KOLs: Τι είναι και γιατί είναι κλειδί για τη στρατηγική μάρκετινγκ.
(Key opinion leader) Βασικός ηγέτης διαμόρφωσης γνώμης.
Ένας Ηγέτης Διαμόρφωσης Γνώμης είναι παρόμοιος με έναν influencer όσον αφορά το μέγεθος των ακολούθων, αλλά ένας KOL έχει ένα πιο στοχευμένο κοινό στο τομέα των υπηρεσιών digital marketing. Για παράδειγμα, το κανάλι YouTube του YouTube είναι αφιερωμένο αποκλειστικά σε τάσεις και προϊόντα ομορφιάς.
Αν θα έστελνε ένα βίντεο μαγειρικής, ίσως να μην έχει καταλάβει καλά την κοινότητα, στην οποία απευθείνεται. Οι ακόλουθοί της βασίζονται σε αυτήν ως προσωπικότητα στον τομέα της ομορφιάς.
Δεδομένου ότι οι KOL θεωρούνται εμπειρογνώμονες σε ορισμένα θέματα, συχνά θεωρούνται αξιόπιστοι και αυθεντικοί. Η γνησιότητά τους τους δίνει τη δυνατότητα να επηρεάσουν τις απόψεις και τις προτιμήσεις του ακροατηρίου τους. Γι ‘αυτό και η συνεργασία με ένα KOL είναι μια ιδιαίτερα ισχυρή στρατηγική επιλογή για το εμπορικό σήμα σας.
KOLs: Τι είναι και γιατί είναι κλειδί για τη στρατηγική μάρκετινγκ
Υπάρχουν τρία σημαντικά οφέλη στη χρήση ενός KOL ως μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ.
Ας τα εξετάσουμε τώρα.
1. Ένας KOL μπορεί να σας βοηθήσει να στοχεύσετε το ιδανικό κοινό σας.
Είτε ενδιαφέρεστε να ενισχύσετε την ευαισθητοποίηση είτε να δημιουργήσετε επικεφαλής ομάδων, ένας KOL μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε γρήγορα και να προσεγγίσετε το ιδανικό σας κοινό. Ουσιαστικά, ένας KOL έχει κάνει όλη τη σκληρή δουλειά για σας – έχει πάρει το χρόνο να ασχοληθεί με ένα συγκεκριμένο, εξειδικευμένο ακροατήριο, και έχει μεγαλώσει μια κοινότητα που επικεντρώνεται γύρω από ένα συγκεκριμένο ενδιαφέρον.
Ένας KOL είναι μια ιδιαίτερα ισχυρή ευκαιρία να συναντήσετε το ιδανικό σας κοινό. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι η επιχείρησή σας πουλάει βιολογικά προϊόντα smoothie. Το προϊόν σας είναι σχετικά εξειδικευμένο. Οπότε δεν χρειάζεται απαραίτητα να ρίξετε ένα ευρύ δίχτυ όταν θελήσετε να προσελκύετε νέους «οδηγούς».
Αντί να δημοσιεύετε διαφημίσεις στο Facebook ή να καλλιεργείτε μια ισχυρή παρουσία στο Google, ίσως να είστε καλύτερο να απευθυνθείτε σε έναν KOL. Όπως η Massy Arias, ο οποίος έχει 2,5 εκατομμύρια οπαδούς και δημοσιεύει περιεχόμενο που σχετίζεται αποκλειστικά με την υγεία.
Δεδομένου ότι ο Arias δημοσιεύει συνήθως οργανικό περιεχόμενο υγείας και φυσικής κατάστασης και έχει αποδειχθεί εμπειρογνώμονας σε αυτόν τον τομέα, οι οπαδοί της κοινότητάς σας είναι πιο πιθανό να τον εμπιστεύονται όταν συστήνει το προϊόν σας.
2. Ένας KOL μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε πωλήσεις.
Ένας KOL μπορεί να σας βοηθήσει να εστιάσετε την προσοχή σας σε ένα νέο προϊόν ή να αυξήσετε την ευαισθητοποίηση για το εμπορικό σήμα σας. Και τα δύο μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πωλήσεις. Με το 82% των καταναλωτών να λένε ότι θα ακολουθούσαν τη σύσταση ενός παράγοντα επιρροής, είναι λογικό ότι ένας KOL θα μπορούσε να έχει τεράστιο αντίκτυπο.
Εναλλακτικά, η εταιρεία σας μπορεί να εξετάσει τη συνεργασία με έναν KOL για να δημιουργήσει ένα αποκλειστικό προϊόν. Όπως το “Champ Champion” από την Becca Cosmetics και το Jaclyn Hill. Εφόσον ο KOL γνωρίζει πολύ καλά τις τάσεις της βιομηχανίας και είναι μοναδικά αφοσιωμένος στην καταναλωτική αγορά, είναι πιθανότερο να σας βοηθήσει να εντοπίσετε περιοχές. Για βελτίωση του τρέχοντος προϊόντος σας ή της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ.
3. Βελτιώστε την προσέγγισή σας.
Ένας KOL μπορεί να σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι φτάνετε στην ιδανική αγορά-στόχο για το εμπορικό σήμα σας. Και, επιπλέον, μπορεί να σας επιτρέψει να προσεγγίσετε ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό πιθανών καταναλωτών.
Χωρίς μεγάλο προϋπολογισμό μάρκετινγκ, θα ήταν δύσκολο για το εμπορικό σήμα σας να φτάσει ένα εκατομμύριο άτομα μέσω παραδοσιακών μεθόδων διαφήμισης. Συν του ότι οι παραδοσιακές διαφημίσεις δεν σας επιτρέπουν να στοχεύσετε σε μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων.
Η εύρεση βασικού ηγέτη γνώμης στον κλάδο σας είναι σχετικά εύκολη. Στο YouTube, μπορείτε να δοκιμάσετε να αναζητήσετε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Και να αναζητήσετε τους διάφορους λογαριασμούς που εμφανίζονται ως αποτελέσματα αναζήτησης. Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να αναζητήσετε hashtags στο Instagram. Για να εντοπίσετε παράγοντες που ειδικεύονται σε ένα συγκεκριμένο, στοχοθετημένο πεδίο.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.