Σχετικά με την “Προτεραιότητα στα κινητά”. Αυτό θα εξετάσουμε στο σημερινό μας άρθρο.

Η νέα πραγματικότητα δεν είναι και τόσο νέα. Εδώ και αρκετό καιρό μιλάμε συνέχεια για τα υψηλά ποσοστά επισκεψιμότητας ιστοσελίδων από κινητές συσκευές. Και τη συνεχόμενη αύξηση τους. Πράγμα που έκανε τη Google και τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα.

Έχουμε πει, πως η αγωνία της Google είναι να δίνει πάντοτε τα ποιοτικότερα και συναφέστερα αποτελέσματα σε αυτό που αναζητούν οι χρήστες. Οπότε, όταν ο χρήστης κατά πλειοψηφία αναζητά πλέον από κινητές συσκευές, η Google απλά τον ακολουθεί, κάνοντας αυτά που πρέπει. Προκειμένου να αποκομίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία όταν αναζητά κάτι στο διαδίκτυο.

Έτσι, η κατάταξη με προτεραιότητα στα κινητά, είναι πλέον μια πραγματικότητα.

Και σε αυτό το άρθρο θα μάθουμε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες και λεπτομέρειες.

Η κατάταξη με προτεραιότητα στα κινητά είναι ακριβώς αυτό που ακούγεται. Σημαίνει απλώς ότι η έκδοση της ιστοσελίδας για κινητά γίνεται το σημείο εκκίνησης για το περιεχόμενο που περιλαμβάνει η Google στο ευρετήριό της. Και η βασική γραμμή για τον τρόπο με τον οποίο καθορίζει την κατάταξη. Αν παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα crawlbot στον ιστότοπό σας, ενδέχεται να δείτε αύξηση της επισκεψιμότητας από το Smartphone Googlebot. Και οι αποθηκευμένες εκδόσεις των σελίδων θα είναι συνήθως εκδόσεις των σελίδων για κινητά.

Σχετικά με την “Προτεραιότητα στα κινητά”

Ονομάζεται “με προτεραιότητα για κινητά”, επειδή δεν είναι δείκτης μόνο για κινητά. Για παράδειγμα, εάν μια ιστοσελίδα δεν διαθέτει έκδοση φιλική προς κινητά, η version της για επιτραπέζιους υπολογιστές μπορεί να εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στο ευρετήριο. Αλλά η έλλειψη μιας φιλικής εμπειρίας για κινητά θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την κατάταξη αυτού του ιστότοπου. Ενώ ένας ιστότοπος με καλύτερη εμπειρία για κινητά θα μπορούσε ενδεχομένως να κερδίσει μια υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ακόμη και για όσους πραγματοποιούν αναζήτηση από έναν επιτραπέζιο υπολογιστή.

Ίσως θελήσετε επίσης να σκεφτείτε τη φράση “με προτεραιότητα για κινητά ” ως αναφορά στο γεγονός ότι η έκδοση για κινητά θα θεωρηθεί ως η πρωταρχική και βασική έκδοση της ιστοσελίδας σας. Έτσι, εάν οι εκδόσεις για κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές είναι ισοδύναμες – για παράδειγμα εάν έχετε βελτιστοποιήσει το περιεχόμενό σας για κινητά ή/και αν η ιστοσελίδα σας είναι full responsive – αυτή η αλλαγή θα πρέπει (θεωρητικά) να μην έχει σημαντικές επιπτώσεις όσον αφορά την απόδοση του ιστότοπού σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ωστόσο, αντιπροσωπεύει μια θεμελιώδη αντιστροφή στον τρόπο με τον οποίο η Google σκέφτεται σχετικά με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ανίχνευση και την κατάταξη.

Να θυμάστε ότι μέχρι τώρα η ιστοσελίδα για desktop θεωρούταν ως η πρωτεύουσα έκδοση. Παρόμοια με μια κανονική διεύθυνση URL και ο ιστότοπος για κινητά αντιμετωπιζόταν ως “εναλλακτική” έκδοση για μια συγκεκριμένη περίπτωση χρήσης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Google ενθάρρυνε τους webmasters που διαθέτουν μια ξεχωριστή ιστοσελίδα για κινητά (m.domain.com) να εφαρμόσουν ετικέτες switchboard. Που υποδεικνύουν την ύπαρξη μιας έκδοσης για κινητές διευθύνσεις URL με μια ειδική ετικέτα rel=alternate).

Η Google ίσως να μην κάνει καμία προσπάθεια να ανιχνεύσει και να αποθηκεύσει προσωρινά τις εκδόσεις για κινητές συσκευές σε όλες αυτές τις σελίδες. Καθώς θα μπορούσε απλώς να προβάλλει αυτή τη διεύθυνση URL για κινητά σε χρήστες που πραγματοποιούν αναζήτηση από κινητά.

Σχετικά με την “Προτεραιότητα στα κινητά”

Αυτή η άποψη να θεωρείται η έκδοση για επιτραπέζιους υπολογιστές ως η πρωταρχική έκδοση, σήμαινε στην πράξη ότι ο ιστότοπος για επιτραπέζιους υπολογιστές θα είχε προτεραιότητα στο SEO. Και από τις εταιρείες digital marketing και θεωρήθηκε ως η πιο ολοκληρωμένη έκδοση μιας ιστοσελίδας. Με πλήρες περιεχόμενο, δομημένη σήμανση δεδομένων, hreflang (διεθνείς ετικέτες ), με την πλειοψηφία των backlinks, κλπ. Ενώ η έκδοση για κινητά μπορεί να είχε ελαφρύτερο περιεχόμενο και/ή να μην περιλάμβανε το ίδιο επίπεδο σήμανσης και δομής. Και σχεδόν βέβαια δεν θα λάμβανε το μεγαλύτερο μέρος των backlinks και της εξωτερικής προσοχής.

Σε κάθε περίπτωση, η προτεραιότητα στα κινητά είναι ένα γεγονός. Και το επόμενο διάστημα θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των μηχανών αναζήτησης στην προσπάθεια τους να παρέχουν ποιοτικά αποτελέσματα.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.