Ας δούμε τις τάσεις των social media για to 2020 και πώς αυτές επηρρεάζουν τους υπεύθυνους μάρκετινγκ.Tα Social media είναι πια συνώνυμα με το ψηφιακό μάρκετινγκ, πηγαίνουν χέρι-χέρι με τις ψηφιακές καμπάνιες. Όμως, τα κοινωνικά δίκτυα είναι ιδιαίτερα «κινητικά» και ότι ήταν «καλό» πριν λίγο καιρό μπορεί να μην ισχύει σήμερα.

Οι συνήθειες αλλάζουν, οι πλατφόρμες εξελίσσονται, νέες παρουσιάζονται στο ψηφιακό σκηνικό. Όλα αυτά επηρρεάζουν τις αντιδράσεις των χρηστών, καθώς και τη χρήση που κάνουν στα κοινωνικά δίκτυα και ως αποτέλεσμα πώς οι μάρκετερς μπορούν να προσεγγίζουν το ακροατήριό τους.

Είναι πιο σημαντικό από ποτέ οι ειδικοί του μάρκετινγκ να είναι μπροστά όσον αφορά στα social media. Με αυτό τον τρόπο, γίνεται σίγουρο ότι έχουν τα σωστά εργαλεία στα χέρια τους, μια σύγχρονη στρατηγική και τις απαιτούμενες ικανότητες να οδηγηθούν στο καλύτερο αποτέλεσμα.

Η ψηφιακή απεξάρτηση

Υπάρχουν σήμερα 3.484 δις. χρήστες των κοινωνικών δικτύων σε όλο τον πλανήτη, ποσοστό, το οποίο είναι 9% μεγαλύτερο σε σχέση με την περσινή χρονιά. Αυτό ισούται με το 45% του πληθυσμού, οι οποίοι κάνουν χρήση των social media. Η αύξηση των χρηστών τον τελευταίο χρόνο είναι πολύ σημαντική. Aν και αυτό σημαίνει ότι  τα εμπορικά σήματα έχουν δυνατότητες να προσεγγίσουν μεγαλύτερο κοινό από πριν, μια νέα τάση επηρρεάζει αυτό το κοινό.

Περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν την “αποτοξίνωση” από τα social media, σβήνοντας εφαρμογές και προφίλ προκειμένου να μην ενημερώνονται πια από αυτά. Αυτή είναι μια κοινή πρακτική κάποιων χρηστών, όπου διαλέγουν μόνο μια πλατφόρμα -πχ στο Facebook μειώνονται οι χρήστες, ενώ στο Instagram αυξάνονται- κι έτσι να κάνουν ένα περιστασιακό ή μόνιμο διάλειμα από κάποια social media.

Ένας σημαντικός λόγος είναι ότι νιώθουν υπερφορτωμένοι από τα κοινωνικά δίκτυα, τα οποία πιστεύουν ότι επιδρούν στην ψυχολογική τους υγεία και στον τρόπο ζωής τους. Άλλοι διαλέγουν την αποτοξίνωση γιατί δεν εμπιστεύονται τις κοινωνικές πλατφόρμες λόφω των “ψεύτικων” νέων ή επειδή φοβούνται για τα προσωπικά τους δεδομένα.

“Πιστεύω ότι αυτό το χρόνο, θα δούμε μεγάλες διαφορές στις πράξεις των χρηστών στα κοινωνικά μέσα. Νομίζω ότι η “ψηφιακή αποτοξίνωση” θα γίνει πιο έντονη με τους χρήστες να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο στα social media.

Πιστεύω επίσης, ότι θα υπάρξει μια τάση στο να γίνουν πιο “ιδιωτικά” και ασφαλή προς τους χρήστες. “

Lilach BullockΕιδικός στο Content marketing και τα social media

Χτίζοντας κοινότητες στα Social Media

Ένα μεγάλο μέρος της ουσιαστικής και πολύτιμης εμπειρίας στα κοινωνικά μέσα είναι ο τρόπος με τον οποίο οι μάρκες συνεργάζονται με το κοινό τους.

Eνώ η δημοσίευση των ποστ που πιστεύετε ότι ενδιαφέρουν το κοινό σας είναι μέρος της στρατηγικής σας, ταυτόχρονα πρέπει να ενθαρρύνετε και να καλλιεργείτε αλληλεπιδράσεις που είναι κάτι περισσότερο από τα απλά Like και Share.

Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που φαινομενικά έχουν πολλούς followers αλλά οι πραγματικές αλληλεπιδράσεις είναι ανύπαρκτες. Τα brands που έχουν μεγαλύτερη δέσμευση από τους χρήστες είναι αυτά που χτίζουν κοινότητες.

Social media influencers και “από στόμα σε στόμα” marketing

Ένα πλεονέκτημα της δημιουργίας κοινοτήτων είναι το γεγονός ότι βοηθούν με το μάρκετινγκ τύπου “από στόμα σε στόμα”, το οποίο είναι μια άλλη μεγάλη τάση μάρκετινγκ των κοινωνικών μέσων για το 2020.

Οι κοινότητες σας επιτρέπουν να συνδεθείτε με micro-influencers, οι οποίοι είναι ήδη υποστηρικτές σας, προκειμένου να “μοιραστούν” τις ειλικρινείς απόψεις και τις εμπειρίες τους σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι influencers υπήρξαν για λίγο και έχουν γίνει πλέον αναμενόμενο μέρος της εμπειρίας των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης. Μπορούν να προσφέρουν μεγάλα οφέλη για τα εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας σχετικά μεγάλης αξίας, ειδικά τώρα που η χρήση του Instagram συνεχίζει να αυξάνεται με αυξημένο ρυθμό.

Όμως, πολλοί καταναλωτές έχουν αρχίσει να αμφισβητού κάποια είδη influencers. Οι “διάσημοι” είναι κάποιες φορές ακριβοί για τις επιχειρήσεις και δεν έχουν την απήχηση που είχαν.

61% των καταναλωτών εμπιστεύονται περισσότερο προτάσεις των φίλων και της οικογένειάς τους από τους celebrities.

Σε αντίθεση, πολλοί μικροί influencers, όπως αυτοί που ανήκουν στην ψηφιακή κοινότητα τείνουν να έχουν μεγαλύτερη επιρροή στους followers. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη απήχηση με μικρότερο κόστος.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.