Η αποτελεσματική διαχείριση social media, τόσο του facebook αλλά και των άλλων καναλιών, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την επιτυχή παρουσία μιας εταιρείας στον ψηφιακό κόσμο.
Παραδοσιακά, όταν οι εταιρείες δημιουργούν κάποια πολιτική ή κατευθυντήριες οδηγίες, προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα μηχανισμό ώστε να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να μάθουν αυτό το οποίο πραγματεύεται η πολιτική που θέλουν να ακολουθήσουν.
Τις περισσότερες φορές αυτή την διαδικασία οι εταιρείες την ονομάζουν εκπαίδευση – είναι η μεταφορά γνώσης για ένα συγκεκριμένο θέμα.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πλέον παγιωθεί στην καθημερινότητα μας και πολλές εταιρείες αρχίζουν να συνειδητοποιούν την ανάγκη να δημιουργήσουν κάποιες κατευθυντήριες οδηγίες όσον αφορά την χρήση τους στην δουλειά. Χρειάζεται λοιπόν να εκπαιδευτούν οι εργαζόμενοι στην χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά από πού πρέπει να ξεκινήσετε;
Εδώ θα βρείτε κάποιες προτάσεις για διαχείριση social media για να χτίσετε το εκπαιδευτικό σας πρόγραμμα
Διαχείριση social media: Καθορίστε τον λόγο για τον οποίο κάνετε την εκπαίδευση
Το πρώτο βήμα σε κάθε καλό εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι η αξιολόγηση. Μία αξιολόγηση πρέπει να απαντάει στο ερώτημα του γιατί μία εταιρεία κάνει κάποια εκπαίδευση και ποιος είναι ο στόχος της.
Οι εταιρείες πρέπει να έχουν κατευθυντήριες οδηγίες όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πρέπει να εκπαιδεύουν τους εργαζομένους όσον αφορά τις καλύτερες πρακτικές, τις ευκαιρίες, τις πιθανές παγίδες και τις απαιτήσεις.
Καθορίστε τι πρέπει να συμπεριλάβετε στην εκπαίδευση για τη διαχείριση social media
Όταν η εκπαίδευσή σας αποκτήσει κάποιο σκοπό τότε πρέπει να σκεφτείτε το περιεχόμενό της. Μην επικεντρωθείτε ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες λεπτομέρειες που χρησιμοποιούν οι διάφορες πλατφόρμες. Αντίθετα, μάθετε στους εργαζόμενούς σας πώς να είναι καλοί πρεσβευτές της επιχείρησής σας. Συμπεριλάβετε τεχνικές που θα τους βοηθήσουν να κάνουν τα post τους ενδιαφέροντα, σχετικά και χρήσιμα. Η εκπαίδευση πρέπει να συμπεριλαμβάνει πληροφορίες όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα καθώς και την δημιουργία ενός καλού προφίλ.
Καθορίστε την συχνότητα της εκπαίδευσης
Κάποιες εταιρείες συχνά είναι απρόθυμες να εκπαιδεύσουν τους υπαλλήλους τους στα μέσα κοινωνική δικτύωσης. Αυτό γίνεται διότι οι λειτουργίες και τα εργαλεία που παρέχουν οι πλατφόρμες αλλάζουν πολύ συχνά.
Αν και οι υπάλληλοι πρέπει να έχουν τρόπους να μένουν ενημερωμένοι όσον αφορά τις διαφορετικές πλατφόρμες, μία εταιρεία που είναι πολύ ισχυρή και ενεργή σε μία πλατφόρμα πρέπει να εστιάζει την προσοχή της εκεί όσον αφορά την εκπαίδευση. Αλλιώς, η διαχείριση facebook και των άλλων καναλιών θα γίνεται σε πολύ basic επίπεδο, χωρίς ποιότητα και φαντασία, οπότε η εικόνα του brand δεν θα είναι καλή.
Συνεχής εκπαίδευση
Ακόμα και έτσι όμως, η εκπαίδευση στα μέσα κοινωνική δικτύωσης πρέπει να είναι συνεχής και να εξελίσσεται. Μην ξεχνάμε πως μια από τις κύριες πηγές αύξησης επισκεψιμότητας και αύξησης των πωλήσεων, ήταν είναι και θα παραμείνουν τα κοινωνικά δίκτυα. Έτσι, η διαχείριση social media πρέπει να γίνεται με στρατηγικό σχεδιασμό και ποιοτικό υλικό. Μόνο έτσι θα πάνε καλά.
Να χρησιμοποιείτε παραδείγματα
Δημιουργήστε τις κατευθυντήριες οδηγίες σας βάσει κανόνων. Προσοχή όμως, να είναι εύκολα κατανοητοί και να μπορούν να τους θυμούνται οι υπάλληλοι, όπως για παράδειγμα:
- Να είστε ειλικρινείς
- Να είστε διακριτικοί
- Να είστε επικοινωνιακοί
- Να ακολουθείτε τους κανόνες
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση. Εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.