θέμα, ώστε να μην απομονώσετε τους αναγνώστες σας. Είναι η πρώτη ένδειξη επιτυχίας στην συγγραφή περιεχομένου SEO.

Περιεχόμενο website: Καταλαβαίνοντας την Αναγνωσιμότητα

Το 1985, η Διεθνής Αναγνωστική Ένωση καθόρισε ότι η αναγνωσιμότητα δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια, αλλά αποτελείται από ένας συνδυασμό πραγμάτων, που συμπεριλαμβάνει:

  • Την περιπλοκότητα του συντακτικού
  • Το μήκος των προτάσεων και των παραγράφων
  • Την πολυπλοκότητα των σημείων στίξης
  • Τη χρήση χρώματος και εικόνων

Πώς Δουλεύει η Κλίμακα

Η κλίμακα Ανάγνωσης Flesch-Kincaid (F-K) αξιολογούσε τα δύσκολα τεχνικά βιβλία οδηγιών και δημιουργήθηκε το 1975 για χρήση από το Ναυτικό της Αμερικής.

Επίπεδο Ευκολίας στην Ανάγνωση

Το Επίπεδο Ευκολίας στην Ανάγνωση ενός τμήματος ενός κειμένου δίνεται σε κλίμακα από 0 έως 100 και χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες:

  • 90 με 100 : εύκολα κατανοητό από ένα παιδί 11 χρονών (ή από έναν ενήλικα που έχει το επίπεδο εκπαίδευσης ενός παιδιού 11 χρονών)
  • 60 με 70 : κατανοητό από παιδιά 13 μέχρι 15 χρονών
  • 0 με 30: κατανοητό από απόφοιτους πανεπιστημίου

Πώς να μετρήσετε το σκορ σας

Ένας από τους πιο εύκολους τρόπους να αξιολογήσετε το κείμενο σας είναι με το εργαλείο ορθογραφίας και γραμματικής που έχει το MS Word. Μία άλλη επιλογή είναι βρείτε ένα αντίστοιχο εργαλείο δωρεάν στο διαδίκτυο.

 

Όταν πλέον ξέρετε πώς τα πάει το περιεχόμενο website στην κλίμακα, μπορείτε να κάνετε κάτι, όπως:

  • Να μειώσετε την ποσότητα των λέξεων στις μεγάλες προτάσεις
  • Να χρησιμοποιείτε καλύτερα τα σημεία στίξης όπως το κόμμα
  • Να αντικαταστήσετε τις μεγάλες λέξεις με πιο μικρές
  • Να αντικαταστήσετε την παθητική φωνή και να χρησιμοποιείτε ενεργητική.

Εάν γνωρίζετε το επίπεδο ανάγνωσης του κοινού που θέλετε να στοχεύσετε, μπορείτε να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο σας ώστε να είναι ελκυστικό για την αγορά σας.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.