Τι κάνει ένας αναλυτής πωλήσεων
Σκέφτεστε μια καριέρα στις πωλήσεις. Αλλά θέλετε κάτι που να ξεπερνά τα όρια του ρόλου του παραδοσιακού αντιπροσώπου πωλήσεων;
Ελάτε να μιλήσουμε, για τον αναλυτή πωλήσεων.
Είναι ένας ρόλος που λιγότερο αφορά στην πώληση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας σε πελάτες. Και περισσότερο την στρατηγική πώλησης μέσα από το χτίσιμο των επόμενων βημάτων και λύσεων στην εσωτερική ομάδα πωλήσεών σας.
Το αποτέλεσμα; Μια καριέρα και μια σταδιοδρομία που εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στην ικανότητά σας να σκέφτεστε κριτικά. Να αναλύσετε πολύπλοκα δεδομένα. Και να επικοινωνήσετε τα αποτελέσματα με ευκρίνεια κοινοποιήσετε σε συναδέλφους και στελέχη.
Ας εξετάσουμε βαθύτερα την πορεία της σταδιοδρομίας ενός αναλυτή πωλήσεων και τι μπορείτε να περιμένετε να κερδίσετε σε κάθε στάδιο. Και ας δούμε τις περιγραφές των καθηκόντων των αναλυτών πωλήσεων. Έτσι ώστε να ξέρετε τι να περιμένετε όταν αρχίσετε το κυνήγι για την επόμενη σας κίνηση.
Ο δρόμος ενός αναλυτή πωλήσεων
1. Αναλυτής πωλήσεων
Η δουλειά του αναλυτή πωλήσεων είναι να αυξήσει τις πωλήσεις και τα έσοδα μιας εταιρείας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη διεξαγωγή ανταγωνιστικής ανάλυσης. Τη διεξαγωγή προβλέψεων και τη διατύπωση συστάσεων σχετικά με τον τρόπο προώθησης των πωλήσεων, του μάρκετινγκ και άλλων ομάδων.
Ένας αναλυτής πωλήσεων μπορεί να συντονίσει ακόμη και με την ομάδα μάρκετινγκ τον τρόπο διεξαγωγής επιτυχημένων καμπανιών. Ή να συνεργαστεί με την ομάδα της αλυσίδας εφοδιασμού για να λειτουργήσει ομαλά η παραγωγή ή η απογραφή.
Παρόλο που δεν υπάρχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις εκπαίδευσης, ένα πτυχίο στη στατιστική, τα μαθηματικά, ή η έρευνα αγοράς ή η επιστήμη των υπολογιστών σας δίνει ένα πλεονέκτημα. Και ένα μεταπτυχιακό σε σχετικό τομέα μπορεί να αυξήσει την αμοιβή σας.
2. Ανώτερος αναλυτής πωλήσεων
Το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη της σταδιοδρομίας σας είναι να γίνετε ανώτερος αναλυτής πωλήσεων. Οι ευθύνες είναι παρόμοιες με αυτές ενός αναλυτή πωλήσεων, αλλά μπορούν να απαιτήσουν μια πιο προηγμένη συλλογή δεδομένων, με χρήση στατιστικού λογισμικού και μετατροπή πολύπλοκων δεδομένων σε παρουσιάσεις, γραφήματα ή αναφορές.
Αυτός ο ρόλος μπορεί επίσης να αντιμετωπίσει περισσότερο τον πελάτη, μοιράζοντας τα αποτελέσματα μιας ολόκληρης ομάδας αναλυτών. Πολλές θέσεις ανώτερων αναλυτών πωλήσεων απαιτούν ένα μεταπτυχιακό δίπλωμα στην έρευνα αγοράς ή σε σχετικό τομέα, αλλά και οι σχετικές πιστοποιήσεις σεμιναρίων μπορούν να είναι ένας πολύτιμος τρόπος για να ενισχύσετε το βιογραφικό σας σημείωμα.
3. Οικονομικός Αναλυτής
Η πρόβλεψη, ο μακροπρόθεσμος οικονομικός προγραμματισμός και η επιχειρησιακή και χρηματοοικονομική αναφορά είναι μόνο μερικές από τις δεξιότητες που χρειάζεται να έχει κανείς για τη θέση αυτή. Μπορεί να ακούγεται παρόμοια με τη θέση του αναλυτή των πωλήσεων, αλλά απαιτεί να εστιάσετε σε μια περιοχή και γίνετε master σε αυτή.
Η ικανότητά σας να αναλύετε τα αποτελέσματα σε εφαρμογές Business Intelligence (BI) όπως Looker, Tableau ή Qlik, θα σας δώσει το πλεονέκτημα όταν μιλάτε για την εμπειρία σας για να δημιουργήσετε μοντέλα δεδομένων.
Και η ικανότητά σας να προβλέπετε την αύξηση της αποδοτικότητας της ομάδας ή της επιχείρησης, του επιχειρηματικού σχεδιασμού και των απαιτήσεων στελέχωσης θα διευρύνει το πεδίο εφαρμογής σας. Εκτός από αυτό ενός παραδοσιακού αναλυτή πωλήσεων.
4. Οικονομικός Διευθυντής
Μόλις αποδείξετε την ικανότητά σας να διαχειριστείτε την οικονομική υγεία μιας ομάδας πωλήσεων, ίσως είστε έτοιμοι να αναλάβετε μεγαλύτερη ευθύνη ως οικονομικός διευθυντής.
Σε αυτό το ρόλο, θα είστε υπεύθυνοι για τη συνολική οικονομική ευημερία της εταιρείας σας. Τόσο επιχειρησιακά όσο και στρατηγικά. Θα χρησιμοποιήσετε τις ικανότητες πρόβλεψης για τη δημιουργία ενός οικονομικού χάρτη πορείας συνολικά για την επιχείρηση.
5. Διευθυντής Πωλήσεων
Ως διευθυντής πωλήσεων, θα συνεργαστείτε με πολλούς από τους αναλυτές. Και άλλους προηγούμενους ρόλους που συζητήσαμε για να προσδιορίσετε ένα συνολικό στρατηγικό όραμα και ένα χάρτη πορείας για τον οργανισμό πωλήσεων της εταιρείας σας.
Κατά πάσα πιθανότητα θα αναπτύξετε τους βασικούς δείκτες απόδοσης για τους πωλητές σας, θα συναντηθείτε με ηγέτες πωλήσεων για να συζητήσετε προκλήσεις και τρόπους προς τα εμπρός και θα ακούσετε τους αναλυτές σας να προσδιορίσουν τα στρατηγικά βήματα για να ξεχωρίσετε και να βρίσκεστε ένα βήμα εμπρός στον κλάδο σας.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.