Εταιρική επικοινωνία τέτοιες ώρες; Είναι γεγονός πως από τότε που μπήκε ο κορωνοϊός στη ζωή μας, η καθημερινότητα όλων μας άλλαξε, τα πάνω ήρθαν κάτω και οι καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε είναι ανεκδιήγητες. Το θέμα γενικά είναι τεράστιο κι αν προσπαθήσετε να το “πιάσετε” από κάπου, το πιο λογικό είναι πως δεν θα σας βγάλει πουθενά, αφού για κάθε μια απάντηση που θα δίνετε, θα δημιουργούνται αμέτρητες ερωτήσεις.
Ως πολίτες του κόσμου, δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά πράγματα, εκτός από το να ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες της Πολιτείας, να κάνετε υπομόνη ελπίζοντας πως θα βρεθεί σύντομα λύση, και φυσικά να μην χάνετε την πίστη σας.
Ως άνθρωποι των επιχειρήσεων όμως, είστε υποχρεωμένοι να κάνετε ότι περνάει από το χέρι σας προκειμένου η όλη κατάσταση να μην σας συμπαρασύρει σε έναν “πάτο” δίχως τέλος και γκρεμίσει απότομα οτιδήποτε είχατε χτίσει μέχρι χθες. Άλλωστε, το θέμα κάποια στιγμή θα λυθεί και μέχρι τότε το στοίχημα είναι πως η εταιρεία σας θα έχει υποστεί τις λιγότερες απώλειες.
Σε προηγούμενο άρθρο μας, είχαμε εστιάσει ιδιαίτερα στο plan B που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις προκειμένου να αντιδράσουν στη “μάχη” κατά του Κορωνοϊού. Προτείναμε στους επιχειρηματίες να μην “παραιτηθούν”, άρα να μην παρασυρθούν από το “ρεύμα” και να κάνουν κινήσεις που θα τους κρατήσουν ενεργούς και όσο το δυνατόν σε καλύτερη κατάσταση από αυτούς που δεν θα κάνουν τίποτα. Παλαιότερα, είχαμε εστιάσει στις εταιρικές κρίσεις και το πόσο σημαντικό είναι οι επιχειρήσεις να μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά καταστάσεις που δεν είχαν προβλέψει κατά τον αρχικό στρατηγικό τους σχεδιασμό.
Σε αυτό το άρθρο θα εστιάσουμε σε ένα εξίσου σοβαρό θέμα που δεν είναι άλλο απο την εταιρική επικοινωνία την εποχή του κορωνοϊού.
Η επικοινωνία μια επιχείρησης με τον “έξω” κόσμο είναι ίσως το σημαντικότερο που πρέπει να παραμείνει ζωντανό και ενεργό. Μην ξεχνάμε πως όλες οι ιστορίες επιτυχίας εταιριών ανά τον κόσμο, βασίστηκαν στην επικοινωνία και την εξωστρέφεια τους. Αν δεν υπάρξει επικοινωνία για οποιοδήποτε λόγο, τότε δεν υπάρχει brand ή καλύτερα δεν υπάρχει “ζωντανό” brand. Με τους “νεκρούς” όμως δεν ασχολείται κανένας, πολύ περισσότερο, οι καταναλωτές!
Η εταιρική επικοινωνία την εποχή του κορωνοιού σε 4 Hot – Keypoint
#1 Βγάλτε από το μυαλό σας το πρώτο πράγμα που σας έρχεται, δηλαδή, “θα τα σταματήσω όλα”
Θεωρούμε ότι αυτό δεν χρειάζεται περαιτέρω εξήγηση. Όλοι στον πανικό τους, το πρώτο που σκέφτονται είναι να “παγώσουν” αυτό που έκαναν μέχρι χθες. Αυτό όμως ΔΕΝ πρέπει να συμβεί.
#2 Συνεχίστε την εταιρική σας επικοινωνία κανονικά, με την ίδια συχνότητα, με τους ίδιους τρόπους, με τα ίδια μέσα που χρησιμοποιούσατε
Αν για παράδειγμα στην στρατηγική της επικοινωνίας σας είχατε την αποστολή δελτίων τύπου, την αποστολή newsletter, κάποια μηνιαία προσφορά και συχνές δημοσιεύσεις στα κανάλια σας στα social media, αυτά πρέπει να συνεχίσουν να γίνονται ακριβώς όπως και πριν. Το κοινό σας δεν σας ζήτησε να διακόψετε τις επικοινωνίες. Πώς λοιπόν εσείς θα επιλέξετε κάτι τέτοιο;
3# Αλλάξτε ΜΟΝΟ το περιεχόμενο και τα μηνύματα σας και προσαρμόστε τα με βάση την κατάσταση
Είπαμε να επικοινωνείτε όπως πριν, όχι όμως να “σφυράτε αδιάφορα” σαν να μην έγινε και τίποτα! Το περιεχόμενο της επικοινωνίας σας είναι το μόνο που πρέπει να αλλάξετε. Μπορείτε να “μιλήσετε” με πάρα πολλούς τρόπους, για πάρα πολλά πράγματα που αφενός θα κρατούν το brand στην επικαιρότητα, ενώ αφετέρου θα δείχνουν τα “ανθρώπινα” στοιχεία του brand σας. Σκεφτείτε πόσο “τραγική” μπορεί να κριθεί η επικοινωνία ενός brand που τέτοιες μέρες μιλάει μόνο για το πόσο καλά είναι τα προϊόντα του ή για το πόσο καλές είναι οι τιμές του… Το φαντάζεστε; Μην το κάνετε!
#4 Μείνετε κοντά στο κοινό σας
Η ανάγκη για επικοινωνία τις μέρες που διανύουμε είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Μείνετε κοντά στο κοινό σας. Σας χρειάζεται. Αν σας νιώσει κοντά του θα συνεχίσετε να είστε η πρώτη του επιλογή όταν όλα αυτά έχουν τελειώσει και πάρουμε τη ζωή μας πίσω!
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.