Σε αυτό το άρθρο θα δούμε 5 εξελίξεις στο digital marketing που θα συμβούν μέχρι το τέλος του 2024.

#1 Ο συνολικός αριθμός οργανικών κλικ από την Google θα μειωθεί κατά ~5% μέχρι το τέλος του έτους

Το 2023, είδαμε την αρχή μιας σχετικής τάσης – λιγότερα κλικ που παράγονται από την αναζήτηση Google σε επιτραπέζιους υπολογιστές και κινητά. Δεν νομίζω ότι ήταν τυχαίο. Κατά την άποψή μου, οι ενέργειες της Google σχετικά με τα αποσπάσματα, τους πίνακες λεπτομερειών και τις καλύτερες άμεσες απαντήσεις στα SERP συνολικά, σε συνδυασμό με πιο επιθετικές διαφημίσεις και την επιβράδυνση της ανάπτυξης αναζήτησης (τουλάχιστον στις χώρες της Ευρώπης & τις Ηνωμένες Πολιτείες), θα οδηγήσουν σε ελαφρώς λιγότερες ευκαιρίες προώθησης SEO το 2024, το ίδιο και το πρώτο εξάμηνο το 2025, από όσες είχαμε το 2023.

Ήταν ήδη γνωστό

Οι εταιρείες digital marketing γνώριζαν από το τέλος του πρώτου εξαμήνου 2023 αυτή την εξέλιξη. Οπότε οι γνώστες έχουν ήδη προνοήσει για το πως πρέπει να αντιμετωπιστεί αυτή η νέα πραγματικότητα.

Εξελίξεις στο digital marketing: #2 Το Twitter και το LinkedIn θα πραγματοποιήσουν ενεργά βήματα για να μειώσουν το ποσό της κίνησης που στέλνεται σε άλλους ιστότοπους

Το Social media marketing “δονείται”. Αυτό γιατί το Facebook, το Instagram και το Snapchat είχαν όλες επιτυχία αλγοριθμικά ή δομικά. Έτσι, περιορίζοντας τα κλικ που οδηγούσαν μακριά από τις πλατφόρμες τους, είχαν ως αποτέλεσμα να δουν μια αύξηση. Νομίζω ότι το 2024, το Twitter και το LinkedIn θα ακολουθήσουν και αυτά τα ίδια βήματα. Έτσι, θα περιορίσουν το περιεχόμενο με συνδέσμους και θα περιορίσουν την προβολή των εξωτερικών συνδέσμων στην πλατφόρμα τους. Οπότε, θα ανταμείψουν καλύτερα το περιεχόμενο που κρατά τους ανθρώπους στους ιστοτόπους τους.

Το μεγάλο δίλημμα

Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, το μεγάλο δίλημμα στο digital marketing θα είναι πλέον το αν θα πρέπει να ακολουθήσουμε το μονόδρομο που μας οδηγούν τα κανάλια στα Social media. Ή μήπως να επιμείνουμε στην προσπάθεια να οδηγούμε τους χρήστες στη δική μας ιστοσελίδα;

#3 Νέες πλατφόρμες θα αρχίσουν να κλέβουν μερίδιο αγοράς από την Google, ειδικά μέσω συσκευών με οθόνες όπως το Echo Show

Οι συσκευές φωνητικής αναζήτησης είναι χρήσιμες. Όμως κάπως περιορισμένες εξαιτίας της έλλειψης μιας οθόνης. Το Echo Show ήταν το πρώτο βήμα για την επίλυση αυτού του προβλήματος. Έτσι, νομίζω ότι το 2024 θα δούμε περισσότερες και καλύτερες συσκευές. Καθώς και εξαιρετικά καλύτερη λειτουργικότητα.

Η αναζήτηση θα γίνει “παιχνιδάκι”

Νέες πλατφόρμες θα αυξήσουν γρήγορα το μερίδιο τους. Χάρη στη user friendly κατασκευή, που κάνει την αναζήτηση για το μέσο χρήστη παιχνιδάκι. Θα έχουμε το στυλ “Δείξε μου μια φωτογραφία του Κυριάκου Μητσοτάκη από το 1985”. Αυτό το γεγονός θα αφαιρέσει πολλές από τις πιο απλοϊκές αναζητήσεις. Από αυτές που πραγματοποιούνται σήμερα στο Google και στο Google Images. (Το τελευταίο είναι ένας σιωπηλός γίγαντας στον κόσμο αναζήτησης).

#4 Ένας από τους γίγαντες τεχνολογίας εκτός της Google θα ξεκινήσει να λειτουργεί με έναν πιο σοβαρό ανταγωνιστή στο YouTube

Η διαμάχη της Amazon με την Google και η απώλεια του YouTube σε ορισμένες συσκευές δεν θα παραβλεφθούν στις συζητήσεις μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών. Νομίζω ότι το 2024, αυτό θα μετατραπεί σε μια απόφαση επένδυσης σε έναν νέο ανταγωνιστή της πλατφόρμας βίντεο. Υπάρχουν πάρα πολλά χρήματα, χρόνος, προσοχή και ευκαιρίες για μερικούς από τους μεγάλους παίκτες. Οι συγκυρίες φαίνεται πως θα τους ευνοήσουν πολύ.

Σημείωση:

Αν ήμουν επενδυτής, θα κανόνιζα συναντήσεις και θα έβαζα χρήματα σε νεοσύστατες εταιρείες που θα μπορούσαν να γίνουν ακριβώς αυτό. Νομίζω ότι οι εξαγορές είναι ένας βασικός τρόπος για τη Meta, την Amazon ή τη Microsoft, ώστε να μειώσουν τους κινδύνους τους.

#5 Το Δίκτυο Kοινού της Meta (το οποίο επιτρέπει στους εκδότες να τρέχουν διαφημίσεις FB στους δικούς τους ιστότοπους), θα αποκτήσει την επένδυση που χρειάζεται και θα γίνει ένας σοβαρός παίκτης adtech ιστοσελίδας

Οι διαφημίσεις Facebook στον ιστό πρέπει να είναι τόσο μεγάλες ή μεγαλύτερες από οτιδήποτε κάνει η Google σε αυτόν τον τομέα. Αυτό επειδή ο ιστός λειτουργεί περισσότερο σαν το Facebook από ότι τις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης. Το FB έχει τα δεδομένα για να κάνει τις διαφημίσεις αυτές υψηλής ποιότητας και σχετικές. Η χρήση του Facebook στις ανεπτυγμένες χώρες αυξάνεται. Έτσι, οι εταιρείες πρέπει να αναζητά τρόπους για να αυξήσει την προσβασιμότητα των διαφημίσεών τους. Το ίδιο και για την αποτελεσματικότητά τους, ήρθε η ώρα για επένδυση σε αυτό.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση. Πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση. Τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. -Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.