Σας έχει τύχει να επισκεφτείτε μια και μόνη φορά ένα e-shop ή μια εμπορική ιστοσελίδα και μετά να τη βλέπετε συνεχώς μπροστά σας; Σε ότι ειδησεογραφικό/ενημερωτικό website και να επισκέπτεστε; Αυτό είναι το remarketing.
Βασικά, το remarketing σας επιτρέπει να προβάλλετε διαφημίσεις “υπενθυμίσεις” που στοχεύουν άμεσα τα άτομα που έχουν επισκεφτεί τον ιστότοπό σας. Όταν αυτά τα άτομα φεύγουν από τον ιστότοπό σας, είτε έχουν αγοράσει κάτι είτε όχι, θα αρχίσουν να βλέπουν τις διαφημίσεις σας να εμφανίζονται σε μέρη του διαδικτύου που επισκέπτονται κατά τις καθημερινές τους περιηγήσεις.
Αυτές οι διαφημίσεις είναι ακριβώς όπως οι παραδοσιακές pay per click διαφημιστικές καμπάνιες. Μπορούν να εμφανιστούν στο κοινό σας σε πολλούς ιστότοπους, αλλά δεν χρεώνεστε τίποτα μέχρι κάποιος να κάνει κλικ σε αυτές [αν έχετε ορίσει το cost per click ως μέθοδο πληρωμής] ή να συμπληρωθεί το όριο των χιλίων προβολών [αν έχετε ορίσει το CPM ως μέθοδο].
Τελικά, το remarketing είναι μια στρατηγική digital marketing που σας επιτρέπει να επανασυνδεθείτε με δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες, τη στιγμή που αυτοί περιηγούνται σε διαφορετικές περιοχές του διαδικτύου. Μπορεί να είχαν μόνο περιέργεια για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας νωρίτερα, αλλά καθώς συνεχίζουν να εξετάζουν τις επιλογές τους – και συνεχίζουν να βλέπουν την επωνυμία σας να εμφανίζεται σε συναφή μέρη – υπάρχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να επιστρέψουν στον ιστότοπό σας όταν είναι έτοιμοι να πραγματοποιήσουν μια αγορά.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το remarketing μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής των επισκεπτών σε πωλήσεις μακροπρόθεσμα. Μπορεί να μην είναι τόσο άμεσο όσο θα θέλατε (γενικά το digital marketing απαιτεί χρόνο), αλλά οι αποδόσεις σίγουρα αξίζουν τον κόπο.
Πώς λειτουργεί το Remarketing;
Το remarketing βασίζεται με μια απλή γενική ιδέα και είναι σχετικά εύκολο να χρησιμοποιηθεί στον ιστότοπό σας.
Το μόνο που χρειάζεται για να ξεκινήσετε είναι να τοποθετήσετε την ετικέτα remarketing στον ιστότοπό σας. Μπορείτε να τοποθετήσετε αυτήν την ετικέτα σε κάθε σελίδα του ιστότοπού σας. Αν και είναι πιο αποτελεσματική η εστίαση σε συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες.
Για παράδειγμα, μπορεί να θέλετε να τοποθετήσετε αυτήν την ετικέτα remarketing σε μια σελίδα που προσφέρει ένα προϊόν. Κάτι, το οποίο οι περισσότεροι καταναλωτές δεν θα αγοράσουν την πρώτη φορά που θα το δουν. Αυτό μπορεί να είναι ένα ακριβό αντικείμενο. Ή κάτι για το οποίο οι καταναλωτές θέλουν να πραγματοποιήσουν μια στοιχειώδη έρευνα πριν το αγοράσουν. Ή θα μπορούσε να είναι ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό προϊόν. Ένα προϊόν όπου όλες οι προτάσεις στην αγορά ούτε λίγο, ούτε πολύ, δεν διαφοροποιούνται ιδιαίτερα και ουσιαστικά όλοι προσφέρουν το ίδιο πράγμα.
Μόλις ένας πελάτης επισκέπτεται τη συγκεκριμένη σελίδα, ένα cookie παραμένει στο πρόγραμμα περιήγησης του χρήστη. Εάν εγκαταλείψουν τον ιστότοπό σας χωρίς να αγοράσουν, θα αρχίσουν να ενεργοποιούν τις στοχευμένες διαφημίσεις σας. Όλες οι διαφήμισεις σας θα εμφανίζονται μέσω του δικτύου προβολής Google όταν επισκέπτονται άλλους σχετικούς ιστότοπους.
Μπορείτε να προσαρμόσετε τον τρόπο με τον οποίο ενεργοποιούνται αυτές οι διαφημίσεις και την τοποθεσία ενσωμάτωσης των ετικετών remarketing στον ιστότοπό σας, πράγμα που σας δίνει μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με το ποιους θέλετε να στοχεύσετε και τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να τους στοχεύσετε.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα όσων ασχολούνται με το remarketing;
Το να δημιουργήσεις και να “τρέξεις” μια εκστρατεία remarketing είναι κάτι εξαιρετικά απλό. Είναι τόσο εύκολο που μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε. Όμως υπάρχει και κάτι δύσκολο που οι περισσότεροι όμως δε γνωρίζουν. Το remarketing δύσκολα θα λειτουργήσει αν πρωτίστως δεν έχει καταστρωθεί ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο. Ένα σχέδιο που θα το υποστηρίξει και θα χωρίζεται σε πολλά και διαφορετικά βήματα. Μια διαφορετική στρατηγική ανά περίπτωση, όσο και στο ανάλογο υλικό (γραφικά και content) που θα χρειάζεται. Αυτό είναι κάτι που χρειάζεται γνώση, χρόνο και χρήμα, οπότε δύσκολα μπορεί να υποστηριχθεί. Ακόμα και αυτοί που γνωρίζουν αυτή την ιδιαιτερότητα, συνήθως καταφεύγουν σε κάποιες αυτοματοποιημένες λύσεις. Τέτοιες λύσεις συνήθως είναι χαμηλής αισθητικής και αποτελέσματος
Το remarketing έχει πολλά πλεονεκτήματα και αποδεδειγμένα, η υπενθυμιστική διαφήμιση μπορεί να αποφέρει καλά αποτελέσματα, αρκεί να βασίζεται σε ένα στρατηγικό μοντέλο με διάφορα επίπεδα υπενθύμισης, καθώς να υποστηρίζεται από το ανάλογο υλικό.
*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοσ. Διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.